Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Writing activities

Ex.11. ?Look through the guidelines how to write music analyses. Then read the analysis below. Which of the guidelines did the author follow in writing his essay? Make an outline of the analysis.

 

· You may wish to begin your analysis by examining your chosen piece carefully from beginning to end. It is often unwise, however, merely to present this beginning-to-end analysis in your essay; such blow-by-blow analyses are usually tedious to read and seem pointless.

· When analyzing vocal music in foreign languages, avoid using text translations that appear in the score; such translations are always inaccurate in meaning. Instead, obtain independent, literal translations.

· One of the principal aims of the essay, however, is to lead you to think and write critically about music – difficult skills, but central to your career as an educated musician. You should not, therefore, shy away from pursuing your own thoughts about the music you are analyzing.

· You should normally use present-tense verbs for analysis, past tenses for historical narrative, for example:

The first movement opens with two abrupt E-flat major chords. The theme that followscomprises two motives, both of which outline the tonic triad.

Although Beethoven erased the symphony's dedication to Napoleon, his admiration for Bonaparte seems not to have vanished completely.

· Proper titles are usually given in their original languages, at least for the more "usual" languages (English, French, Italian, German, Spanish, Latin). Titles in less usual languages should usually be translated into English.

Bartók's Duke Bluebeard's Castle (not Bartók's A Kékszakállú herceg vára)

· Generic titles are capitalized, but are neither italicized nor set in quotation marks. You should usually give generic titles of compositions in English. Generic titles of movements, however, should appear in their original languages.

Beethoven's Symphony no. 5, op. 67

· If you use foreign (especially Italian) musical terms, avoid rendering them grammatically awkward by anglicizing them. The words forte and piano, for instance, are adjectives ("loud," "soft"); to turn them into English nouns by writing of "recurring fortes" or "delicate pianos" is incorrect.

· When writing a music analysis follow the plan below:

1) Some information about the author and the origin of the music piece under analysis;

2) Describe the structure of the piece (introduction; the first, second movement; the climax of the piece; )

3) The fate of the piece.

 


Читайте також:

  1. Communicative activities
  2. Conversation Practice and Communicative Activities
  3. DOD Field Activities
  4. Evaluate your composition according to the main principles of good writing: unity, coherence, and emphasis.
  5. Ex.4 Writing
  6. Exercise 18. Translate text 3 in writing.
  7. Imagine that you hear the following telephone conversation. Guess the answers of the other speaker. Do it in writing. Act it out.
  8. IV. Reading Activities.
  9. Knitwear designer: Job description and activities
  10. Letter Writing
  11. Look at the pyramid and suggest products and materials for each of the 5 categories of activities.
  12. Popular Sports and Leisure Activities in Britain




Переглядів: 416

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ex.10. GENERAL KNOWLEDGE QUIZ | Dmitry Shostakovich

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.