Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ADVERTISING MEDIA

The function of advertising is to inform and influence people's behaviour, as the general goal of advertising is to increase sales.

The major media used for advertising are newspapers, tel­evision, direct mail,magazines, and radio. Each has strengths and weaknesses. Let us now examine the advan­tages and limitations of the various media.

Newspapers

The typical newspaper circulates in a limited and well-defined area, and this offers advantages to the advertiser interested in geographical selectivity.Since almost everyone reads the newspaper, an intense coverage of the local market can. be obtained. Newspapers offer great flexibilitybecause ads can be inserted or removed withonly a few days' notice;this makes it feasibleto feature prices in most newspaper ads. Circulation costs are low, and because most metropolitan areas have daily newspapers, messages can be presented fre­quently. But there are several significant limitationsto news­paper ads. The paper has a short life - nothing is quite so stale as old news - so it is not likely that advertising will have much influence beyond the day of publication. Newspapers are hastily read, most studies indicate that the average reader spends between 20 and 30 minutes on the paper. Therefore, a message has to make an impression quickly pr not at all. Finally, newspapers, being printed on pulp paper,do not have the quality of reproductionand colour that can be achieved in magazine ads. This can be a disadvantagefor some car and ~ food ads where the illustration has an important role to play.


Читайте також:

  1. ADVERTISING
  2. ADVERTISING
  3. Advertising and modern world
  4. Advertising Design
  5. Advertising involvement
  6. American Mass Media
  7. Are the electronic media exacerbating illiteracy and making our children stupid? On the contrary, says Colin McCabe, they have the potential to make us truly literate.
  8. B) Persuade your partner to start practising sport immediately.
  9. British culture, traditions and mass media.
  10. Chart 1. The experts’ attitude to variants of definitions of media education
  11. Chart 2. The experts’ attitude to variants of definitions of media literacy




Переглядів: 1212

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Dialogue No 2 (263 words) | Magazines

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.