Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



QUESTIONS AND ASSIGNMENTS

1. Analyse the relationships between the letters and sounds in the extract given in § 361 and say in which instances the ME spelling system was less phonetic — and more conventional — than the OE system.

2. Read the following ME words and explain the employment of the italicized letters:

certainly, pacient, carrie, killen (NE certainly, patient, carry, kill); geste, gold, (NE jest, gold); was, seson, ese, sory (NE was, season, ease, sorry); other, thinken, the, that, natheless, both (NE other, think, the, that, nevertheless, both); afere, every, fight, thief, very(NE affair, every, fight, thief, very); yonge, sonne, not, hose (NE young, sun, not, hose); mous, low, loud, toun, how (NE mouse, tow, loud, town, how); knowen, whether, straunge, what, knyght, taughte (NE know, whether, strange, what, knight, taught).


Chapter XIV
EVOLUTION OF THE SOUND SYSTEM FROM THE 11TH TO 18TH C. (§ 362-417)

Preliminary Remarks

§ 362. The sound system of the Engfish language has undergone profound changes in the thousand years which have elapsed since the OE period, The changes affected the pronunciation of words, word accentuation, the systems of vowel and consonant phonemes.

In so far as possible the sound changes in the following survey are grouped into two main stages: Early ME changes, which show the tran­sition from Written OE to Late ME — the age of literary flourishing or "the age of Chaucer" — and Early NE changes, which show the tran­sition from ME to later NE — the language of the 18th and 19th c.


Читайте також:

  1. A. Listen to James describing his family situation and answer the questions.
  2. Add question-tags and give full answers to the questions.
  3. Answer the following questions
  4. Answer the following questions about the text.
  5. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  6. Answer the following questions.
  7. Answer the following questions.
  8. Answer the following questions.
  9. Answer the following review questions
  10. Answer the questions
  11. Answer the questions
  12. Answer the questions about the pictures.




Переглядів: 967

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Geographical Expansion of the English Language from the 17th to 19th c. English Outside Great Britain | Word Stress in Middle English and Early New English

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.