МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Порядок виконання лабораторної роботиЗавдання І. Визначити довжину хвилі випромінювання лазера. 1. Розташувати дифракційну решітку та екран перпендикулярнодо вісі лазера (рис. 7.20).
Рис. 7.20.Визначення довжини хвилі лазера за допомогою дифракційної решітки. 2. Переміщуючи екран, отримати на ньому чітке зображення дифракційної картини. При цьому треба домогтися, щоб на екрані спостерігалися максимуми не менше трьох порядків. 3. Виміряти за допомогою міліметрової лінійки відстань між решіткою та екраном. 4. Виміряти відстань між максимумами нульового (центральна пляма) та першого порядків. 5. Визначити значення для максимуму першого порядку. 6. Визначити довжину хвилі випромінювання лазера за формулою 7. Виконати аналогічні виміри та розрахунки для максимумів другого та третього порядків. 8. Результати вимірів та розрахунків занести до таблиці. Таблиця. Значення відстаней та довжини хвилі 9. Обчислити середнє значення довжини хвилі Я випромінювання лазера. Завдання 2. Визначити енергію кванта випромінювання лазера за такою формулою: Контрольні запитання 1. Назвіть основні властивості індукованого випромінювання. 2. Опишіть будову та принцип дії гелій-неонового лазера. 3. Як утворюється інверсна заселеність енергетичних рівнів атомів в гелій-неоновому лазері? 4. Яке призначення має резонатор в газовому лазері? 5. Як можна визначити експериментальне довжину хвилі лазерного випромінювання? 6. Як визначити енергію фотона, що випромінюється лазером? 7. Назвіть області застосування лазера в медицині. РОЗДІЛ 8. ІОНІЗУЮЧЕ ВИПРОМІНЮВАННЯ ТА ЙОГО ДІЯ НА МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ОБ'ЄКТИ
"Цю загрозу породила наука, але дійсний ключ до вирішення поставленої перед нами проблеми - в розумі та серцях людей. Немає такої машини, за допомогою якої ми могли б впливати на чужі серця. Для цього потрібно, щоб наші власні серця стали іншими і щоб ми сміливо виказували свої погляди. Лише з ясним розумом і чистим серцем ми зможемо набратися мужності, щоб побороти той страх, який тяжіє над людством". А. Ейнштейн
Слова, що винесені в епіграф, Альберт Ейнштейн сказав півсторіччя тому, оцінюючи загрозу ядерної війни і відчуваючи свою певну вину перед людством, оскільки він своїми відкриттями ненавмисно сприяв створенню атомної бомби. Ці слова залишаються актуальними і нині в той час, коли робляться відкриття в біології і медицині (зокрема, в генній інженерії), які є видатними як за своїм науковим значенням, так і за своєю загрозою для життя окремих людей і всієї біосфери Землі. Особлива роль в подоланні небезпечних тенденцій в розвитку сучасної цивілізації належить лікарям. Саме до них передусім слід віднести слова ще одного відомого фізика XX століття Віктора Вайскопфа: "Буття людини спирається одночасно на двох китів, якими є знання і почуття. Але самі почуття без знань не є ефективними, тоді як одні знання без почуттів не с гуманними". В цьому розділі викладаються фізичні, біофізичні і медичні проблеми, пов'язані з дією іонізуючого випромінювання на людину та інші біооб'єкти. Іонізуюче випромінювання - це загальний термін, що об'єднує альфа-, бета-і гамма-випромінювання, рентгенівське випромінювання та потоки частинок (протонів, нейтронів та ін.). Важко переоцінити значення знань в цій галузі для сучасного лікаря, особливо в зв'язку з тими проблемами, які на довгі часи поставила перед Україною та іншими країнами аварія на Чорнобильській АЕС. Читайте також:
|
||||||||
|