Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The Main Ways of the Introduction of Media Education

Further on the experts were asked to mark which way of the introduction of media education seemed more preferable – autonomous (for example, special courses, optional classes), integrated (into the traditional required school and university courses) or the synthetic (synthesis of the autonomous and integrated ways) (Chart 5).

Chart 5. The experts’ attitude to the main media education/media literacy’s introduction

N The kinds of main media education/literacy’s introduction (in schools, universities, culture & entertainment centers, etc.): The number of the experts, preferring this kind of introduction:
synthetic way (autonomous + integrated ways); 16 (61,54%)
integrated way (as part of ordinary education in the schools & universities); 8(30,77%)
separate, autonomous way (as special courses, for examples); 2(7,69%)

As a result it turned out that the majority of experts (61,54%) consider the synthetic as the most acceptable way, combining the integration of media education into the obligatory courses with the autonomous special courses, electives, or clubs. For example, A.Korochenskyi is an active supporter of “synthetic, different forms (the part of formal education + special courses + media criticism as special field of journalism and civil activities). The education, including media education, must be a permanent part of the socialization and the life of a modern man in the condition of changing “information society” - from childhood to the old age” (A.Korochensky).

About twice as less are the advocates of just the integrated approach and completely little few (7,69%) supports an autonomous way only.

Media Education Today: The Leading Countries

In the upshot of the survey experts were asked to name the countries, where in their opinion the media education was developed on the highest level (Chart 6).


Читайте також:

  1. A DIFFERENT KIND OF EDUCATION
  2. A Good Education
  3. A Proper Education by Jack Blackwood
  4. A survive the education system
  5. A UNIVERSITY EDUCATION
  6. ADVERTISING MEDIA
  7. Alkali metals. INTRODUCTION
  8. American Mass Media
  9. Are the electronic media exacerbating illiteracy and making our children stupid? On the contrary, says Colin McCabe, they have the potential to make us truly literate.
  10. B) Persuade your partner to start practising sport immediately.
  11. B. HIGHER EDUCATION IN GREAT BRITAIN
  12. British culture, traditions and mass media.




Переглядів: 474

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Sociocultural situation | Chart 6. The list of the countries in which, in opinion of experts, the media education is on the highest level of development

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.123 сек.