Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інструменти реалізації стратегії

Стратегічними плани, проекти та програми є важливими інструментами стратегічного планування і, відповідно, стратегічного управління. Система стратегічного планування базується на системі планів, які можуть перетворити цілі та стратегії в реальні досягнення.

Стратегічний план має бути:

- інструментом встановлення, документального оформлення та впровадження в повсякденну діяльність "стратегічного набору" підприємства;

- визначеним за термінами, зорієнтованим у майбутнє;

- визначеним за витратами;

- гнучким, що реагує на зміни в середовищі;

- чітким, ясним, легким для сприймання;

- легким для пояснення та можливим для виконання.

Стратегічний план не має бути:

- п’ятирічним планом розвитку для кожної без винятку компанії;

- жорстким, зорієнтованим на досягнення конкретних виробничих, ресурсних і ринкових показників;

- трактатом бізнесу чи історії бізнесу.

Якщо стратегічний план не відбиває зовнішніх і внутрішніх змін, не містить конкретних заходів та інструментів для їхнього виконання, то його можна вважати марним, тому що він не враховує реальності, а відтак – дезорієнтує.

Стратегічний план має кілька зрізів:

Часовий – передбачає існування довгострокових планів, проектів і програм; інструментами для виконання стратегічних планів є середньо- та короткострокові плани та бюджети.

Функціональний – визначає напрямки та темпи змін окремих підсистем підприємства (маркетинг, виробництво тощо).

Ресурсний – визначає потреби та можливості забезпечення окремими видами ресурсів певних виконавців для реалізації стратегічних дій.

Виконавчий – вказує на коло залучених до виконання стратегічних заходів ланок і окремих виконавців, що дає змогу побудувати адресну систему стимулювання.

Основою будь-якого стратегічного плану є продуктово-товарні стратегії, тому можна виокремити план залучення нових споживачів (СЗГ) і підтримання контактів з наявними споживачами (наявними СЗГ); на цій основі формуються плани розподілу та реклами, товарообігу, реалізації та руху готової продукції. В свою чергу, ці плани є основою планів отримання доходів, прибутків тощо.

Стратегічні плани, проекти, програми мають спільні риси:

цільова спрямованість; досить велика тривалість виконання; імовірнісний характер результатів.

Стратегічна програма – це координуючий документ, який є економічно та науково обґрунтованою системою пов’язаних між собою, і націлених на реалізацію конкретної комплексної мети соціально-економічних, науково-технічних та організаційно-господарських заходів, узгоджених за термінами, виконавцями та забезпечених необхідними ресурсами. Особливістю стратегічних програм є їх орієнтація на цілі розвитку, наприклад, “Підвищення конкурентоспроможності продукції / технології / підприємства”, “ Підвищення рівня соціального розвитку колективу” та ін.

Стратегічний проект – одноразова сукупність цілей, стратегій, задач та дій, що має системні характеристики відносно взаємозв’язку ресурсів, послідовності виконання робіт і залучення спеціалістів певного профілю. Проекти, в основному, орієнтовані на цілі створення, наприклад, “Розробка нового продукту / виробництва / технічної системи” та ін. (табл. 12 )

 

Таблиця 12 - Відмінності стратегічних планів і програм

 

Характе-ристики План Програма (проект)
Мета Багато цілей Єдина мета
Проблеми, що розв’язуються Комплекс проблем, які можна розв’язати в плановому періоді Єдність проблеми, що розв’язується
Термін розробки та виконання Згідно з прийнятою системою планування на підприємстві (5 років, 2+1+1 роки, 2+1 рік, поточні, бюджети тощо) Необхідний для досягнення мети, етапи виконання визначаються системою планування на підприємстві
Структура планового документа Єдина для всього об’єкта, відносно якого розробляється план Визначається характером проблеми, що розв’язується
Органи управління (розробки та контролю) Наявні Наявні або спеціально створені, координаційні
Виконавці Згідно зі спеціалізацією окремих підсистем і посадових осіб У першу чергу, головний виконавець – ініціатор програми із залученням зацікавлених виконавців
Фінансове забезпечення Діюча система фінансів підприємства, розподіл наявних фінансових ресурсів між розділами планів, згідно з визначеними пріоритетами Залежно від типу програми (проекту)
Ресурсне забезпечення Діюча система матеріально-технічного забезпечення, розподіл наявних матеріально-технічних ресурсів між розділами планів згідно з визначеними пріоритетами Залежно від типу програми (проекту)

 

Стратегічні програми та проекти можуть бути спрямовані як на внутрішнє, так і на зовнішнє середовище (фактори) організації. Так, прикладами стратегічних програм та проектів, зорієнтованих на внутрішнє середовище можуть бути: програма автоматизації праці, програма зниження витрат, проект розробки нової технологічної лінії тощо. На зовнішнє середовище спрямовані: програма рекламної компанії для виведення на ринок нової продукції, програма нагромадження банків стратегічної інформації, проект створення торгової мережі, проект будівництва підприємства.

