МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Exercises
6.1 You are writing a letter to a friend and giving news about people you both know. Use the words given to make sentences and put the verb into the correct form. Example: Phil / find a new job Phil has found a new job. . Dear Chris, Lots of things have happened since I last wrote to you. 1. Charles / go / Brazil Charles …………………………………………………………. 2. Jack and Jill / decide / to get married ………………………………………………….. 3. Suzanne / have / a baby ………………………………………………………………... 4. Monica / give up / smoking ……………………………………………………………. 5. George / pass / his driving-test ………………………………………………………… ________________________________________________________________________________________________________ 6.2 In this exercise you have to read the situation and then write a suitable sentence. Use the verb given. Example: Tom is looking for his key. He can't find it. (lose) He has lost his key. . 1. Ann's hair was dirty. Now it is clean. (wash) She ……..…………………………….. 2. Tom was 80 kilograms. Now he weighs 70. (lose weight) …...……………………... 3. The car has just stopped because there isn't any more petrol in the tank. (run out of petrol) ……………………………………………………………………………….…… 4. Yesterday Bill was playing football. Now he can't walk and his leg is in plaster. (break) …………….……………………………………………………………………... ________________________________________________________________________________________________________ 6.3 This time you have to use just.Answer the questions using the words given. Example: Would you like something to eat. (no thank you / I / just / have / dinner) No thank you. I’ve just had dinner. . 1. Have you seen John anywhere? (yes / I /just / see / him) Yes ………………………… 2. Has Ann phoned yet? (yes / she / just / phone) ………………………………………... 3. Would you like a cigarette? (no thanks / I / just / put / one out) ………………………. ________________________________________________________________________________________________________ 6.4 In this exercise you have to write sentences with already. Example: Don't forget to post that letter. 'I’ve already posted it. . 1. Don't forget to phone Tom. I …………………….…………………….… 2. Why don't you read the paper? ………………...……………………………. 3. Shall I pay the waiter? No, I ……………..…………………………. ________________________________________________________________________________________________________ 6.5 This time you have to put in beenor gone. Example: 'Where's Ann?' 'She's on holiday. She has gone to Italy. ' 1. Hello! I've just ……………………. to the shops. Look! I've bought lots of things. 2. Jim isn't here at the moment. He's …………………………...... to the shops. 3. 'Are you going to the bank?' - 'No, I've already ………………………… to the bank.'
UNIT 7Present perfect with how longand past simple with when Sinceandfor a)Use the past simple (I did)to ask or say when something happened: - A: When didit startraining? B:It startedraining at one o'clock / an hour ago. -A: When didTom and Ann first meet? B: They first met when they were at school / a long time ago. Use the present perfect (I have done / I have been doing)to ask or say how long something has been happening (up to the present): - A: How long hasit been raining? B:It's been raining since one o'clock / for an hour. -A: How long haveTom and Ann knowneach other? B: They've knowneach other since they were at school / for a long time. b) Sinceandfor We use both sinceand forto say how long something has been happening: - I've been waiting for you since 8 o'clock. - I've been waiting for you for two hours. We use sincewhen we say the beginning of the period (8 o'clock). We use forwhen we say the period of time (two hours).
- She's been working here since April.(= from April until now) She's been working here for six months.(not 'since six months') - I haven't seen Tom since Monday.(= from Monday until now) I haven't seen Tom for three days.(not 'since three days') We do not use for in expressions with all (all day / all morning / all week / all my lifeetc.): - I've lived here all my life.(not 'for all my life') Читайте також:
|
||||||||||
|