Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Read the dialogues and underline the phrases used for congratulating and consoling. What is the situation in each dialogue?

1. A: What’s the matter, Tom? You look a bit upset.
B: Yeah, I am upset, actually. I just got a ‘C’ in my Physics exam.
A: Never mind. It’s not as bad as you think. It’s still a passing grade.
B: I suppose.

 

2. A: Georgia? Are you free after class?

B: Yes, lam. Why?

A: Well, I got my driving license yesterday, and I thought we could go out for a bite to eat.

B: Oh my goodness! Congratulations! I’m so happy for you!

Task 2

Use the useful language in the box to act out similar dialogues for the situations

1. A friend has passed her exams.

2.Your brother has crashed his car.

3. Your sister got accepted to study medicine abroad

4. A friend has lost his job.

5. Your classmate entered the university.

6. Your girl friend got the leading role in a film.

7. Your mother has won the lottery!

8. Your farther has broken his leg.

9. A friend has failed his exam in maths twice.

 

Congratulating Поздравления Congratulations! Поздравляю! Well done! Молодец, браво! Brilliant! / Excellent! Здорово! I’m (really) happy for you! Я рад за тебя! Good for you! Молодец! That’s great/fantastic news! Это великолепная, прекрасная новость! Consoling Слова утешения That’s too bad/a pity/a shame Как жаль! Don’t let it get you down Не расстраивайся из-за этого! Never mind. Полно, не обращай внимания! Don’t worry. Не волнуйся! You’ll be fine/OK/alright. Все будет хорошо. I’m so sorry. Мне очень жаль. It’s not as bad as it seems. Все не так плохо как кажется.

 

Homework

Task 1

Put the verbs in brackets into the appropriate Passive tense form

1. Students (to be required) to complete 12 years of secondary education before entering the university.

2. The oldest university in Russia, Moscow State University (to be founded) in 1755.

3. All the exams (to be taken) in July and January.

4. The course of study (to be completed) if a student gets a certain number of credits for it.

5. The tuition for study (to be paid) once a year in Russian universities.

6. The thesis (to be written) already.

7. Do you know how many students (to be admitted) to the South Ural State University last year?

8. An Associate degree (to be given) by community colleges.

9. The most successful students (to be given) grants by the university or local authorities.

10. The essay on history (to be written) yet?

 

Task 2

Transfer the sentences from Active into Passive

Example:I finished school 8 years ago. The school was finished 8 years ago.

1. I advanced my career after getting the Master’s degree.

2. My sister teaches students at the university.

3. I have already done my homework.

4. Scientists proved this theorem 20 years ago.

5. When will you defend your graduation project?

6. We carried out many experiments in the laboratory.

7. I took all the necessary textbooks in the library.

8. We will perform this work on the computer next week.

9. I write letters to my pen-friend every week.

 


Читайте також:

  1. A. How would you personally start job hunting? Use the phrases in the box to help you.
  2. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  3. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  4. A. Role-play the following situation.
  5. And write your own sentences with the same words and phrases.
  6. B) Give a short description of some other disease using a few phrases from the text above.
  7. B. Beraten Sie gemeinsam oder in kleineren Gruppen, in welcher Situation jemand diese Zeilen spricht. Mit welcher Mimik und Gestik begleitet der Sprechende die Aussagen?
  8. B. Describe the pictures. Use the suggested phrases.
  9. B. Match the definitions with the italicized words and phrases from the text.
  10. C Complete this extract from a company report with appropriate words or phrases from the box in Exercise B.
  11. Choose the contextual synonyms and use them in the sentences instead of the underlined words.
  12. Complete each sentence with one of the words or phrases below.




Переглядів: 702

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Student B. | Look at the phrases given and define what abilities they denote: physical or mental? Put the verbs into two columns

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.