МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Хрещення PyciІ коли (Володимир] прибув, повелiв вiн поскидати кумирiв... Перуна ж повелiв вiн прив'язати коневі до хвоста i волочити з гори по Боричевому [узвозi] на ручай. І коли ото волокли його по ручаю до Днiпра, оплакували його нeвipнi люди, бо iще не прийняли вони хрещення. І, приволiкши його, вкинули його в Днiпро. ... Потiм же Володимир послав посланцiв своїх по всьому городу, говорячи: "Якщо не з'явиться хто завтра – багатий чи убогий, чи старець, чи раб – то мeнi той противником буде". І це почувши, люди йшли, радiючи, i говорили: "Якби се недобре було, князь i бояри сього б не прийняли". А назавтра вийшов Володимир iз священиками цесариними й корсуньськими на Днiпро. І зiйшлося людей без лiку, i влiзли вони у воду, i стояли – тi до шиї, а другi – до грудей. Дiти [не вiдходили] од берега, а iншi немовлят держали. Дорослi ж бродили [у водi], а священики, стоячи, молитви творили. ...Люди ж, охрестившись, iшли кожен у доми свої. А Володимир, рад бувши, що пiзнав вiн Бога сам i люди його, глянувши на небо, сказав: "Боже великий, що створив небо i землю! Поглянь на новії люди свої Дай же їм, Господи, узнати тебе, iстинного Бога, як ото узнали землi християнськiї, i утверди в них вipy правдиву i незмiнную. [А] менi поможи, Господи, проти врага-диявола, щоб, надiючись на тебе i на твою силу, одолiв я пiдступи його". ...І почав вiн ставити по городах церкви, i священикiв [нaстановляти], i людей на хрещення приводити по вcix городах i селах. § Зробiть висновок про характер (мирний чи насильницький ) поширення християнства на Pyci. №20 1.Назвіть періодизацію політичної історії Київської Русі. 2.Скласти таблицю: „Запорозька Січ – козацька республіка”
3.Зробіть висновок про історичне значення козацько – селянських повстань кін.ХVІ – поч.ХVІІ ст. 4.Аналіз документа. З „Руської правди” 1. Коли вб'є чоловiк чоловiка, то мститься брат за брата, якщо сини одного батька, чи батька син, якщо племінник, чи сестри син; а якщо не буде мститися – то 40 гривен за голову; якщо буде русин, чи гридни, чи купець, чи ябетник, чи мечник, якщо iзгой чи слов'янин, то 40 гривен поклади за нього. 2. Якщо буде кров чи синцi в ураженого, то не потрiбен i свiдок людинi тiй; якщо не буде знаку якогось потрiбен cвiдок, не буде знакiв – й справi кiнець; якщо не може мститися, то взяти за образу 3 гривнi, а лiкарю нагорода. 3. Якщо хтось когось ударить батогом чи жердиною, чи рукою, чи чашею, чи рогом, чи обухом, то 12 гривен; якщо його не спiймали, то помоталися йому, на тому й кiнець. 4. Якщо поранить мечем, не виймаючи його, чи рукояттю, то 12 гривен. 5. Якщо поранить руку, i вiдпаде рука чи всохне, 40 гривен. Якщо нога буде цiла чи почне кульгати, тодi то друзi примирять. 6. Якщо палець врiже якийсь, то 3 гривнi за образу. 7. А коли вуса – 12 гривен, бороду – 12 гривен. 8. Якщо ж хто вийме меча, але не вдарить, то той гривню покладе. 9. Якщо ж поранить чоловiк чоловiка чи вiдсебе, чидо себе – 3 гривнi та два свiдки; якщо буде варяг чи колбяга – то пiд присягу. 10. Якщо челядин сховається чи у варяга, чи у колбяга i його впродовж трьох днiв не знайдуть, i на третiй день не зiзнається, – то 3 гривнi за образу. 11. Якщо хто поїде на чужому конi, не позичивши його, – виклади 3 гривнi. 12. Якщо хто вiзьме чужого коня чи зброю, чи одяг, а знайдеться у своєму миру (общинi), то взяти хазяїновi своє, а 3 гривнi – за образу. 