Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА НА IV КУРСІ

(освітньо–кваліфікаційний рівень: «бакалавр»)

Педагогічна практика триває 4 тижні. Для студентів денного відділення проводиться у сьомому семестрі, а для заочного відділення – у восьмому семестрі. Ця практика передбачає виконання посадових обов’язків учителя біології, а також класного керівника в середній ланці (7 – 9 класи) середнього загальноосвітнього навчального закладу.

В програму педагогічної практики студентів цього курсу входить:

1. Знайомство з навчальним закладом, бесіди з директором, його заступниками, педагогом-організатором.

2. Ознайомлення зі шкільною документацією: класними журналами, особовими справами і медичними картками учнів.

3. Складання індивідуального плану навчально-виховної роботи на період педагогічної практики.

4. Вивчення класу, в якому студент буде проходити педагогічну практику, знайомство з роботою вчителів і класного керівника, бесіди з ними, вивчення планів їхньої роботи.

5. Відвідування уроків учителів у закріпленому за студентом класі, відвідування уроків учителів біології в інших класах та участь в їх обговоренні.

6. Виконання усіх функцій вчителя біології та класного керівника (куратора) в закріпленому за студентом класі.

7. Підготовка і проведення не менше 4 уроків біології різних типів з використанням різноманітних методів і засобів навчання.

8. Використання в навчально-виховному процесі різних форм навчання.

9. Проведення позакласного заходу з біології з учнями закріпленого за студентом-практикантом класу.

10. Індивідуальна і групова робота з учнями, які відстають у навчанні, відмінниками і зацікавленими хімією.

11. Проведення позакласного виховного заходу з учнями класу.

12. Проведення зборів класу, робота з класним активом.

13. Відвідування позакласних занять інших практикантів та участь в їх аналізі.

14. Проведення позакласної виховної роботи згідно плану класного керівника на цей навчальний період.

15. Участь у чергуванні по школі.

16. Робота з батьками учнів, участь у підготовці і проведенні батьківських зборів, відвідування школярів вдома.

ЗМІСТ ПРАКТИКИ

Перший тиждень – етап пасивної педагогічної практики, він включає в себе:

Ø знайомство з навчальним закладом; бесіди з директором та його заступниками, педагогом-організатором;

Ø протягом перших двох днів студент повинен закріпитися за певним класом в якості вчителя і класного керівника і проводити в подальшому в цьому класі уроки біології;

Ø знайомство з класним керівником того класу в якому студент буде проходити педагогічну практику;

Ø знайомство і вивчення прізвищ та імен учнів класу; ознайомлення з особовими справами і медичними картками учнів, заповнення щоденника класного керівника;

Ø протягом перших трьох днів студент повинен скласти індивідуальний план проходження педагогічної практики і завірити його у групового методиста;

Ø для ознайомлення з навчальним процесом у закріпленому класі, відвідування уроків учителів усіх предметів, які навчають цей клас;

Ø з метою вивчення педагогічного досвіду та системи роботи на уроках біології відвідати не менше 5 уроків учителя біології;

Ø складання плану позакласної роботи на період практики;

Ø здійснення підбору літератури в бібліотеці навчального закладу, дидактичного і роздавального матеріалу з предмету.

Перший тиждень педагогічної практики передбачає активну діяльність студентів і має ознайомлюючий характер. В цей час кожен студент відвідує уроки вчителів з усіх предметів в закріпленому за ним класі. Студент повинен заздалегідь спросити в учителя дозволу бути присутнім на його уроці. Краще це робити не перед початком уроку, а за день до його проведення.

Під час відвідування занять важливо дослідити специфіку учнів, запам’ятати їх імена і прізвища. Доцільно замалювати схему розташування учнів за партами в класі, для того щоб впевнено звертатися до них під час власних уроків.

Відвідуючи уроки, студент в своєму педагогічному щоденнику робить нотатки, проводить аналіз уроку у відповідності зі схемою. Обмірковуються і беруться до уваги найбільш ефективні форми і методи роботи вчителя.

Після закінчення уроку бажана коротка бесіда з вчителем. Студенту важливо знайти спосіб виказати свою позитивну думку щодо найбільш ефективних методів, прийомів та інших елементах ведення уроків, поставити запитання вчителю, вислухати його поради. Не варто акцентувати свою увагу на критиці тих чи інших ситуацій, які були виявлені під час уроку, краще спробувати проаналізувати їх в якості проблемних педагогічних ситуацій і знайти шляхи їх вирішення.

 

З другого тижня – етап активної педагогічної діяльності студента-практиканта по виконанню всіх функцій вчителя біології, класного керівника у закріпленому за ним класі, а саме:

Ø проведення 4 уроків біології різних типів з використанням різноманітних методів і засобів навчання в закріпленому за студентом-практикантом класі;

Ø проведення позакласного заходу з біології в закріпленому класі;

Ø проведення позакласного виховного заходу в закріпленому класі;

Ø допомога у проведені гурткової роботи і факультативних занять зі спеціальності в загальноосвітньому навчальному закладі;

Ø відвідування позакласних заходів, які проводяться іншими практикантами чи вчителями та участь в їх обговоренні;

Ø робота з професійної орієнтації серед учнів загальноосвітнього навчального закладу;

Ø підготовка і проведення батьківських зборів, робота з педагогічної пропаганди серед батьків;

Ø чергування по школі;

Ø участь у роботі шкільних методичних об’єднань вчителів, в нарадах класних керівників, засідань педагогічної ради навчального закладу;

Ø аналіз власної педагогічної діяльності, роботи вчителів й інших практикантів.

 


Читайте також:

  1. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.
  2. V. Вимоги безпеки під час екскурсій з біології та природознавства
  3. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  4. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  5. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  6. Валютний курс. Режими встановлення валютних курсів
  7. Валютні курси, платіжний баланс і міжнародна система валютних курсів.
  8. Величини, що вивчаються в курсі математики І – ІV класів
  9. Види валютних курсів
  10. Види туристсько-екскурсійних організацій.
  11. Визначення та аспекти екскурсії
  12. Визначення та аспекти екскурсії




Переглядів: 631

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ СТУДЕНТІВ-ПРАКТИКАНТІВ | ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА НА V КУРСІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.