Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 9. Уява та увага. Воля.

Поняття про уяву та її фізіологічні основи.

Виникнення уяви у філогенезі.

Уява та мислення.

Різні точки зору щодо уяви.

Гіпотези відносно механізмів уяви (випадкових знахідок, рекомбінації).

Види та прийоми уяви.

Види уяви. Ненавмисна та навмисна уява. Відтворююча (репродуктивна) та творча уява.

Прийоми творчої уяви (алютинація, аналогія, акцентування, перебільшення та зменшення, типізація).

Мрія.

Індивідуальні відмінності в уяві.Творчість.

Поняття про увагу. Теорії уваги.

Два підходи до уваги. Зовнішні вияви уваги. Рефлекторний характер уваги (І.М.Сеченов, І.П.Павлов). Орієнтовний рефлекс “що таке” і три групи рухів, в яких він виявляється. “Оптимальне вогнище” збудження (І.П.Павлов). Вчення про домінанту (А.А.Ухтомський). Роль ретикулярної фомації.

Моторна теорія (Т.Рібо). Експерименти Д.Е.Бродбента. “Феномен вечірки” (Е.Черрі). Увага як особлива психологічна дія контролю (П.Я.Гальперін).

Види уваги.

Класифікація видів уваги (в залежності від активності, від знаходження об’єкта уваги, від форм навчальної діяльності).

Мимовільна увага, дві групи причин, що лежать в її основі. Довільна увага і умови її підтримки. Післядовільна увага і її роль в навчальній діяльності.

Зовнішня і внутрішня увага, їх взаємозв’язок і взаємовплив.

Колективна, групова, індивідуальна увага.

Властивості уваги.

Об’єм уваги; методи її вивчення, показники об’єму уваги, врахування в практиці.

Розподіл; умови, необхідні для виконання двох і більше діяльностей, індивідуальні відмінності.

Концентрація; методи вивчення, індивідуальні відмінності.

Стійкість. Умови, що сприяють коливанням уваги. Врахування в практиці.

Переключення. Завершене і незавершене. Залежність від характеру попередньої і подальшої діяльності. Зв’язок з типологічними особливостями особистості.

Уважність як властивість особистості. Природа неуважності.

Розвиток і виховання уваги. Управління увагою. Методи дослідження уваги. Поняття про волю. Вольові властивості особистості.

Поняття про волю. Роль праці у формуванні вольових дій.

Теорії волі.

Довільні та мимовільні рухи та дії. Прості та складні вольові дії. Структура складної вольової дії (усвідомлення цілі, планування, виконання).

Вольове зусиля (зовнішня та внутрішня перешкода), залежність від темпераменту та інших властивостей особистості.

Вольові властивості особистості (наполегливість, рішучість, самостійність, дисциплінованість та ін.)


Читайте також:

  1. Воля. Розвиток волі
  2. Пам’ять та увага.
  3. Почуття, інтелект, воля. Ідеали в житті людини




Переглядів: 592

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 8. Пам’ять і мислення. | Тема 10. Емоції та почуття.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.