Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



A. The adjectives below can be used to describe inventions or new ideas. Which have a positive meaning? Which have a negative meaning?

Great, pointless, wasteful, revolutionary, beneficial, ridiculous, life-changing, space- saving, silly, time-saving, practical, ground-breaking, life-saving, annoying, money-saving, brilliant.

B. Look at the following list of innovations. In your opinion, which is:

· the most important?

· the most useful?

· the most controversial?

· The most unpopular?

 

1836 - telegraph

1876 - telephone

1901 - the vacuum cleaner

1923 - the traffic signal

1956 - TV remote control

1973 - cars with airbags

1979 - personal stereo

1986 - laptop computer

1994 - GM (genetically-modified) products

1969 - ARPANET

1991 - WWW

2001 - digital satellite radio

2005 - electronic paper

 

C. Use the adjectives above to describe these innovations. What other innovations would you add to the list?

 

VII. Writing: Our changing world.

When you think of all the problems caused by people driving to and from work every day and the amount of stress that commuting causes them, you may be of the opinion that in a very few years time most people will work from home. Work in groups of 3 or 4, discuss the problems of over-crowded cities and villages in terms of innovative management. Suggest in writing several ways of their solution and put your information in the form of a scheme, a table, a chart, etc.

Lesson 3. Science and Technology.

 

I. Starting up

1) We are consuming the earth’s natural resources at an increasingly unsustainable rate. We have to change our methods of waste management if we continue with our lifestyles of high consumerism. Fortunately, there is a massive scope for us to improve. The Government have highlighted key proposals for action (www.defra.gov.uk ) and now have outlined their ideas for improving waste management.

2) There is rarely such a thing as “waste”: rather there are materials that sometimes end up in the wrong place.

3) Efforts to reduce, re-use, recycle waste and recover energy from waste are ways to advance to a conserver society.

4) Yet, there are opportunities to stimulate investment in collection, recycling and recovery infrastructure, and markets for recovered materials that will maximise the value of materials and energy recovered;

5) and improve national, regional and local governance, with a clearer performance and institutional framework to deliver better coordinated action and services on the ground.


Читайте також:

  1. A) Scan the text and fill in the table below.
  2. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  3. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  4. A. What do you know about Tatarstan? Do the quiz and say which of the data were surprising for you?
  5. ADJECTIVES AND ADVERBS
  6. ADJECTIVES DESCRIBE PERSONALITY
  7. Ask your partner the questions below.
  8. B) Use some of the word combinations from the box and make 5 sentences to describe the trial procedure.
  9. B) What can you say about the significance of the event described above for the history of Russian and world theatre?
  10. B. Describe the pictures. Use the suggested phrases.
  11. B. Examine the graph and say which of the mentioned steps are reasonable at the moment (in 2000, 2007).




Переглядів: 1296

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
C. Grammar Expansion: Modal verbs: the past. | Look at the pyramid and suggest products and materials for each of the 5 categories of activities.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.