МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
LABORATORY EXERCISES (II)1. Listen to Texts A and B, mark the stresses and tunes. Repeat them following the model 2. Listen to Text С Mark the stresses and tunes. Repeat it following the model. 3. Write a spelling-translation test. Check it with the key. 4. Write a dictation. Check your spelling with a dictionary. 5. Translate the sentences and check your translation with the key (written work). 6. listen to the text "Cambridge'' or some other text on the topic "Education". Write tS questions to the text Get ready to discuss it in class. CURIOSITY QUIZ FOR EAGERS I. Test your "I. Q."[54]and compare it to Judy's "abyss of ignorance". Say what you know about: 1. Maurice Maeterlinck. 2. Micheleangelo. 3. "David Copperfield" and the author of the book. 4. "Ivanhoe" and the author of the book. 5. "Jane Eyre" and the author of the book. 6. "Robinson Crusoe" and the author of the book. 7. "Alice in Wonderland". 8. Henry the Eighth. 9. Shelley. 10. George Eliot. 11. Mona Lisa. 12. Sherlock Holmes. II. Give the names of humorists: a) you appreciate most of all; b) of British or American origin; c) of world reputation. UNIT SIX I SPEECH PATTERNS 1. I needn't have hurried. Cf. You needn't go there tomorrow. — You needn't have gone there yesterday. I needn't tell him that; he knows it. — I needn't have told him that; he knew it already. The teacher needn't explain such simple things; the pupils know them. — The teacher needn't have explained such simple things; the pupils knew them. You needn't ask this question. — You needn't have asked this question. 2. He'd been talking more than usual. You've come later than usual. Our homework today is longer than usual. Yesterday this actress played better than usual. Tomorrow I am to get up earlier than usual. 3.He looked at me with those kind blue eyes of his. I knew too well that charming smile of hers. You needn't repeat to me those lies of yours. I really don't know what to do with this naughty child of mine. I don't like that sharp voice of your friend's. Who said that? Of course, that dear husband of Mary's. Читайте також:
|
||||||||
|