Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






БАГАТОПОВЕРХОВІ СТОЯНКИ

Відмінною особливістю планування багатоповерхових стоянок є необхідність організації переміщення автомобіля по вертикалі. Залежно від способу цього переміщення багатоповерхові стоянки діляться на рампові та механізовані.

 

3.1 . Багатоповерхові гаражі-стоянки з рампами

Влаштування рамп, їх кількість і організація руху на них впливають на планування стоянки (рис.3.1)

 

Рис. 3.1 Рамповий гараж-стоянка манежного типу. План першого поверху

 

 

Рампи поділяються: по розташуванню щодо будівлі - на ізольовані (прибудовані) і неізольовані (вбудовані); по обрису в плані – на прямолінійні і криволінійні : за кількістю смуг руху - на односмугові і двосмугові; по висоті підйому – на одномаршеві та двомаршеві (напіврампи); по взаємному розташуванню - на паралельні і перехрещуючи, суміжні і роздільні; по організації руху та просторовій побудові - на одноходові і двоходові; за характером руху - на перервні і безперервні.

У сучасних автостоянках за кордоном в одному і тому ж будинку застосовуються відразу два типи рамп: для в'їзду та стоянок використовують рампи змішаного призначення, а для евакуації використовують " експрес- рампи ", тобто рампи для руху. Ці рампи можуть бути прямолінійними, прибудованими із зовнішньої сторони будинку, але в більшості випадків їх влаштовують спіральними із зовнішнього боку основного об'єму або в центрі автостоянки. Як показує практика споруди гаражів та автостоянок, можливі численні варіанти рамп. На рис.3.2 представлені найбільш поширені типи рамп.

Різновидом багатоповерхових стоянок з самохідним рухом автомобілів є так звані скатні стоянки, в яких рампові пристрої або відсутні зовсім, або є додатковими . Особливістю скатних стоянок є те, що вони мають на всіх поверхах похилі підлоги, по яких відбувається як міжповерховий, так і всередині поверхів рух автомобілів та на яких одночасно розміщуються місця зберігання автомобілів, що встановлюються поперек похилої підлоги.

Рис. 3.2 Найбільш поширені типи рамп

a – прибудовані прямолінійні одномаршеві рампи;
б – вбудовані прямолінійні двомаршеві рампи;

в – одномаршеві рампи з концентричним рухом при похилих перекриттях;

г - рампи з однобічним рухом при похилих перекриттях;
д – одноходові гвинтові рампи , які обслуговують за один виток два поверхи ;
е – двоходові рампи для підйому і спуску;
ж - рампи змішаного типу з двобічним рухом ;
з - рампи змішаного типу з однобічним рухом і єднальними елементами у середині ухилу підлоги

 

У багатоповерховому гаражі має бути забезпечена наступна мінімальна кількість рамп:

- при загальній кількості 100 і менше автомобілів, які розташовуються на всіх поверхах, крім першого , - одна односмугова рампа , призначена як для підйому , так і для спуску;

- при загальній кількості 100-1000 автомобілів, які розташовуються на всіх поверхах крім першого, - одна двосмугова рампа (одна смуга призначена для спуску , а інша - для підйому) або дві односмугові рампи;

- при загальній кількості понад 1000 автомобілів, які розміщуються у всіх поверхах крім першого, - дві двосмугові рампи, з яких одна – для підйому, а інша - для спуску.

В'їзд (виїзд) з підземних і надземних поверхів автостоянки через зону зберігання автомобілів на першому або цокольному поверхах не допускається.

У автостоянках закритого типу загальні для всіх поверхів рампи повинні відділятися (бути ізольовані) на кожному поверсі від приміщень для зберігання автомобілів протипожежними перешкодами, воротами та (або) тамбур - шлюзами з підпором повітря при пожежі (в надземних стоянках не обов'язково). У наземних гаражах допускається влаштування неізольованих рамп в будівлях автостоянок відкритого типу, а також у будинках не більше 3 поверхів, при цьому сумарна площа їхніх поверхів (на півповерхів), з'єднаних неізольованими рампами, не повинна перевищувати 10 400 м2.

Багатоповерхові автостоянки повинні мати виходи на покрівлю будинку. У будинках автостоянок, де рампа одночасно служить евакуаційним шляхом, з одного боку рампи влаштовується тротуар шириною не менше 0,8 м. Сходи як шляхи евакуації повинні мати ширину не менше одного метра. Приміщення для зберігання автомобілів допускається передбачати без природного освітлення або з недостатнім по біологічній дії природним освітленням. Ухили рамп виражаються у відсотках. В сучасних гаражах ухил закритих рамп по осі смуги руху становить: не більше 13 % (для криволінійних рамп ), до 18 % (для прямолінійних рамп ). Поздовжній ухил відкритих (не захищених від атмосферних опадів) рамп - не більше 10 %. На перехідних ділянках рампи ухил повинен бути вдвічі менше бази автомобіля, для якого призначена рампа. Ухил перехідної ділянки не повинен перевищувати 7 – 8% при ухилі рамп 15%, але не менше ніж 0,1 м. Поперечний ухил віражів криволінійних і прямолінійних рамп повинен бути не більш 6%. Ширина проїжджої частини рампи залежить від габаритної ширини автомобіля і горизонтальної проекції його шляху на рампі (таблиця 3.1).

