Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЗАВДАННЯ НА ПРОЕКТУВАННЯ ГАРАЖА-СТОЯНКИ

 

5.1. Загальна частина

Завдання проекту: запроектувати будівлю багатоповерхового гаража (гаража-стоянки) для легкових автомобілів

Гараж призначений для збереження і щоденного обслуговування (ЩО) 300-500 легкових автомобілів, що належать індивідуальним власникам, які користуються послугами гаража на умовах оренди. Щоденне обслуговування – виробництво моєчно–прибиральних і контрольних операцій. Усі види технічного обслуговування (ТО) і ремонту (ТР) автомобілів індивідуальних власників здійснюються на міських станціях технічного обслуговування (СТОА). Організаційна структура гаража діє на принципі прийому і видачі автомобіля клієнтам без допуску останніх у приміщення стоянки.

 

5.2.Умови розміщення гаража

 

Передбачається, що гаражі будуть обслуговувати населення житлових районів і їх слід розміщувати в основному, на периферії житлових районів і міжмагістральних територіях, або у комунальних зонах районів і санітарно-захисних зонах, або у їхніх межах на ділянках, віддалених від місць, призначених для ігор дітей і відпочинку населення. Довжина пішохідного підходу до гаражів від місця проживання власника не повинна перевищувати 800 м, а в умовах реконструкції – 1000 метрів. При розрахункових рівнях автомобілізації, які перевищують умовно усереднені (150 - 180 легкових автомобілів на 1000 жителів), а також в умовах реконструкції допускається постійне зберігання частини парку легкових автомобілів, які належать громадянам даного житлового району, за його межами - на "незручних" для інших видів будівництва територіях, у зонах і санітарних розривів промислових підприємств, у смугах відведення залізничних і швидкісних автомобільних доріг. При цьому повинна бути забезпечена пішохідно-транспортна доступність місць постійного зберігання легкових автомобілів у межах 15 хв.

У залежності від містобудівних умов, гараж може проектуватися як окрема будівля або як елемент гаражного комплексу, що володіє організаційно-просторовою єдністю. Окремий гараж чи комплекс повинні бути зручно і раціонально зв'язані з транспортними магістралями району і розміщуватися на ділянці з напрямками в’їзду та виїзду на другорядну магістраль. Перед воротами гаража влаштовуються накопичувальні майданчики для розміщення автомашин, виходячи з розрахунку 10% кількості автомобілів, що прибувають у гараж в годину "пік".

5.3. Характеристика виробничого процесу гаража

Автомобілі, що повертаються в гараж, установлюються у в'їзному тамбурі або на відкритому накопичувальному майданчику, де фіксуються диспетчером і приймаються черговими шоферами-перегонниками. Відповідно до заявки власника автомобіля, машина направляється або в сектор щоденного обслуговування, або безпосередньо на стоянку.

До робіт із догляду за автомобілями, що відносяться до категорії щоденного обслуговування, відносяться операції, спрямовані на збереження технічного стану автомобіля і його вузлів: запобігання зносу і підтримка естетичного вигляду.

Щоденне обслуговування починається з миття, сушіння та прибирання кузова та шасі. При необхідності автомобілі можуть поступати на пости технічного обслуговування (перевірка і контроль технічного стану автомашини на пунктах діагностики; заправно-мастильні роботи; перевірка повітря в шинах, підкачування повітря; перевірка запалювання; перевірка регулювання гальм; регулювання світла фар; регулювання сходження коліс). Після здійснення операцій по щоденному обслуговуванню і документальній фіксації їх результатів автомобіль відправляється на стоянку.

Видача автомобіля власнику проводиться одночасно із документом про проведення ЩО у в'їзному тамбурі гаража за попереднім замовленням

 

5.4. Склад приміщень

 

У проектованому гаражі необхідно передбачити:

1.Приміщення для збереження автомобілів (стоянка) місткістю на 300-500 легкових автомобілів (найбільш розповсюджених типів) (табл.2.1).

Гараж багатоповерховий, наземна частина передбачається висотою не більше 9 поверхів. Вертикальне переміщення автомобілів може бути прийнято самохідним по рампах і механічним (підйомниками різних систем). В'їзд і виїзд в гаражах повинні забезпечувати зручність контролю прийому і видачі автомобілів.

Відстань між автомобілями, а також між автомобілями і конструкціями споруди при збереженні автомобілів у приміщеннях, повинні прийматися у відповідності з табл.2.5.

