Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






SUMMARY

· Energy flow and flow of matter are essential for the existance of biosphere. Unlike the energy flow, flow of matter is cyclic.

· A large amount of energy is lost at each trophic level.

· In nature Carbon, Phosphorus, Nitrogen, Hydrogen and Oxygen are following cyclic path way.

· The energy flow through the different trophic levels, their biomass and numbers can be diagramatically represented in the forms of pyramids.

· Along with the judicious and sensible utilization of natural resources, efforts must be made to find and develop new energy resources.

FURTHER ACTIVITIES

· Imagine that the producers in an ecosystem are extensively destroyed. How does it affect the proportion of the biomass between different trophic levels? Explain briefly.

· The following food chain may diagrammatically be represented as various levels of energy flow. Record the amount of available energy, utilized and transferred energy from one trophic level to another. Grass → Rabbit → Snake → Eagle

· Using the organism mentioned below prepare a pyramid of energy, a pyramid of biomass and a pyramid of numbers. Rice→ Rat → Owl → Vulture

· Both the pyramid of energy and biomass pyramid are almost identical with each other in the composition and stratification. Assess this statement and rectify, if there is any mistake.

· Firewood is burnt. Draw the schematic representation of Carbon cycle based on this process.

· Man still exploits natural resources indiscriminately. If the process continues, the ultimate results will be more tragic and dangerous. So everyone should take a pledge that at least for a short period we do not utilize natural resources. Evaluate this statement and record your opinion.

· The nitrogen content of soil is drastically depleting at a specific locality. What will be the cause of this event? Formulate any four suggestions.

BIOLOGICAL MOLECULES TEST


Читайте також:

  1. Exercise 18. Make a brief written summary of text 4.
  2. Look at the organization chart. Use the information from the text above to complete the missing information. The first is done for you. Give the summary of the text.
  3. Make a written summary of the text “Origin of Life” in 150 words using the active vocabulary of the lesson
  4. Summary
  5. Summary
  6. SUMMARY
  7. Summary
  8. THE ENGLISH SUMMARY OF THE BOOK
  9. Writing. Write a summary of the text, using phrases from Unit 2 exercise 27.




Переглядів: 470

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Natural Resources | Choose the correct answer. Be ready to explain your choice.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.