Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



I. Read the text and do the following (A. Grammar, B. Word usage, C. Word-formation).

A. 1. Pick out from the text all the irregular verbs and give their four forms. 2. Search the text for -ing-forms and classify them according to their functions in the sentences. 3. Mark all the cases of Sequence of Tenses in the text and comment on them (explain the rules). 4. Select sentences with the verb go used as a link verb; what other verbs can be used in the same function?

B. 1. Pick out from the text words and phrases describing appearance. 2. Tick off all introductory phrases used by Bur­ton; use them in sentences of your own. 3. Pick out all the sentences with the word rather and translate them into Rus­sian. 4. Paraphrase all the sentences with the verb get.

C. 1. Pick out from the text all compound words and identify their type. 2. Construct some compounds modelling them after well-dressed and smart-looking. 3. Search the text for verbs and nouns formed by means of conversion.

II. Translate in writing three paragraphs from the text: 1) the first paragraph, 2) the paragraph beginning with "He didn't move" and 3) the paragraph from "Swim!" up to "Suddenly I had an idea".

Read the translation in class and discuss it with your fellow-students.

III. a) Transcribe these words:

handsome, well-dressed, quarter, experience, lose, sui­cide, pausing, current, aback, shoulder, drowned.

b) Transcribe and explain the rules of reading these words:

wild, rather, curl, pawn, pass, constitution, dissipation, beacon, question, half, vacancy, poker, trifle.

IV. Write twenty special questions about the text In each question use one of the phrases from Essential Vocabulary (I).

V. Fill in prepositions:

1. handsome ... a way; 2. to know... one's own experience; 3. He could lose money ... bridge ... a good grace. 4. to have bad luck ... cards; 5. He did not want to stick ... bridge. 6. He was all... pieces. 7. Iunderstand what he was driving .... 8. I landed ... the creek of Tarumi. 9.... account...; 10. He never turned....


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. A. Role-play the following situation.
  3. A. Study the following.
  4. Agree or disagree with the following statements.
  5. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  6. Answer the following questions
  7. Answer the following questions about the text.
  8. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  9. Answer the following questions.
  10. Answer the following questions.
  11. Answer the following questions.
  12. Answer the following review questions




Переглядів: 507

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Make up dialogues, using all the patterns. | VI. Study Vocabulary Notes and translate the illustrative examples into Russian.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.