МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Порядок виконання роботиЗібрати електричне коло за схемою, відповідно до рис. 4.46. Накреслити таблицю для результатів вимірювання і занести до неї необхідні відомості. Пересуваючи повзунок реохорда і замикаючи вмикач досягти нульового відхилення стрілки гальванометра (Якщо "нуль" не встановлюється, слід перемкнути полярність концентраційного елемента і повторити цю операцію). Дані про положення реохорда (довжину ділянки та показання вольтметра занести до таблиці (вимірювання провести не менше трьох разів). Розрахувати середнє значення концентраційного елемента використовуючи середні значення величин, що входять до формули. Визначити теоретичне значення за формулою для концентраційної різниці потенціалів і порівняти експериментальний та теоретичний результати. Зробити висновок про відповідність експериментального та теоретичного результатів, а також про можливі причини їх розходження.
Контрольні питання і задачі
1. Чому концентраційний потенціал є рівноважним? У чому полягає фізична суть рівноважного стану концентраційного елемента? 2. Для наведених на рис. 4.47 розподілів іонів у примембранному просторі і рухливостях іонів вказати величини іонних потоків речовини та іонних струмів, величину, знак і вигляд утвореного мембранногопотенціалу. Рис. 4.47. Розподіл та рухливість іонів. 3. Визначити рівноважні потенціали для іонів для мембрани еритроцита, якщо концентрації цих іонів відповідно дорівнюють: зовні всередині
4.6.4. Практичне заняття "Вивчення біофізики мембран за допомогою комп'ютерних програм"
Схему програм з біофізики мембран наведено в таблиці: Залежно від типу ЕОМ ці програми представлені або у вигляді одного блоку - (при наявності твердого диску), або у вигляді трьох блоків: та (при його відсутності та роботі з віртуальним диском). Завдання 1. Вивчення структури мембрани і мембранного транспорту. 1. Запустити для виконання програму чи 2. Вийти у головне меню програми та вибрати курсором блок "Структура мембрани", ознайомитися з теоретичним матеріалом. 3. Після закінчення роботи з цим блоком перейти до наступного блоку "Транспорт речовини крізь мембрану", натиснувши клавішу (нижня інформаційна строчка екрана) та ознайомитись з матеріалом цього блоку. Завдання 2. Вивчення мембранних потенціалів. 1. Запустити для виконання програму чи вибрати блок №3 "Вивчення мембранних потенціалів" при роботі з програмою 2. Ознайомитись з теоретичним матеріалом цього блоку. Завдання 3. "Вивчення потенціалу дії (ПД) і дослідження зміни його форми ". 1. Запустити до виконання програму (Якщо ця програма є у загальному блоці, то можна перейти до виконання програми "Дослідження потенціалу дії", запустивши її натиском клавіші згідно з вказівками інформаційного рядка на нижній частині екрана). 2. Вивчити теоретичний матеріал теми "Потенціал дії" (екранні сторінки 1-11), після чого перейти до виконання завдань. Завдання 4. Дослідити зміну потенціалу дії при зміні активності лише однієї частинки, яка активує чи інактивує іонні канали. Діапазон зміни активності частинок 0.05-25 (нормі відповідає значення активності, що дорівнює 1). 1. Змінюючи активність від мінімальної до максимальної, отримати на екрані потенціал дії (ПД). 2. Намалювати у зошиті отримані графіки зміни ПД. 3. Зробити висновок про вплив активності цих частинок на зміну форми ПД. Завдання 5. Дослідити зміну форми ПД при одночасній зміні проникності та каналів (зміні активностей частинок). 1. Дослідити зміну форми ПД для таких режимів: а) (активність залишити постійною), одночасно збільшуючи активності (діапазон зміни 1-25) та зменшуючи активність (діапазон зміни 1-0.05); б) одночасно змінюючи активності від 1 до 0.05 та збільшуючи активність від 1 до 25; в) одночасно збільшуючи активності за вказаними діапазонами зміни цих активностей; г) одночасно зменшуючи активності. Завдання 6. Одержати ПД з чіткою фазою гіперполяризації. Враховуючи досвід роботи по зміні форми ПД залежно від активності частинок, одержати потенціал дії з чіткою фазою гіперполяризації. Завдання 7. Одержати ПД з чітким плато, розташованим вище лінії потенціалу, який дорівнює нулю. Змінюючи активності частинок, виконати це завдання. Після закінчення роботи відповісти на контрольні запитання, запустивши програму
