Унiфiкацiя продукції.
Уніфікація ‑ вибір оптимальної кiлькостi рiзновидiв продукцiї, процесiв, послуг, значень їх параметрів, розмiрiв.
Унiфiкацiю розрiзняють:
Залежно вiд галузi проведення:
1) мiжгалузеву (унiфiкацiя виробiв та їх елементiв однакового та близького призначення, якi виробляються двома або бiльше галузями
промисловостi);
2) галузеву;
3) заводську.
Залежно вiд методичних принципiв здійснення:
1) внутрiшньовидову;
2) мiжвидову або проектну.
Основнi напрями уніфікації:
1) розробка параметричних та типорозмiрних рядiв виробiв, машин, обладнання, приладiв, вузлiв, деталей;
2) розробка типових виробiв з метою створення унiфiкованих груп однорiдної продукцiї;
3) розробка унiфiкованих технологiчних процесiв, включаючи технологiчнi процеси для спецiалiзованих виробництв продукцiї мiжгалузевого використання;
4) обмеження доцiльним мiнiмумом номенклатури дозволених до використання виробiв та матерiалiв.
Результати робiт з унiфiкацiї:
1) альбоми типових конструкцiй деталей, вузлiв, збiрних одиниць;
2) стандарти типiв, параметрiв, розмiрiв, конструкцiї марок.
Ступiнь унiфiкацiї характеризується рiвнем унiфiкацiї продукції ‑ насиченiстю продукцiї унiфiкованими, у тому числi стандартизованими деталями, вузлами, складальними одиницями. Основний показник ступеня уніфікації ‑ коефіцієнт використання (уніфікації) К n , який розраховується за формулою:
. (1)
де n ‑ загальне число деталей у виробi, шт;
n 0 ‑ число оригiнальних деталей (розробленi вперше), шт.
Для підвищення рівня уніфікації машинобудівної продукції передбачено зниження частки оригінальних виробів i збільшення частки виробів (деталей, вузлів) загального, мiжгалузевого та галузевого застосування.
Читайте також:
Аналіз асортименту й структури випуску продукції. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції. Аналіз рентабельності продукції. Аналіз середовища підприємства на ринку факторів виробництва та на ринку збуту готової продукції. Аналіз собівартості окремих видів продукції. Аналіз трудомісткості продукції. Визначення витрат сировини на од. продукції. Визначення резервів зниження собівартості продукції. Вимоги до готової продукції. Витрати виробництва \ вартісна оцінка затрат економічних ресурсів, здійснених підприємцями задля виробництва продукції. Витрати виробництва — вартісна оцінка затрат економічних ресурсів, здійснених підприємцями задля виробництва продукції. Витрати виробництва. Собівартість продукції.
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: