Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Покупцями марок акцизного податку є суб’єкти підприємницької діяльності, які є платниками акцизного податку.

Марки акцизного податку видаються покупцям після внесення ними плати за ці марки і надання простих векселів на повну суму акцизного податку, розрахованого на основі встановлених ставок податку, або авансованої оплати покупцем марок повної суми акцизного податку в грошовій формі.

Для одержання марок акцизного податку покупець надає у двох примірниках (у разі здійснення імпорту - у трьох примірниках) заявку-розрахунок кількості необхідних марок акцизного податку, а також платіжні документи, що підтверджують внесення плати за марки та документи про авансову сплату суми акцизного податку в грошовій формі або оформлений вексель (з відстрочкою не більше 90 днів з моменту подачі заявки на одержання марок).

Вексель береться на облік за умови письмового підтвердження незалежним аудитором або аудиторською фірмою України спроможності покупця марок акцизного податку (векселедавця) сплатити зазначену у векселі суму у вказаний у векселі строк.

Один примірник заявки-розрахунку (у разі здійснення імпорту - два) видається покупцеві з позначкою продавця марок про сплату акцизного податку.

Марки акцизного податку, які вивозяться за межі митної території України для передачі іноземному виробникові (постачальнику) алкогольних напоїв та тютюнових виробів, оформляються органами митного контролю України.

При виявленні фактів ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування та продажу на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів без наявності марок акцизного податку встановленого зразка контролюючі органи (податкові та митні органи), вилучають такі товари з вільного обігу та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію).

Маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється у такий спосіб і в такому місці, щоб марка розривалася під час розкупорювання (розкриття) пляшки (іншої тари), пачки (упаковки).

Марки акцизного податку мають бути наклеєні виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів на кожну пляшку (іншу тару), пачку (упаковку).

Наприклад: На алкогольні напої марки податку наклеюються П-подібним чи Г-подібним способом через горловину пляшки (банки). Обов’язковими реквізитами марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв визначені такі: номер марки, місяць та рік її випуску (два двозначні числа як рік і місяць, розділених скісними лініями), сума сплаченого податку. Крім цього, на марках акцизного податку також здійснюється напис, що складається з початкових літер слів „алкоголь імпортний” («алкоголь вітчизняний»)«АІ» («АВ»).

На марках акцизного податку для маркування тютюнових виробів здійсню-ється напис про квартал і рік їх виготовлення (два двозначні числа як рік і квар-тал, розділених скісними лініями). Згідно з Положенням на марках акцизного податку також здійснюється напис, що складається з початкових літер слів «тю-тюн імпортний» («тютюн вітчизняний»)«ТІ» ,(«ТВ»).

Покупці марок акцизного податку повністю відповідають за фінансовими зобов’язаннями, пов’язаними з одержанням марок акцизного податку до моменту настання однієї з перелічених нижче подій:

- сплати сум акцизного податку в повному обсязі;

- повернення невикористаних марок акцизного податку продавцеві марок (ДПА), в якого вони були придбані (протягом 90 днів);

- стягнення з покупця марок акцизного податку суми за податковим векселем, виданим під час одержання цих марок.

Марки акцизного податку повинні зберігатись як документи суворої звітності. Якщо марковані алкогольні напої та тютюнові вироби визнані непридатними для споживання і підлягають повторній переробці або знищенню, сплачені суми акцизного податку відшкодовуються покупцям марок, але плата за марки не повертається.

Передача або продаж придбаних марок іншим суб’єктам підприємницької діяльності (крім передачі імпортерам-виробникам для маркування) забороняється.

З метою підвищення ефективності як контрольних заходів, спрямованих на запобігання та боротьбу з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, так і в цілому адміністрування акцизного податку в Україні були створено акцизні склади (з 2004р.)

Під акцизним складом визначається спеціально обладнані приміщення на обмеженій території, розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників органу державної податкової служби розпорядник ак-цизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, збері-гання, одержання чи видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів. До цього, на підприємствах-виробниках спирту та лікеро-горілчаних виробів діяли контрольні пости державних податкових інспекцій.