2.Приміщення сектора щоденного обслуговування (ЩО)

Для виконання операцій щоденного обслуговування необхідно передбачити одну потокову лінію на 2-3 пости з механізованою мийною установкою (продуктивність механізованої мийки 30-40 авт./год.) (див рис.5.1) або 3-4 тупикових поста.

Розміщення сектора щоденного обслуговування має забезпечити зручний і найкоротший зв'язок зі стоянкою автомобілів.

 

3.Приміщення сектора технічного обслуговування передбачає обслуговування автомобілів на 4- 5 тупикових постах (на канавах чи на механічних підйомниках). Ці пости розташовуються в зоні, що забезпечує легкий доступ як для виїжджаючих, так і для в’їжджаючих автомобілів. Доцільно включення поста експрес-діагностики, тобто швидкоплинного контролю технічного стану вузлів, систем і приладів автомобіля, що впливають на безпеку руху і який проводиться періодично, відповідно до офіційних розпоряджень чи за бажанням власника (рис.5.2 і 5.3).

 

4.Виробничо-допоміжні приміщення розташовуються в безпосередній близькості до щоденного обслуговування і постів технічного обслуговування (табл. 5.1)

 

Таблиця 5.1

Склад виробничо-допоміжних приміщень

 

№№ пп Склад приміщень Площа, м2  
Приміщення для мойщиків автомобілів
Шиномонтажна
Зарядна для акумуляторів
Комора для запасних частин
Приміщення для вентиляційних установок і спрінклера 75-100
Приміщення для відстою машин

 

5.Адміністративні та побутові приміщення

Розташування адміністративних і побутових приміщень повинно забезпечити їх зв'язок, як із секторами щоденного і технічного обслуговування, із зоною приймання - видачі, так із зоною збереження автомобілів (табл.5.2).

Таблиця 5.2

Склад адміністративних та побутових приміщень

 

№№ пп Склад приміщень Площа, м2
Зала очікування для клієнтів 36-48
Кабінет директора гаража
Бухгалтерія
Виробничий відділ 12-18
Кімната для диспетчера і чергового персоналу 18-24
Гардероб для збереження вуличного, домашнього, робочого одягу, душові, умивальники, санвузли для виробничого персоналу на максимальну зміну (орієнтовно на 15 чоловік) 36-48
Санвузел для клієнтів у залі очікування 2,5-3

 

5.5. Архітектурно- будівельні вимоги до гаража-стоянки

В основі об'ємно-просторового рішення проекту гаража лежить раціональна організація технологічного процесу, що забезпечує компактне та економічне планувальне рішення стоянки і приміщень обслуговування, безперешкодне переміщення автомобіля до місця стоянки, зручність в'їзду і виїзду, а також обслуговування автомобілів.

Генеральний план і об'ємно-просторове рішення об’єкта повинні враховувати містобудівну ситуацію і навколишню забудову. При рішенні генерального плану необхідно досить докладно розробити благоустрій території гаража. Найважливішим принципом рішення генплану повинне стати виключення перетинання людських і транспортних потоків.

У проектованій будівлі гаража повинні бути передбачені всі необхідні зручності для працюючих: санітарно - побутові приміщення (гардеробні , умивальні, душові, туалети тощо); світлі, вентильовані конторські приміщення; забезпечені найкоротші і безпечні шляхи руху робочих до робочих місць.

При виборі матеріалів і конструкцій для проектованого об'єкта варто виходити з умов індивідуального будівництва з урахуванням факторів, що визначають необхідний клас капітальності будинку.

Особливу увагу приділити питанням забезпечення пожежної безпеки в процесі експлуатації будинку.

Конструктивна схема будинку гаража повинна бути обрана на основі комплексного підходу до рішення архітектурно-художніх, конструктивних, виробничих і експлуатаційних задач. Необхідно використовувати останні досягнення будівельної техніки і найбільш сучасні конструктивні схеми.

Огороджуванні конструкції варто проектувати широко застосовуючи полегшені матеріали і конструкції.

Температура всередині гаража повинна бути не нижче +5°С в зоні стоянки і +18°С в зоні постійної присутності обслуговуючого персоналу. Необхідно звернути особливу увагу на пристрій системи вентиляції, враховуючи технологічні особливості гаража.

 

 

Рис. 5.1 Автоматична мийка автомобілів

Рис.5.2 Пост експрес – діагностики автомобілів

 

 

Рис. 5.3 Боксова діагностична станція


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  3. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 1679

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.