Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи андрагогіки.

 

Отже, які принципи навчання дорослих пропонує наука андрагогіка?

В межах цієї науки існує велика кількість принципів навчання дорослих, переглянемо список основних принципів, що запропонував американський теоретик і практик освіти дорослих М . Ноулз [6]:

1. Життєва і професійна перспектива: система розгорнута в часі життєвих планів на професійне самовизначення навчання і становлення особистості

2. Принцип самостійності – усвідомлення навчальної діяльності, самоврядування;

3. Принцип досвіду – використання життєвого досвіду, як джерела знань;

4. Принцип орієнтації на навчання – вирішення проблем в ході навчання, а не навчання для вивчення предмету;

5. Принцип мотивації навчання – негайне застосування отриманих знань;

6. Принцип готовності до навчання – визначення завдань по розвитку особистості й оволодіння соціальними ролями.

7. Принцип постійного розвитку(особистісного потенціалу).

8. Включення в діяльність, яка віддалена від навчання (ігрова) для дорослих – ділові ігри.

9. Практична спрямованість (працює на практику, те, що потрібно для виконання роботи)

10. Ринок праці ( система неперервності освіти забезпечує виживання людини, як фахівця, особистості, самоствердження в умовах ринку праці).

11. Контекстне навчання(форма активного навчання призначена для застосування у ВШ орієнтована на професійну підготовку студента і реалізована засобами системного використання профільного контексту).

Згідно вказаних принципів дорослий учень має осмислити процес навчання на всіх його етапах та набуття знань, які базуються на життєвому досвіді і спільній діяльності з вчителем, а основним видом навчальної роботи має бути самостійна діяльність. Аналізуючи сутність вказаних принципів можна зробити висновок, що вони є рушійною силою неперервної освіти.

Для того щоб докорінно зрозуміти принципову різницю між педагогічною и андрогогічною системами навчання наведемо відповідні моделі навчання посилаючись на роботи дослідника М. Ноулза [6..].


Читайте також:

  1. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  2. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  3. Антикорупційні принципи
  4. Антикорупційні принципи
  5. Антикорупційні принципи
  6. Антикорупційні принципи
  7. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Б/. Принципи виборчого права.
  10. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  11. Базові принципи психології спорту.
  12. Базові принципи розробки ПЗ в VCS




Переглядів: 2008

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про андрагогіку. | Порівняння педагогічної й андрагогічної моделей навчання по М.Ноулзу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.