Для виділення окремих частин об’єкта, знаходження його властивостей, найпростіших вимірювань застосовується такий вид аналізу або синтезу:
а) прямий або емпіричний;
б) зворотний або елементарно-теоретичний;
в) структурно-генетичний;
г) формалізований.
Відповідь: а.
Вид аналізу або синтезу, який базується на деяких теоретичних міркуваннях про причинно-наслідкові зв'язки між різними явищами або дії якої-небудь закономірності; при цьому виділяються і поєднуються явища, які можна вважати суттєвими, а другорядні до уваги не беруться, називається:
а) прямий або емпіричний;
б) зворотний або елементарно-теоретичний;
в) структурно-генетичний;
г) формалізований.
Відповідь: б.
Вид аналізу або синтезу, який вимагає виділення в складному явищі таких елементів, котрі чинять вирішальний вплив на всі інші сторони об’єкта, називається:
а) прямий або емпіричний;
б) зворотний або елементарно-теоретичний;
в) структурно-генетичний;
г) формалізований.
Відповідь: в.
Уявна або матеріально реалізована система, котра, відображаючи чи відтворюючи об’єкт дослідження, здатна замінити його так, що вона сама стає джерелом інформації про об’єкт пізнання – це:
а) еталон;
б) модель;
в) зразок;
г) проект.
Відповідь: б.
Розташуйте у правильній послідовності етапи моделювання:
а) вибір або створення моделі;
б) перенесення знань з моделі на оригінал;
в) постановку мети;
г) дослідження на моделі об’єкта пізнання.
Відповідь: в, а, г, б.
Порівняння об’єктів з еталоном, що дає можливість одержати кількісні характеристики – це … .
Відповідь: вимірювання.
Із запропонованих елементів оберіть структурні компоненти екстраполяції:
а) результат екстраполяції;
б) умови екстраполяції;
в) базис екстраполяції;
г) фактори екстраполяції;
д) екстраполяційні операції;
е) види екстраполяції.
Відповідь: а, в, д.
Способи розповсюдження тенденцій, закономірностей об'єкта дослідження з базового періоду на майбутній час – це:
а) результат екстраполяції;
б) екстраполяційні операції;
в) базис екстраполяції;
г) фактори екстраполяції.
Відповідь: б.
Оберіть види:
а) екстраполяційних операцій
1. явні;
б) факторів навчально-виховного процесу, що зумовлюють вибір методу екстраполяції
2. графічні;
3. математичні;
4. приховані;
5. випадкові;
6. експортні (інтуїтивні).
Відповідь: а-2,3,6; б-1,4,5.
На яких рівнях використовується метод екстраполяції?