МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
V. Завдання.План Урок 30 Заключне слово вчителя ‑ материк Пвнічна Америка розташований повністю у північній та західній півкулях, має значну протяжність з півночі на південь та із заходу на схід; ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Опрацювати відповідний текст у підручнику. Повідомлення про дослідників у формі таблиці за бажанням.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Тема: Будова поверхні та рельєф Північної Америки. Закономірності поширення корисних копалин. Мета: Н: сформувати в учнів систему знань про особливості внутрішньої будови Північної Америки та її рельєфу в порівнянні з Південною Америкою; скерувати учнів на пошук закономірностей поширення корисних копалин; В: Виховувати екологічну культуру, цікавість до предмету. Р:удосконалити практичні навички учнів працювати з тематичними картами атласу. Обладнання: фізична карта Південної та Північної Америки, атласи, підручники. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ III. Бесіда за запитаннями. 1. Що таке рельєф? Від чого залежить формування рельєфу? 2. Які карти відображають форми рельєфу? 3. Які карти відображають внутрішню будову земної кори? 4. Який зв'язок існує між внутрішньою будовою земної кори та утворенням великих форм рельєфу? III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Розповідь учителя. Уже перший погляд на фізичну карту Північної Америки засвідчить складність та різноманіття форм рельєфу материка. Чим це пояснити? Як ви пам'ятаєте, рельєф формується унаслідок сукупної дії внутрішніх та зовнішніх сил. Тому, щоби знайти певні закономірності у розташуванні форм рельєфу, треба пригадати геологічну історію материка та визначити зовнішні процеси на його поверхні. Ці знання також допоможуть нам пояснити розташування відповідних груп корисних копалин. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Геологія і тектоніка 2. Рельєф материка 3. Родовища корисних копалин За допомогою тематичних карт атласу порівняйте будову поверхні Південної та Північної Америки. Визначте спільні та відмінні риси. Назвіть найдавніші та наймолодші ділянки суші на обох материках. Розповідь учителя. Найдавніші ділянки суші Північної Америки, як й інших материків, — це платформи, навколо яких у минулому були океани — рухливі пояси, поступове закриття яких приводило до зростання суші за рахунок зменшення морських басейнів. Приблизно 500 млн. років тому найбільш інтенсивні рухи земної кори відбувалися на північному заході, де утворився великий суходіл, що з'єднав Північно - Американську та Євразійську платформи — Лавразію. Поступово цей материк з'єднався з південними материками, утворивши єдину давню сушу — Пангею. Приблизно225 млн років тому вона почала розділятися океаном Тетіс на дві частини. Під час свого розкриття Тетіс на заході не з'єднувався 3 Тихим океаном, тому між майбутніми Північною та Південною Америками залишилася смуга суші. Потім почав формуватися Атлантичний океан, що відділив Південну Америку від Африки, а пізніше розділив Лавразію на Північну Америку та Євразію. Зв'язок між материками на півночі існував до утворення відповідної частими Атлантичного океану. Після того відбулася взаємодія між Північно - Американською літосферною плитою та плитою Тихого океану. Наслідком цього стали зтиснення та зім'яття краю материка у складки, що супроводжувалися вулканізмом та підняттям відповідних ділянок. Саме так утворилася гірська система Кордильєр. Підняття кори водночас з похолоданням клімату материка привело до значного зледеніння у Північній Америці, яке охопило майже 65 % площі. Читайте також:
|
||||||||||
|