Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



The simple past and the past continuous

10. Put the verbs in brackets into the simple past or the past continuous tense.

1. I lit the fire at 6.00 and it (burn) brightly when Tom came in at 7.00.

2. When I arrived the lecture had already started and the professor (write) on the overhead projector.

3. I (make) a cake when the light went out. I had to finish it in the dark.

4. Unfortunately when I arrived Ann just (leave), so we only had time for a few words.

5. He (watch) TV when the phone rang. Very unwillingly he (turn) down the sound and (go) to answer it.

6. He was very polite. Whenever his wife entered the room he (stand) up.

7. My dog (walk) along quietly when Mr Pitt's Pekinese attacked him.

8. What you (think) of his last book? ~ I (like) it very much.

9. He suddenly (realize) that he (travel) in the wrong direction.

10. He (play) the guitar outside her house when someone opened the window and (throw) out a bucket of water.

11. I just (open) the letter when the wind (blow) it out of my hand.

12. When I (look) for my passport I (find) this old photograph.

13. The boys (play) cards when they (hear) their father's step. They immediately (hide) the cards and (take) out their lesson books.

14. He (clean) his gun when it accidentally (go) off and (kill) him.

15. As I (cross) the road I (step) on a banana skin and (fall) heavily.

16. I still (lie) on the road when I (see) a lorry approaching.

17. Luckily the driver (see) me and (stop) the lorry in time.

18. When I (hear) his knock I (go) to the door and (open) it, but I (not recognize) him at first because I (not wear) my glasses.

19. While the guests (dance) thieves (break) into the house and (steal) a lot of fur coats.

20. The next day, as they (know) that the police (look) for them, they (hide) the coats in a wood and (go) off in different directions.


Читайте також:

  1. A SIMPLE ALARM CIRCUIT
  2. A SIMPLE CONTEXT-FREE GRAMMAR
  3. A) Analyze the simple rhythm-units into three groups — monobeats (M), trochees (T) and dactyls (D).
  4. A) Past Continuous B) Past Simple
  5. Answer the questions. Don't forget how to use the Past Simple Tense.
  6. B. Put the verb into the most suitable form with future meaning, Present progressive or Present simple.
  7. C. Choose the best alternative between Past Simple or Past Progressive.
  8. C. Choose the best alternative between Present simple and Present Perfect.
  9. Complete the sentences using the verbs in brackets. All the sentences are about the future. Use Will/won't or the present simple (I see / he plays / it is etc.).
  10. Complete the sentences. Use the Past Simple.
  11. Complete the sentences. Use the Past Simple.
  12. Complete the sentences. Use the Present Continuous.




Переглядів: 714

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The present continuous tense | The future continuous and the future simple

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.