Стратегічні програми та проекти реалізуються через систему стратегічних, поточних та оперативних планів. Поточний план – це інструмент реалізації стратегічних планів, проектів і програм, у якому окремим підрозділам і виконавцям на поточний рік (з розбивкою по кварталах і місяцях) встановлюються конкретні завдання з урахуванням можливостей забезпечення необхідними видами ресурсів.

Поточні плани складаються з метою конкретизації, доповнення та коригування стратегічних планів з урахуванням конкретної ситуації, що склалася на початок планового періоду. Цей тип планів передбачає визначення проміжних цілей та завдань, а також заходів щодо їхнього досягнення, тобто є інструментом реалізації стратегічних настанов. На цій підставі можна стверджувати, що мають існувати ретельно опрацьовані поточні, оперативно-тактичні плани та бюджети, без яких неможливий розвиток підприємства.

Оперативні плани реалізуються через систему бюджетів або фінансових планів, які складаються звичайно терміном на 1 рік або на коротший термін по кожному окремому підрозділу, а потім вже об’єднуються в єдиний бюджет або фінансовий план підприємства.

Показники для кожного з планів (розділів стратегічного плану) є специфічними. Зв’язок між окремими планами здійснюється через певні показники. Так, досягнення запланованих фінансових показників є результатом діяльності всього підприємства. Для цього треба забезпечити виконання всіх підрозділів плану і досягнення кінцевих результатів окремих видів робіт. Наскрізні показники дають змогу встановлювати однозначні для сприймання контрольні точки – певний рівень визначених показників.

Основні показники планів такі (приклад):

план маркетингу – обсяги і приріст продажу, частка ринку та її зміни, витрати й ефективність роботи служби маркетингу, ціни та їхня динаміка тощо;

план з виробництва – обсяг продукції у натуральних показниках: собівартість, рівень витрат на виробництво, ефективність виробництва, рівень використання виробничих потужностей, рівень якості тощо;

фінансовий план – прибутковість, рентабельність, авансовий капітал в обороті, структура капіталу, коефіцієнти ліквідності тощо;

план по персоналу – чисельність, структура, плинність кадрів, рівень і динаміка платні, рівень кваліфікації тощо.

Досягнення поставлених завдань забезпечує проходження таких етапів:

1. Доведення завдань до виконавців або підтвердження необхідності виконання ініціативних рішень: контроль розуміння, коригування стратегії (в разі потреби), взаємодоповнення стратегічних і поточних планових завдань.

2. Розробка планів – графіків та взаємодія в межах існуючої та створюваної ОСУ: призначення (або підтвердження повноважень діючих) керівників за напрямками стратегічних завдань і визначення способу виконання, урахування формальних і неформальних зв’язків між виконавцями та співвиконавцями і встановлення методів координації, визначення “контрольних точок”, налагодження зворотного зв’язку (контроль, облік та аудит).

3. Забезпечення ресурсами та створення системи мотивації виконавців і співвиконавців.

4. Організація процесу виконання стратегічних завдань.

5. Аналіз та оцінка досягнутих результатів, прийняття рішень щодо коригування стратегії та “стратегічного набору”.

 


Читайте також:

  1. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  2. XV. Фінансові результати від первісного визнання та реалізації сільськогосподарської продукції та додаткових біологічних активів
  3. Адаптація організаційної структури до стратегії
  4. Алгоритм реалізації моделей
  5. Алгоритм реалізації моделі
  6. Алгоритм реалізації моделі
  7. Алгоритм реалізації моделі
  8. Алгоритм реалізації моделі
  9. Алгоритм реалізації моделі
  10. Алгоритм реалізації моделі
  11. Алгоритм реалізації моделі
  12. Алгоритм реалізації моделі




Переглядів: 1944

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 12. | Основні поняття конкурентоспроможності підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.