Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Активний розвиток науково-технічної бази та зростання благоустрою громадян в сучасному світі приводять до постійного збільшення чисельності особистого транспорту, виникненню нових способів пересування, розвитку транспортних комунікацій. Проблема постійного та тимчасового збереження особистих автомобілів стала однією з найважливіших в житті сучасного великого міста. Навіть у країнах з високим рівнем автомобілізації населення і використання особистих автомобілів автомобіль знаходиться в стані руху в середньому 375 годин на рік ( 4% ) з 8760 годин перебування у власника , а решта 8385 годин (96% ) автомобіль стоїть. При цьому кожному автомобілю необхідно два місця: одне, де він зберігається, коли власник їм не користується, а друге там, куди власник приїхав. Єдиним правильним рішенням цієї проблеми у великому місті, як показує світовий досвід, є будівництво багатоповерхових гаражів. Відомо, що при розміщенні автомобіля на землі на одне місце збереження припадає 25м2 (з проїздами), а в багатоповерхових гаражах (залежно від їхньої поверховості) - при двох поверхових -15 м2 , трьох поверхових - 10 м2 , чотирьох поверхових - 8 м2, восьми поверхових 4м2.

Гаражі-стоянки для легкових автомобілів, що належать громадянам, класифікуються по ряду загальних ознак:
- по розміщенню щодо рівня землі - наземні, підземні, комбіновані;
- по поверховості - одноповерхові; багатоповерхові;
- за способом міжповерхового переміщення – рампові, механізовані, автоматизовані;
- по організації зберігання – боксові, манежні, ячейкові (в автоматизованих гаражах) (рис.2.1).

У сучасному гаражному будівництві до боксових стоянок відносяться стоянки, в яких автомобілі зберігаються в окремих боксах з однорядною або дворядною розстановкою автомобілів, виїзд з яких здійснюється безпосередньо назовні або на внутрішній проїзд; до манежних стоянок - стоянки, в яких застосовують прямоточну багаторядну розстановку автомобілів з виїздом на загальний внутрішній проїзд.

 

 

Рис.2.1 Способи зберігання автомобілів: а) боксове, б) манежне,

в) ячейков

2.1 Способи розміщення автомобілів

Способи розміщення автомобілів поділяються на тупиковий і прямоточний (рис. 2.2). У першому випадку установка автомобіля на місце провадиться заднім ходом, а виїзд з місця переднім ходом, або навпаки. У другому випадку установка на місце і виїзд з місця автомобіля провадиться тільки переднім ходом. При тупиковій розстановці в приміщенні автомобілі зазвичай встановлюються на місце заднім ходом, так як це вимагає меншої площі і забезпечує більшу мобільність виїзду. Відносно організації руху прямоточна розстановка має переваги перед тупиковою, оскільки вона виключає застосування заднього ходу.

 

Рис. 2.2 Способи розміщення автомобілів: а) тупиковий, б) прямоточний

Розстановка автомобілів за кількістю рядів підрозділяється на однорядну, дворядну і багаторядну. Однорядна розстановка забезпечує незалежний виїзд з місця для всіх автомобілів (саме така розстановка необхідна для проектування гаража, розрахованого на власників індивідуальних машин). Враховуючи кут установки автомобілів до осі внутрішнього або зовнішнього проїзду як тупикова, так і прямоточна розстановка підрозділяються на прямокутну і косокутну. При прямокутній розстановки поздовжня вісь автомобіля і вісь проїзду утворюють кут 90°, а при косокутній - зазвичай від 30° до 60° (рис.2.3). Слід зазначити, що найбільш вигідною і економічною є прямокутня розстановка автомобілів.

2.2 Машино- місце і глибина стоянки

Машино-місце (у рампових гаражах) - це ділянка підлоги стоянки, яка включає горизонтальну проекцію автомобіля і площі розривів між автомобілями і між конструктивними елементами будинку. Розміри машино-місця для проектованого гаража - стоянки можуть змінюватись в залежності від класу автомобілів які паркуються, або прийматися усередненими (у разі розміщення в гаражі автомобілів малого та середнього класів). Основні габаритні характеристики легкових автомобілів подані в таблиці 2.1. При визначенні розміров машино-місця необхідно керуватися даними таблиць 2.1-2.5. Розміри машино-місця для типових гаражів особистих автомобілів приймаються 6,0 × 3,0 м , а ширина стоянки (довжина автомобіля + ширина проїзду + довжина автомобіля з нормативними відступами) - 15 м. Ці розміри визначені за умовами розміщення автомобілів під 90° до проїзду. Відстань між автомобілями в приміщеннях для зберігання приймають за даними табл.2.2, а в приміщеннях для технічного обслуговування – табл.2.3. Ширина внутрішнього проїзду в приміщеннях зберігання автомобілів і постах ТО і ТР приведена в таблиці 2.4 з урахуванням рекомендованого наближення рухомого автомобіля до конструкцій будинку (обладнання) та до автомобілів на місцях зберігання для двох габаритних груп автомобілів. (Технічне обслуговування (ТО) - роботи, пов'язані з підтриманням автомобіля в справному стані. Технічний ремонт (ТР) - роботи з відновленням технічного стану автомобіля).

