МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Communicative activitiesMatching activities Gap-filling activities Подальші способи відпрацювання лексики 1.Look through the list of verbs and write out of it the verbs of communication/movement. 2. Read the list of nouns and sort them into thematic groups. 3. Write out of the list the words denoting colors. 4. Read the list of nouns and find the word, which doesn't belong to the group. 5. Point to the object the teacher names. 6. Guess the meaning of the word. 7. Find the word the teacher names in the text. 1. Fill in the blanks in a passage with an appropriate word. The list of words is given below the passage and the pupils have to find the appropriate gaps for the words. 2. Fill in the blanks in the passage with the appropriate word-combinations the list of which is given below. 3. Fill in the blanks in the dialogue with the appropriate word and word-combinations from those given below. 4. Fill in the gaps in the sentences with the adjectives characterizing nouns. 5. Fill in the gaps in the sentences with the verbs of communication. 6. Look at the pictures and insert necessary prepositions into the sentences given below. 7. Put the following verbs into the correct sentences. Use each word once only. 8. Choose the correct word from those given in brackets to fill in the blanks in each of the following sentences. 9. Substitute pictures in the gaps by the appropriate words. 1. Match the words with the pictures. 2. Match the pictures with the word-combinations given below. 3. Read the sentences and match them with the pictures. 4. Match the plural nouns under the pictures with the objects in the pictures and name them in singular. 5. Match two groups of adjectives and find synonyms (antonyms). 6. Look at the picture of a room and match the objects in the room with the list of nouns and prepositions given below. 1.Read the list of words naming everyday objects and say what for they are used. 2. Look at the pictures of different buildings and say what people do in each of them. 3. Describe the pictures with the help of words given below. 4. Expand the dialogue using the new words. 5. Make up a dialogue with the help of the proposed words. 6. Make a list of your favorite toys/ books/ clothes/ hobbies and compare it with your partner's list. 7. The learners are given lists of things (collections, toys, books, games). They ask each other questions if they've got them and report back to the entire class. 8. A set of pictures is put on the blackboard. A pupil describes one of them without naming it. The other learners have to guess the picture. The same may be done with objects and toys. 9. One pupil names several verbs to characterize people's activities during one of the seasons. The other pupils guess it asking questions if necessary. lO. The pictures of different classrooms are displayed on the board. The learners examine them and say what lessons the pupils are having in each of them. 11. The teacher displays on the board some pictures of children and animals. The learners have to decide who is the owner of each pet, explaining their reasons 12. The pupils observe the picture of a flat, identify the rooms, and guess who lives there.
Читайте також:
|
||||||||
|