13. Якщо знайшов крадiя, не кажи йому: "моє"; нехай пiде на звiд, де рiч взяв, якщо не пiде, то знайди поручника впродовж п'яти днiв... 15. Якщо хто челядина спiймати хоче, упiзнавши своє, то до одного вести, у кого той купував, а той веде до iншого, i так, коли дiйде до третього, – кажи йому: "вiддай ти мeнi свого челядина, а ти свої грошi шукай зi свiдками" 16. Якщо холоп ударив вiльного чоловiка i бiжить до xopомів, а пан почне ховати його, то холопа спiймати, а пан мусить сплатити за нього 12 гривень, а коли зустрiне той муж холопа може вбити його. 17. А якщо зламає чи спис, чи щит, чи сокиру i захоче сховати у себе, то взяти грошi у нього; а якщо зламав i почне повертати, то грішми мусить заплатити, скільки це коштуватиме. 18. Якщо уб’ють огнищанина за образу, то вбивці мусять сплатити 80 гривен, а людям не потрібно; і за збирача княжих податків – 80 гривен... 21. А за кожного тивуна 80 гривен. А за конюха стада 80 гривен. 22. А за сiльського старосту княжого i хлiбороба 12 гривен. А за радовичiв княжих 5 гривен. 23. А за смерда i холопа 5 гривен. 24. Якщо сина годувальницi, чи годувальницю, 12. 25. А за княжого коня, якщо той з плямою, – 3 гривнi; а за смердового – 2 гривнi. 26. За кобилу 60 рiзань, а за вола гривню, а за корову 40 рiзань, а за третяка (дворiчний бичок, жеребець) 15 кун, а за лонщину (худоба на другому роцi) пiвгривнi, а за теля 5 рiзань, за яря (ягня) – ногата, за барана – ногата. 27. А якщо забере (уведе) чужого холопа чи раба, платити йому за образу 12 гривен... 31. Якщо смерда мордують без княжого повелiння, то за образу 3 гривнi. § Що дає "Руська правда" як iсторичне джерело для розумiння історії Київської Pyci? №21 1.Назвіть народи, які заселяли південь України в давні часи. Чим можна пояснити привабливість цієї території для кочових племен. 2.Заповніть таблицю
3.Визначте причини поразки Української Національно-Визвольної війни 4.Аналіз документа. Із промови на Варшавському сеймi Л. Деревинського, шляхтича з Волинi (1620 р.) ...Саме у великих мicтax церкви запечатанi, церковнi мастки зруйнованi, в монастирях замiсть монaxiв тримають худобу. Перейдемо до князiвства Литовського: там уприкордонних з боку Москви мicтax робиться те саме. В Могильовi й Оршi церкви запечатанi, попи розiгнанi. В Пiнську зроблено те саме. З монастиря Дещинського зробили корчму. Через те дiти вмирають нехрещенi..., без шлюбу люди в розпутствi живуть. ... ...Хто додержує грецької вiри i не перейшов в унiю, той не може проживати в мicтi, мiряти лiктем i квартою i бути прийнятим у цех; не дозволяється проводжати за церковним обрядом тiло померлого жителям мicтa i вiдкрито приходити до хворого з тайнами божими..., бiдняки не можуть добути води, через це виникають великi позови. ...Kpiм того, монaxiв, якi не пристали до унії, унiати хапають по Новогрудку i по iнших мicтax, роздягають на вiльному шляху i заарештовують. ... З невинних людей незаконно стягують грошовi суми. Коротко сказати: давно вже великi й нечуванi утиски терпить наш руський народ як у кopонi, так i в Великому князiвствi Литовському. § Яких утискiв зазнавало українське населення з боку шляхти? №22 1.Визначте причини заснування і причини загибелі античних колоній у Північному Причорномор`ї. 2.Скласти таблицю: „Початок Визвольної війни”
3.Доведіть, що Х – ХІ ст. стали періодом розквіту Київської держави 4.Аналіз документа. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|