Відстані між автомобілями та елементами будівельних конструкцій будинків і споруд приведена в таблиці 2.5. При визначенні ширини проїзду для інших типів необхідно виконувати наступні умови:

- біля в'їзду на машино-місце від будівельних конструкцій (обладнання) до автомобіля який в'їжджає - не менше 0,2 м (захисна зона);

- з протилежного боку від в'їзду - не менше 0,7 м;

- на постах ТО і ТР відповідно - не менше 0,3 і 0,8 м.

 

 

Рис. 2.3 Схеми розміщення міст стоянок і проїздів в гаражах

а- розташування автомобілів до осі проїзду під кутом 900; б- розміщення під кутом 600; в - розміщення під кутом 450; г- розміщення під кутом 450 з двома проїздам

Таблиця 2.1

Основні габаритні характеристики легкових автомобілів і мікроавтобусів

1 категорії

 

  Клас автомобіля   Моделі- представники Габаритні розміри, мм Мінімальний зовнішній габаритний радіус, мм
довжина ширина висота
Легкові- особливо малий клас “Ока”, “Таврія” 1400
Легкові- малий клас “Жигулі”, “Москвич”, “Ford-Escort” “Volkswagen” та інші 1500
Легкові- середній клас “Волга”, “Audi” “BMW” “Mercedes-Benz” 1800
Мікроавтобуси особливо малого класу "РАФ", "УАЗ", "ГАЗ", (Автолайн) 4500 6000 2000 2100

 

 

Таблиця 2.2

Відстань між автомобілями та будівельними конструкціями в приміщеннях для зберігання

 

№№ пп Місце вимірювання Мінімальна відстань, мм
Між автомобілями, а також між стіною і автомобілем, установленим паралельно стіні
Між поздовжньою стороною автомобіля і колоною за відсутності проїзду
Те ж при наявності проїзду
Між передньою стороною автомобіля і стіною:  
  а) при прямокутній розстановці
  б) при косокутній розстановці
Між задньою стороною автомобіля і стіною:  
  а) при прямокутній розстановці
  б) при косокутній розстановці
Між автомобілями, що стоять один за іншим

 

Таблиця 2.3

Відстань між автомобілями та будівельними конструкціями чи обладнанням в приміщеннях для технічного обслуговування

 

№№ пп Місце вимірювання Мінімальна відстань, м
Між поздовжніми сторонами автомобілів:  
а) на постах миття і прибирання 2,0
б) на постах обслуговування, за винятком постів миття і прибирання 1,2
Між автомобілями, що стоять один за іншим 1,0
Між автомобілями і стіною або стаціонарним технологічним устаткуванням 1,2
Між автомобілем і колоною 0,7
Між автомобілем і зовнішніми воротами, розташованими проти поста 1,5

 

Таблиця 2.4

Ширина внутрішнього проїзду в приміщеннях зберігання автомобілів і на постах ТО і ТР

 

 

Типи автомобілів - клас Ширина внутрішнього проїзду, м
у приміщеннях зберігання автомобілів у приміщеннях постів ТО і ТР
при встановленні автомобілів канавні напольні
переднім ходом заднім ходом без додат­кового маневру     з манев­ром без додат­кового маневру     з манев­ром
без додатко­вого маневру з ма- невром без додатко­вого маневру
Кут установки автомобілів до осі проїзду Кут установки автомобілів до осі проїзду  
45° 60° 90° 45° 60° 90° 45° 60° 90° 60° 90°
легкові -особливо малий клас 2,7 4,5   6,1     3,5 4,0 5,3 4,3 5,3 6,4 2,9 4,8
легкові -малий клас 2,9 4,8 6,4 3,6 4,1 5,5 4,4 5,6 6,5 3,1 5,0
легкові -середній клас 3,7 5,4 7,7 4,7 4,8 6,1 4,8 6,5 7,2 3,3 5,7
мікроавтобу­си - особливо малий клас 3,8 5,8 7,8 4,8 5,2 6,5 4,8 6,5 7,4 3,5 5,3
                         

