2. З наведеного переліку рослин підкреслити ті, що ростуть на луках. Королиця, жовтець, березка, конюшина, звіробій, лобода, тимофіївка, пирій, осот, конвалія.
Картка 2.
1. Які дії можуть зруйнувати луки як природне угруповання?
2. Які з живих організмів на луках є виробниками?
Картка 3.
1. Які зв'язки між рослинами і комахами існують на луках?
2. Які з живих організмів на луках є споживачами?
2. Фронтальне опитування.
— Яку місцевість називають луками?
— Назвіть рослини, які ростуть на луках.
— Які тварини тут проживають? Чому?
— Чому на луках багато комах?
— Назвіть тварин, які з'являються на луках в пошуках корму.
— Яке значення на луках мають фунтові бактерії і гриби?
— Як живі організми пристосувалися до життя на луках?
Наведіть приклади.
— Побудуйте кілька ланцюгів живлення.
— Доведіть, що луки — це природне угруповання.
— III. Актуалізація опорних знань.
Розгадування кросворда.
— Якщо всі слова ми впишемо правильно, то зможемо дізнатися тему уроку.
1. Водойма, створена людиною. (Ставок.)
2. Наймілкіше море в Україні. (Азовське.)
3. Місце, де на поверхню землі витікає підземна вода. (Джерело.)
4. Синя стрічка блищить, щось тихенько гомонить і біжить собі, біжить, не зупиниться й на мить. (Річка.)
5. Частина океану, яка врізається в сушу. (Море.)
— Що таке озеро?
— Які ще є водойми в Україні, крім згаданих в кросворді?