Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання.

Поміркуйте, чому площа зледеніння у Північній Америці була такою великою?

Розповідь учителя.

Під час зледеніння, за рахунок зниження рівня океану на 100 м, Євразія та Америка мали суходільний зв'язок. «Мостом суші» між Сибіром та Аляскою мандрували мамонти, бізони, північні олені та інші тварини.

Зледеніння значно вплинуло на формування рельєфу та самого материка: наслідки зледеніння досі зберігаються у відповідних формах рельєфу на півночі материка.

Після зникнення льодовиків у північній частині Північної Америки клімат став м'якішим, теплішим та сухішим.

Пригадаймо план характеристики рельєфу та корисних копалин:

а) загальна характеристика рельєфу материка;

б) характеристика рельєфу рівнин материка;

в) характеристика гір материка;

г) характеристика родовищ корисних копалин.

 

Яким чином відбувається характеристика за цим планом?

По-Перше, ми за допомогою карти визначаємо крупні форми рельєфу, їх взаємне розташування та його причини.

По-друге, за допомогою фізичної карти та карти будови земної кори ми характеризуємо Великі рівнини материка: вказуємо переважаючі висоти, форми поверхні, відстежуємо історію формування під впливом зовнішніх та внутрішніх рельєфотвірних процесів.

По-третє, визначаємо зв'язок родовищ корисних копалин з формами рельєфу та геологічною історією земної кори.

 

У Північній Америці за рельєфом можна виділити три частини;

Кордильєри на заході,

рівнини — у північній і центральній частині,

Аппалачі — на сході.

Найчіткішим такий поділ є на 40 ° пн. ш. Схарактеризуємо докладніше кожну з частин.

Рівнинипростягнулися на схід від гір Кордильєр. Форми — плоскогір'я та низовини. До останніх належить Міссісіпська низовина, утворена річковими наносами (складена своєрідними гірськими породами — лес та піски). На північ від неї розташовані Центральні рівнини, вкриті льодовиковими відкладами. На захід від Центральних рівнин майже на 4000 км простягнулися Великі рівнини, що своєрідними сходами підіймаються до Кордильєр та складені осадовими породами материкового та морського походження.

Гори Аппалачіна сході материка — старі та невисокі (не вище за 2000 м). Аппалачі сильно зруйновані, їхні схили пологі, вершини покаті.

Гори Кордильєри— одні з-поміж найбільших гір світу, що за висотою поступаються лише горам Азії, а їхня протяжність з півночі на південь становить 6000 км. Окремі вершини Кордильєр сягають 5000—6000 м заввишки, найвища гора розташована на Алясці — Мак-Кінлі (6194 м). Вона вкрита снігами та льодовиками. Кордильєри розчленовані глибокими річковими долинами — каньйонами. Глибокі западини чергуються з великими хребтами та вулканами.

Слід зауважити, що на формування рельєфу середньої частини Північної Америки значною мірою вплинули вулканізм та давнє зледеніння, південна межа якого досягла приблизно 48 ° пн. ш.

Завдання.

Проаналізуйте фізичну карту Північної Америки та визначте найбільші родовища корисних копалин. За допомогою умовних позначень нанесіть їх на контурну карту.

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ

VII. Бесіда за запитаннями і завданнями.

1. Назвіть основні форми рельєфу Північної Америки та покажіть їх на карті. Чим пояснюється різноманіття форм рельєфу?

2. Які спільні риси наявні у рельєфі Південної та Північної Америк? Чим це можна пояснити?

3. Яку роль відіграло давнє зледеніння у формуванні рельєфу Північної Америки?

4. Чому в Кордильєрах багато родовищ рудних корисних копалин? Чим пояснюється різноманіття корисних копалин на території Північної Америки?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Заключне слово вчителя:

— більша частина Північної Америки розташована в межах платформ, тому переважає рівнинний рельєф;

— на заході та сході материка наявні гірські системи Аппалачі та Кордильєри;

— різноманіття форм рельєфу та груп корисних копалин на території Північної Америки обумовлені особливостями геологічної будови материка.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати відповідний текст у підручнику.

Нанести форми рельєфу та корисні копалини на контурні карти.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Виконайте завдання.
  5. Виконайте завдання.
  6. Випереджаюче завдання.
  7. Відповідь на практичне завдання.
  8. Встановлення нормованого завдання.
  9. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  10. Домашнє завдання.
  11. Домашнє завдання.
  12. Домашнє завдання.




Переглядів: 1098

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Завдання. | Практична робота № 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.