Рух автомобілів на в’їзних гвинтових рампах незалежно від типу останніх повинен проектуватися в напрямку проти годинної стрілки; рух на виїзних рампах залежно від їхнього типу може мати напрямок як за годинною стрілкою, так проти неї. Перевагу потрібно віддавати останньому.

У будинках автостоянок відкритого типу ширина корпуса не повинна перевищувати 36 м.

 

Таблиця 3.1

Ширина проїзної частини рамп

 

№№ пп Види рамп Ширина проїзної частини рампи
Прямолінійні односмугові Найбільша ширина автомобіля плюс 0,8 м, але не менше ніж 2,5 м
Прямолінійні двосмугові Подвоєна найбільша ширина автомобіля плюс 1,8 м, але не менше ніж 5 м
Криволінійні односмугові Ширина найбільшого автомобіля плюс 1 м, але не менше ніж 3,5 м
Криволінійні двосмугові Подвоєна ширина найбільшого автомобіля плюс 2,2 м, але не менше ніж 7 м

 

 

Рис.3.3 Приклад прямолінійної односмугової напіврампи

 

Рис.3.4 Приклад прибудованої криволінійної рампи, яка призначена на в'їзд: а – план; б- розріз (А—А)

 

3.2 . Механізовані стоянки

Розрізняють два види механізованих стоянок : повністю механізовані (автоматизовані) і напівмеханізовані. У напівмеханізованих гаражах механізовано тільки вертикальне міжповерхове переміщення автомобілів (рис.3.5), а в повністю механізованих (автоматизованих) - як вертикальне, так і горизонтальне переміщення автомобілів. У напівмеханізованих стоянках підйом здійснюється ліфтами, а спуск - за допомогою рамп. Слід зазначити, що напівмеханізовані стоянки в сучасному будівництві застосовуються дуже рідко, тоді як стоянки з комплексною механізацією отримують все більше застосування. В даний час набули практичне застосування близько 40 систем механізації. Планування механізованих стоянок в кожному випадку цілком залежить від застосованої системи механізації. Механізація рухів в більшості систем здійснюється за допомогою комбінованої дії ліфтів, самохідних візків, транспортерів і конвеєрів різних конструкцій. Застосовують проїзні одномісні або двомісні ліфти, які забезпечують наскрізний рух через них в поздовжньому або поперечному напрямку. Ліфти, які піднімаються і опускаються в шахтах, мають три принципово різних типу: шахта стаціонарна; шахта пересувна катуча підвісна або опорна ; шахта обертова. При стаціонарній шахті ліфт здійснює тільки вертикальне переміщення автомобіля, а при пересувній або обертовій шахті - вертикальне або горизонтальне переміщення автомобілів (доставка на поверх і до місця зберігання). Катучі шахти мають два різновиди: поперечно рухомі і поздовжньо рухомі (рис.3.6 ).

Слід зазначити, що на один стаціонарний ліфт припадає 100 автомобілів, розташованих на всіх поверхах, крім першого, та по одному пересувному ліфту на кожні наступні 200 автомобілів, але у всіх випадках не менше двох ліфтів.

Кабіна ліфта за своїми внутрішніми розмірами повинна перевищувати габарити автомобіля по ширині на 1,0 м (0,6 м - при наявності чергового диспетчера); по довжині - на 0,8 м; по висоті з урахуванням можливого встановлення багажника та сигнально-освітлювальних пристроїв - на 0,2 м.

Слід врахувати , що блок автостоянки з механізованим пристроєм може мати висоту будівлі не більше 9 поверхів.

У механізованих стоянках застосовують звичайну двобічну однорядну або радіальну розстановку.

Система « Кента »

У першому варіанті системи «Кента» (див.рис.3.8 а,б,в,є) були застосовані стаціонарний ліфт і осьовий візок. При однорядній розстановки автомобілів один одномісний ліфт обслуговує в кожному поверсі тільки два місця, а при дворядній розстановці - 4 місця. Обмежена поповерхова кількість місць, що обслуговуються ліфтом, змушує збільшувати кількість поверхів до 20-33. Другий варіант відрізняється від першого тим, що в ньому застосовані три елементи: ліфт ,траверсний візок для поперечного і осьовий візок для поздовжнього переміщення. Основною метою комбінації механізмів в другому та і третьому варіантах було прагнення підвищити використання ліфтів за допомогою збільшення місць на поверхах, що обслуговуються одним ліфтом.

