Формування попиту шляхом подолання негативного ставлення до товару
Конверсійний маркетинг
Взаємини з громадськістю, пропаганда, робота з товаром
Відсутній
Стимулювання попиту
Стимулюючий маркетинг
Інформативна реклама, семплінг, акції стимулювання збуту, PR
Потенційний
Розвиток товару;
розвиток попиту
Розвиваючий маркетинг, орієнтований на виробництво;
розвиваючий маркетинг, орієнтований на споживача
Удосконалення товару, супутні послуги, поліпшення якості, зниження собівартості;
акції стимулювання збуту, реклама, персональний продаж, PR
Задоволений
Утримання попиту
Підтримуючий маркетинг
Нагадувальна, підтримувальна реклама, акції
Хиткий
Збалансування попиту
Синхромаркетинг
Знижки цін та стимулювання попиту в період падіння обсягів продажу
Знижений
Відновлення попиту
Ремаркетинг
Активізація просування, коригування цін, оновлення продукції
Надмірний
Зниження попиту
Демаркетинг
Зниження ціни
Шкідливий
Ліквідація або обмеження попиту
Протидіючий маркетинг
Соціальна реклама
Товар – це все, що призначено для задоволення певної потреби споживача й запропоновано на ринку для продажу.
Теорія та практика маркетингу передбачають класифікацію товарів, що ґрунтується на загальних маркетингових характеристиках.
за терміном використання та їх природою
· товари тривалого використання;
· товари короткострокового використання;
· послуги
за вжитком
· товари повсякденного попиту;
· товари попереднього вибору;
· товари особливого попиту;
· товари пасивного попиту
Товари виробничого призначення, або промислові товари, можуть бути ідентифіковані за тією роллю, яку вони відіграють у виробничому процесі, та за відносними затратами (рис. 1.).
Рис. 1. Класифікація товарів виробничого призначення