Отже виходячи з поняття акцизного складу, представники органу подат-кової служби за місцем розташування таких акцизних складів постійно діють на підприємствах-виробниках спирту, горілки та лікеро- горілчаних виробів. Окре-мими наказами відповідного органу податкової служби призначається конкре-тний його представник (представники) на акцизному складі, який (які) здійснює

(здійснюють) постійний безпосередній контроль за дотриманням встановленого порядку відпуску спирту, горілки, лікеро-горілчаних виробів та сплати акцизного податку. На представників органу податкової служби покладено безпосередній контроль за відпуском спирту та сплатою податку з нього. Підставою для відвантаження спирту зі спиртозаводу є видача податкового векселя на суму податку, розраховану з фактичного обсягу відвантаженого спирту. Під час отримання спирту етилового векселедавець-виробник іншої (крім горілки та лікеро-горілчаних виробів) підакцизної продукції складає за участі представника органу державної податкової служби на акцизному складі спиртозаводу акт про фактично отриману кількість спирту етилового та проводить розрахунок акцизного податку, виходячи з фактично отриманої кількості спирту.

На підприємствах-виробниках горілки та лікеро-горілчаних виробів кон-троль здійснюється шляхом складання відповідних актів про фактично отриману кількість спирту.

Наказом органу державної податкової служби за місцем знаходження акцизного складу визначається режим роботи представників податкової служби на такому складі, порядок контролю за їх роботою, заходи матеріально-технічного забезпечення функціонування контрольного посту та інші умови, необхідні для забезпечення ефективного контролю.

Основними їх завданнями на акцизному складі є здійснення езпосереднього контролю за дотриманням визначеного порядку виробництва, зберігання та реалі-зації спирту етилового, горілки та лікеро- горілчаних виробів, а також безпосе-редньо правильності відображення оподатковуваних оборотів у звітності розпо-рядника акцизного складу та сплати акцизного податку до бюджету. Для вико-нання вказаних завдань працівники податкової служби здійснюють контроль за виробництвом та реалізацією спирту його виробниками, контролюють норми втрат, наявність документів при його відвантаженні з акцизного складу тощо.

Так, підставою для відвантаження розпорядником акцизного складу спирту етилового, крім належним чином оформлених податкових векселів, є наявність й інших документів (зокрема, наряду на відпуск спирту), які передбачені Порядком визначення виробників і покупців спирту та здійснення контролю за його обігом, який затверджений постановою КМУ від 29.08.2002 р. № 1266. Дозвіл на відпуск спирту етилового з акцизного складу (крім відпуску спирту етилового на експорт) видається за умови сплати акцизного збору зі спирту, що повинен бути переданий, грошима або забезпечення його сплати податковим векселем, авальованим банком (податковою розпискою). На відпущений спирт, незалежно від напрямів його використання, постачальником заповнюється товарно-транспортна накладна, а у разі транспортування спирту автомобільним видом транспорту – спеціальна това-рно-транспортна накладна встановлених зразків, що є документами суворої звітності.

Представник органу податкової служби на акцизному складі бере безпо-середню участь у проведенні інвентаризацій у розпорядника такого складу, а також контролює облік, зберігання та використання марок акцизного податку, належне маркування виробленої горілки та лікеро- горілчаних виробів.

При відвантаженні горілки та лікеро-горілчаних виробів з акцизного складу робиться відповідна відмітка в товарно-транспортній накладній та журналі реє-страції відвантаження горілки та лікеро-горілчаних виробів. Крім того, перевіря-ються інші супровідні документи на таку партію продукції. При ввезенні горілки та лікеро-горілчаних виробів на акцизний склад також ставиться відповідна від-мітка на товаро-транспортій накладній та в журналі реєстрації отримання горілки та лікеро-горілчаних виробів.

Контроль за наявністю марок акцизного податку на пляшках (упаковках) алкогольних напоїів і на пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання та продажу здійснюють органи державної податкової служби, а під час їх ввезення на митну територію України такий контроль здійснюють митні органи.

 


Читайте також:

  1. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  2. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  3. Аудит розрахунків із покупцями та замовниками
  4. Аудит розрахунків із покупцями та замовниками
  5. Аудит розрахунків із покупцями та замовниками.
  6. Б/. Юридичні особи як суб’єкти цивільного права.
  7. База оподаткування
  8. База оподаткування
  9. База оподаткування
  10. База оподаткування
  11. База оподаткування
  12. База оподаткування




Переглядів: 355

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність та призначення марок акцизного податку. Контроль за сплатою податку | Ставки акцизного податку згідно ст. 215. Податкового кодексу України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.048 сек.