На столі розкладені пелюстки ромашки, виготовлені із паперу. На кожній пелюстці написано по одному запитанню-завданню із минулої теми.
Вчитель, взявши в руки пелюстки "ромашки", підходить до учнів, а вони, в свою чергу, вибирають собі одну "пелюсточку". Кожен зачитує своє завдання і дає відповідь.
2. Гра "Знайдіть помилку".
— Послухайте твір Сашка Помилкіна, а тоді дасте відповідь на запитання: які помилки допустив Сашко.
"Влітку я подорожував Україною, її степами, пустелями (ні), лісостепами, садами і парками. Цей край багатий глиняним і піщаним грунтом (чорноземом). У цій місцевості дуже мало звірів, птахів, комах. Літо дуже холодне, малосніжне, а зима тепла і часто бувають засухи. У цій місцевості багато вологи і мало тепла. (Навпаки.) Тому дуже багато дерев. (Дерева ростуть лише в долинах річок.)
Восени зацвітають тюльпани, фіалки, незабудки, горицвіти. (Навесні.)
Рослини ростуть одночасно (ні). Тваринний світ дуже бідний (різноманітний): сайгаки, ховрахи, черепахи, польові миші і т. д. Комах немає (коники, метелики, оси, джмелі, жуки). Зовсім немає хижих птахів (орли, кібчик, боривітер). Велику користь приносять господарству ховрахи, бо вони поїдають багато рослин і роблять великі запаси (ні).
Природу цього краю охороняти не треба (ні)."
— Назвіть помилки, які допустив Сашко.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
У ці зимові дні холодні
нам так хочеться тепла...
Вирушаймо всі до моря,
відпочинем, дітвора!
На Південний берег Криму
буде подорож у нас.
Це ж куточок України —
рідний і близький для нас.
IV. Актуалізація опорних знань.
— Що ви знаєте про Південний берег Криму, про Кримські гори?