Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ARE SIGNIFIERS GIVEN BY NATURE OR BY CONVENTION?

The notion of sign appeared rather recently. However, the notions equivalent to the signifier and the signified were discussed in science from the times of the ancient Greeks. For several centuries, it has been debated whether the signifiers of things are given to us by nature or by human convention.

The proponents of the first point of view argued that some words in any language directly arose from onomatopoeia, or sound imitation. Indeed, we denote the sounds produced by a cat with verb mew or meow in English, maullar in Spanish, and miaukat’ in Russian. Hence, according to them, common signifiers lead to similar signifieds, thus creating a material link between the two aspects of the sign.

The opponents of this view objected that only a minority of words in any language takes their origin from such imitation, all the other words being quite arbitrary. For example, there is no resemblance between Spanish pared, English wall, and Russian stena, though all of them signify the same entity. Meanwhile, the phonetic similarity of the German Wand to the English wall, or the French paroi to the Spanish pared, or the Bulgarian stena to the Russian stena are caused by purely historic reasons, i.e., by the common origin of those pairs of languages.

The latter point of view has become prevalent, and now nobody looks for material links between the two sides of linguistic signs. Thus, a linguistic sign is considered a human convention that assigns specific meanings to some material things such as strings of letters, sequences of sounds, pictures in hieroglyphic writing or gestures in sign language.


Читайте також:

  1. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  2. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  3. B) Find 5 sentences in the text with the given word-combinations.
  4. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  5. Complete each sentence using collocations given above.
  6. Complete the given statements from the text
  7. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  8. Consider the information given in Units 1—6 and accomplish the tasks given below. Check them with the keys.
  9. Consider the information in Units 1—5 and accomplish the tasks given below. Check them with the keys.
  10. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  11. D. Starting with the words you are given, rewrite each of these sentences using vocabulary from the text. The basic meaning must stay the same.




Переглядів: 677

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
LINGUISTIC SIGN IN HPSG | GENERATIVE, MTT, AND CONSTRAINT IDEAS IN COMPARISON

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.