Контрольні запитання до комп 'ютерних програм з біофізики мембран (блок 5, файл )
1. Вкажіть необхідні фізичні властивості, які повинен мати структурний елемент мембрани. 2. Чим визначається амфіфільність (амфіпатичність) структурного елемента мембрани? 3. Якими видами взаємодій можна пояснити гідрофобну та гідрофільну поведінку структурного елемента мембрани? 4. Вкажіть основні структурні компоненти мембрани. 5. Чим забезпечується механічна міцність мембрани? 6. Які компоненти входять до складу мембранних фосфоліпідів? 7. Виконання яких функцій мембрани забезпечують глікопротеїди? 8. Які компоненти входять до складу мембранних гліколіпідів? 9. Назвіть динамічні характеристики мембрани як рідкого кристалу. 10. Чому дорівнює товщина клітинної мембрани? 11. Чому дорівнює напруженість електричного поля мембрани? 12. Назвіть молекулярні структури, що відносяться до фосфоліпідів? 13. Яким чином можна зберегти рухливість фосфо- і гліколіпідів при зниженні температури? 14. Що таке "кінки"? 15. У мембранах яких структур і клітин переважно знаходяться гліколіпіди? 16. Чим зумовлений пасивний транспорт рідини через мембрану? 17. Чим зумовлений результуючий потік іонів при пасивному транспорті їх через мембрану? 18. Що описує рівняння Фіка? 19. Що описує рівняння Нернста-Планка? 20. Що описує рівняння Теорелла? 21. Вкажіть відмінні властивості полегшеної дифузії. 22. Вкажіть тривалість потенціалу дії в нормі для кардіоміоциту людини. 23. Якими рівняннями описується пасивний транспорт речовин через мембрану? 24. Вкажіть формулу, за якою визначається проникність мембрани. 25. За рахунок чого здійснюється активний транспорт речовин через мембрану? 26. Назвіть іони, які за допомогою активного транспорту (насосів) переносяться в бік збільшення концентрації. 27. Від чого залежить проникність мембрани для електрично нейтральних невеликих молекул? 28. Де локалізований кальцієвий мембранний насос? 29. Вкажіть функції -насоса. 30. Де локалізований протонний насос? 31. За рахунок чого протонний насос здійснює транспорт іонів водню? 32. Вкажіть загальні характеристики активного транспорту і полегшеної дифузії. 33. Вкажіть речовини, для яких транспорт через мембрану здійснюється за допомогою полегшеної дифузії. 34. Як здійснюється трансмембранний перенос великих молекул (білків, глікопротеїдів тощо)? 35. Що характеризує проникність мембран Р і яку розмірність вона має? 36. Що таке потенціал дії? 37. Які умови враховуються при визначенні мембранного рівноважного потенціалу Нернста? 38. Які умови враховуються при визначенні дифузійного мембранного потенціалу? 39. Які умови враховуються при визначенні стаціонарного мембранного потенціалу? 40. Які умови враховуються при визначенні рівноважного потенціалу Доннана? 41. Вкажіть, для яких випадків доннанівський потенціал ближче всього до потенціалу клітини. 42. Вкажіть, як співвідносяться між собою у стані спокою проникності мембран живих клітин для іонів. 43.Вкажіть величини рівноважних потенціалів Нернста для іонів в нормі. 44. Вкажіть значення потенціалу спокою мембран для еритроцита, міоциту жаби, аксона кальмара, кардіоциту собаки у нормі. 45. Як співвідносяться в початковий момент збудження проникності мембран для іонів у живих клітинах? 46. Чому дорівнює максимальне збільшення проникності мембрани для іонів при її збудженні? 47. Вкажіть причини утворення потенціалу дії. 48. Чим визначається форма початкової фази деполяризації мембрани при формуванні потенціалу дії? 49. Чим визначається фаза реполяризації мембрани при формуванні потенціалу дії? 50. Вкажіть тривалість потенціалу дії в нормі для аксону кальмара. Читайте також:
|
||||||||
|