Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок виконання роботи

 

Під час виконання цієї роботи треба жорстко дотри­муватися правил безпеки, зокрема не торкатися струмо­несучих частин, тому що на лічильник подається напруга близько 400 В. Джерело радіоактивного випромінювання має знаходитися в контейнері. Час роботи з ним повинен бути зведений до мінімуму, з цієї причини всю підготовчу роботу (пункти 1-3, підготовка таблиці) треба виконати заздалегідь.

1. Підготувати установку до роботи. Закріпити лі­чильник в штативі, дотримуючи полярність під'єднання електродів згідно з маркіруванням. Увімкніть тумблер "мережа" і дайте прогрітися приладу кілька хвилин.

2. Перевірити роботу установки. Для перевірки роботи пристрою на вхід подаються імпульси від мережі змінного струму. Натисніть клавішу "скидка" - показання індикато­рів "обнуляються". Натисніть клавішу "50 Гц" або "пере­вірка" та через одну хвилину - клавішу "стоп". При пра­вильній роботі індикатори лічильника покажуть значення 3000.

3. Виміряти фон іонізуючого випромінювання В нормальних умовах цей фон зумовлений космічним випромінюванням, розпадом ядер радіоактивних елементів, які містяться в оточуючих нас матеріалах тощо. Виміряйте не менше 3-5 разів число актів іонізації в об'ємі лічильника за одну хвилину. Послідовність операцій: клавіша "скидка", одночасно із запуском секундоміра - клавіша "пуск", через одну хвилину - клавіша "стоп". Дані з індикаторів занесіть в таблицю.

4. Виміряти число N зареєстрованих частинок, які випромінюються радіоактивним препаратом. Капсулу з радіоактивним препаратом помістіть під лічильник і прове­діть вимірювання, аналогічно вказаним в пункті 3. Виміряне число частинок складається з суми числа частинок

що визначають фон іонізуючого випромінювання, а також числа частинок N, які випромінюються препаратом і потрапили в об'єм лічильника. Отже, величина N визначається як різниця Вимірювання провести 3-5 разів, дані занести в таблицю.

5. Виміряти число зареєстрованих частинок, які випро­мінюються радіоактивним препаратом, поглинаються шаром металу і потрапляють в об'єм лічильника разом з фоном іонізуючого випромінювання. Не змінюючи положен­ня капсули, екрануйте її від лічильника пластиною із заліза та виміряйте 3-5 разів число актів іонізації в об'ємі лічильника Дані занесіть в таблицю. Аналогічні вимі­рювання зробіть також для інших металів – алюмінію та свинцю . Товщина вказана на металевих пластинах.

Таблиця. Результати вимірювань та обчислень

6. Знайти середні значення

7. За знайденими середніми значеннями визначити чис­ла зареєстрованих частинок тільки від радіоактивного препарату (без фона), що послаблені за рахунок поглинання в металевих шарах:

8. Визначити коефіцієнти послаблення і . та товщини шарів половинного послаблення для вказаних металів за формулами

Отримані дані занесіть в таблицю.

9. Порівняти отримані результати для різних металів та зробити висновки.

Оформлення роботи. У звіті має бути: а) стислі теоретичні відомості про природу гамма-випромінювання та механізми його поглинання; б) схема установки; в) таблиця з результатами вимірювань та обчислень; г) висновки.

Завдання для самостійної роботи та самоконтролю

1. Як пояснити випромінювання з атомного ядра електронів та позитронів при розпаді, якщо в ядрі знаходяться лише протони та нейтрони?

2. Чим визначається активність радіонуклідів?

3. Що таке когерентне розсіяння?

4. Пояснити фізичну суть ефекту Комптона.

5. В чому полягає суть фотоефекту?

6. Пояснити явище утворення електронно-позитронних пар. За яких умов можуть утворитися електронно-позитронні пари з γ-квантів?

7. Що таке лінійний коефіцієнт послаблення? Яка його розмір­ність?

8. Який фізичний зміст товщини шару половинного поглинання?

9. Бетонна плита товщиною 20 см зменшує інтенсивність пучка γ-частинок кобальту в 16.5 раза. Визначити коефіцієнт лінійного послаблення і товщину шару половинного послаблення бетону.

10. Активність радіоактивного препарату, що містить з пе­ріодом напіврозпаду мільярдів років складає Знайти кількість радіоактивних ядер.

11. Визначити постійну розпаду радіоактивного елемента, якщо за місяць число радіоактивних ядер зменшиться в разів

8.10. ЛАБОРАТОРНА РОБОТА "РОБОТА З ДОЗИМЕТРОМ ДРГЗ-04"

 

Мета роботи: вивчити поняття доз та потужностей доз іонізуючого випромінювання, набути навички роботи з дозиметром.

 

Питання для підготовки до лабораторної роботи

1. Експозиційна доза і потужність експозиційної дози, їх одиниці.

2. Поглинена доза і потужність поглиненої дози, їх одиниці.

3. Еквівалентна доза і потужність еквівалентної дози, їх одиниці.

4. Дозиметри іонізуючого випромінювання, їх призначення, харак­теристики і принципи роботи.

 


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. III. Виконання бюджету
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  12. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи




Переглядів: 642

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаткові теоретичні відомості | Призначення дозиметра ДРГЗ-04

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.037 сек.