Отже, які принципи навчання дорослих пропонує наука андрагогіка?
В межах цієї науки існує велика кількість принципів навчання дорослих, переглянемо список основних принципів, що запропонував американський теоретик і практик освіти дорослих М . Ноулз [6]:
1. Життєва і професійна перспектива: система розгорнута в часі життєвих планів на професійне самовизначення навчання і становлення особистості
2. Принцип самостійності – усвідомлення навчальної діяльності, самоврядування;
3. Принцип досвіду – використання життєвого досвіду, як джерела знань;
4. Принцип орієнтації на навчання – вирішення проблем в ході навчання, а не навчання для вивчення предмету;
5. Принцип мотивації навчання – негайне застосування отриманих знань;
6. Принцип готовності до навчання – визначення завдань по розвитку особистості й оволодіння соціальними ролями.
7. Принцип постійного розвитку(особистісного потенціалу).
8. Включення в діяльність, яка віддалена від навчання (ігрова) для дорослих – ділові ігри.
9. Практична спрямованість (працює на практику, те, що потрібно для виконання роботи)
10. Ринок праці ( система неперервності освіти забезпечує виживання людини, як фахівця, особистості, самоствердження в умовах ринку праці).
11. Контекстне навчання(форма активного навчання призначена для застосування у ВШ орієнтована на професійну підготовку студента і реалізована засобами системного використання профільного контексту).
Згідно вказаних принципів дорослий учень має осмислити процес навчання на всіх його етапах та набуття знань, які базуються на життєвому досвіді і спільній діяльності з вчителем, а основним видом навчальної роботи має бути самостійна діяльність. Аналізуючи сутність вказаних принципів можна зробити висновок, що вони є рушійною силою неперервної освіти.
Для того щоб докорінно зрозуміти принципову різницю між педагогічною и андрогогічною системами навчання наведемо відповідні моделі навчання посилаючись на роботи дослідника М. Ноулза [6..].