Тема. Множення багатоцифрових чисел на трицифрові, яке містить у середині 0
Мета: ознайомити учнів з особливостями алгоритму та запису письмового множення багатоцифрових чисел на трицифрове; опрацювати задачі на рух та задачу на знаходження площі ділянок; формувати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для усних обчислень, індивідуальні картки.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Усні обчислення
2. Вправа № 857
3. Завдання для опитування
Картка 1
1) З двох сіл виїхали одночасно назустріч одне одному 2 мотоциклісти. Швидкість першого мотоцикліста 30 км/год, а другого — 40 км/год. Знайти відстань між цими селами.
2) 125 · 546 - 709 · 83
Картка 2
1) Із двох міст, відстань між якими 150 км, виїхали одночасно назустріч одне одному 2 велосипедисти. Через скільки годин вони зустрінуться, коли їдуть так, що перший міг би проїхати весь шлях за 15 год., а другий — за 10 год.?
2) 463 · 521 - 194 · 234
II. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя на основі порівняння знаходження числових значень добутків 1 467 · 53 і 1 467 · 503
Учитель звертає увагу на те, що при множенні 1 467 на 0 десятків ми одержуємо 0 десятків, тому в стовпчику під десятками ніяку цифру не пишемо. Кожну цифру числа 1 467 множимо на 5 сотень, починаючи з 7 одиниць. Першу цифру сотень 5 підписуємо під сотнями.
2. Первинне закріплення
Вправа № 859 (два вирази — коментоване розв’язання, третій — записуємо на дошці, четвертий — самостійно).
3. Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Задача № 860 (сильнішим учням вчитель пропонує розв’язати задачу самостійно, решта розв’язує під керівництвом учителя)