 

Системи « Зид - Парк» і « Алкро »

У системах «Зид - Парк» і «Алкро» (див.рис.3.8 г, д) місця зберігання розташовані паралельно поздовжніх сторін ліфта, а переміщення автомобілів відбувається за допомогою транспортерів, якими обладнані ліфти і місця зберігання. У цих системах застосована дворядна залежна розстановка.

 

Механічні багатоповерхові стоянки циліндричного обсягу з радіальним розміщенням автомобілів.

Розрізняють дві системи: нерухома підлога і обертова шахта; обертова підлога і стаціонарні ліфти (див. рис.3.6, 3.7). Обертова шахта розміщується в центрі стоянки циліндричного об'єму. Ліфт зупиняється в нижньому поверсі, потім шахта ліфта повертається так, щоб розташувати ліфт проти вільного місця.

Засобом горизонтального переміщення автомобілів служать також рухливі підлоги на місцях зберігання, до різновидів яких можна віднести зазначені вище транспортери та площадки. Однак відомі конструкції, в яких підлоги поверхів стоянки цілком є рухомими. У цьому випадку підлога кожного поверху являє собою поворотний круг або кільце, на якому радіально розташовані місця зберігання. Обертання підлоги здійснюється горизонтальним коловим конвеєром, який встановлений у кожному поверсі стоянки циліндричного об’єму.

 

Норії і система «Дуплекс»

До засобів комплексної механізації переміщення автомобіля, також відносяться різні види норій (підйомників) або засоби часткової механізації типу «Дуплекс» (див.рис.3.9, 3.10). Існує кілька видів норій: вертикальна , горизонтальна і концентрична (кільцева). Щоб встановити автомобіль у вільну кабіну, норія приходить в рух , який триває до тих пір, поки вільна кабіна не зупиниться на рівні завантажувальної площадки. Включення і виключення норій проводиться автоматично. Комплексна механізація дозволяє значно скоротити площу і обсяг приміщень зберігання. Це досягається в результаті того, що автомобілі, як по вертикалі, так і по горизонталі переміщуються тільки прямолінійно з фіксованим напрямком руху і без участі водія. Внаслідок цього всі відстані між автомобілями, а також між ними та елементами будівлі можуть бути зменшені вдвічі порівняно з відстанями, застосовуваними в звичайних стоянках, а висота приміщення може бути зменшена до 1,9 м.

При плануванні першого поверху необхідно забезпечити самохідний рух автомобіля, а також розміщення в ньому службових, побутових, підсобних приміщень і зони щоденного технічного обслуговування з постами мийки, змащування та регулювання.

Усі переміщення автомобілів усередині гаража здійснюються персоналом. Економічне співставлення механізованої і рампової стоянки справити досить складно, але безперечною перевагою механізованих стоянок є зменшення площі ділянки і кубатури будівлі, так як щодо всіх експлуатаційних зручностей, переваги на стороні рампових стоянок.

 

Рис. 3.5 Стоянка на покритті універмагу "Карштадт" на вул. Менкебергштрассе в Гамбурзі, ФРН. Під'їзд до ліфтів.

а - перший поверх; б - стоянка на покритті

 

Рис.3.6 Типи ліфтових шахт: а - пересувна котуча опора; б - шахта пересувна катуча підвісна; в - шахта стаціонарна; г, д - шахта обертова

 

Рис. 3.7 . Стоянки циліндричного об'єму з радіальним розміщенням автомобілів: а - нерухома підлога і обертова шахта; б - обертова підлога і нерухомі шахти по периметру; в - обертова підлога і нерухома шахта в центрі

 

 

Рис. 3.8 Принцип дії систем: а, б, в, є - «Кент»; д - «Алкро»; г - «Зид-парк»; a - вільний радіус руху; б - вертикальне пересування;

в - горизонтальне і вертикальне пересування; г - вертикальне пересування; д - горизонтальне і вертикальне пересування; е - аксонометрія:

1 - в'їзд в ліфт; 2 - стаціонарний ліфт; 3 - рухомий візок; 4 - місця збереження; 5 – виїзд

 

Рис .3.9 Види норій : а - кільцева концентрична ; б - горизонтальна - гараж «Алкро» ; в – вертикальна зблокована

 

 

 

Рис.3.10 Система «Дуплекс»


Читайте також:

  1. В існуючій багатоповерховій забудові
  2. ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ ГАРАЖА-СТОЯНКИ
  3. Заселення території України первісними людьми. Їх перші стоянки. Культура населення України в епоху палеоліту.
  4. Обов’язки вахтового офіцера під час стоянки корабля …- 30хв.
  5. Тривалість стоянки збірного поїзда на станціях




Переглядів: 4875

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ | ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.