Таблиця 2.5

Габарити наближення (захисні зони) автомобілів і ширини внутрішнього проїзду в приміщеннях їхнього зберігання та на постах ТО і ТР

 

Захисні зони Позна-чення Відстані до автомобілів Ескіз
на постах ТО і ТР на місцях зберігання
Від торцевої сторони автомобіля до стіни а 1,2 0,5  
Те ж, до стаціонарного технологічного устаткування в 1,0 -
Від поздовжньої сторони автомобіля до стіни б 1,2 0,5
Між поздовжніми сторонами автомобілів д 1,6 0,6
Між автомобілем і колоною г 0,7 0,3
Від торцевої сторони автомобіля до воріт е 1,5 0,5
Між автомобілями, що стоять один за одним - 1,2 0,4

2.3 Вибір сітки колон для багатоповерхового гаража – стоянки


Одним з основних питань, яке необхідно вирішити при проектуванні гаражів -стоянок, є питання вибору оптимальної об'ємно-планувальної та конструктивної системи споруди і особливо сітки колон з точки зору свободи маневру автомобіля, поліпшення зорової орієнтації водія, розміщення різногабаритних автомобілів і економічного використання всієї площі підлоги, найкращим рішенням була б стоянка без проміжних

внутрішніх опор, що перекриває одним прольотом всю ширину пасажу з двосторонньою розстановкою автомобілів і внутрішнім проїздом між ними. Однак, при використанні великого прольоту збільшуються габарити несучих конструкцій та їх вага, збільшується висота конструкцій перекриттів, що знижує економічні показники гаража-стоянки.

 

Рис.2.4 Визначення необхідної ширини стоянки для автомобіля ВАЗ

 

В даний час застосовуються кілька сіток колон , у яких величина кроку в напрямку , паралельному поздовжнім осям автомобілів, перевищує ширину проїзду, а в напрямку, перпендикулярному цим осям, забезпечує установку не менше 2 - 3 автомобілів. У вітчизняній практиці частіше застосовуються сітки 6 × 6 м та 9×6 м, що передбачають можливість застосування збірних залізобетонних елементів по широко поширеним каталогах. Застосування цих сіток приводить до небажаного розташування колон по межах внутрішнього проїзду, а також до невиправданої установки колон у площині зовнішніх стін. Останнім часом розроблені, і пропонуються для гаражів-стоянок, уніфіковані консольні конструкції збірного залізобетонного каркаса з Т- образних рам (прольотом 15 м, консолі - 3 м, крок колон - 7,5 м, висота поверху в чистоті - 2,5 м ). Це рішення оптимально по використанню площі та варіабельності розміщення автомобілів. Аналіз планувальних схем багатоповерхових гаражів із застосуванням різних сіток колон дозволяє зробити наступні висновки:

при розстановці автомобілів під кутом 90 ° до проїзду, крок колон
повинен бути 7,5 м (7,8 м);

прольоти мають бути такими , щоб колони розташовувалися не менше ніж на 0,5 м углиб стоянки від проїзду;

найкращим рішенням є застосування перекриттів прольотом, рівним глибині стоянки.

Все сказане вище відноситься до рампових гаражів або до напівмеханізованих гаражів, де здійснюється манежний тип стоянки. У механізованих гаражах вибір конструктивної системи насамперед залежитьвід вибору схеми механізації гаража.

 

 

Рис. 2.5 Прямокутна розстановка автомобілів щодо осі проїзду. Висота поверху 2900

 


Читайте також:

  1. I. Загальні збори АТ
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. I. Загальні положення
  4. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  5. III. Вправи з початкового положення стоячи.
  6. XXXIII. ЗАГАЛЬНІ ПРОФЕСІЇ (У ВСІХ ГАЛУЗЯХ ГОСПОДАРСТВА)
  7. А) загальні критерії
  8. Білковий обмін: загальні відомості
  9. Білорусь. Характеристика положення та господарства країни.
  10. В загальній сукупності фінансових відношень можуть бути виділені три важливі сфери: фінанси підприємств, установ і організацій; страхування; державні фінанси.
  11. В Росії основні положення про амністію та помилування містяться в Конституції, Кримінальному кодексі та Кримінально-виконавчому кодексі Російської Федерації.
  12. В'язкості і тиску повітря від профілю тіла, стану його поверхні і положення тіла в повітряному потоці.




Переглядів: 2987

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЦІЛІ І ЗАДАЧІ ПРОЕКТУ | БАГАТОПОВЕРХОВІ СТОЯНКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.