Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Vocabulary and Speech Exercises

 

I. Read the following transcriptions. Write them in words and give their Ukrainian equivalents.

[tek'nPlqGI], ["enGI'nIqrIN], ['aIzqk 'njHt(q)n], ['maIk(q)l 'farqdeI], ['GeImz 'wPt], ['nxCqrql], ['lxNgwIG], [mHv], ['kwPlIfaId], [In'vaIt], [rI'peq], ['mPd(q)l], ["xtmqs'ferIk], ['lekCq], [dI'skAv(q)rI], ["kPpINmq'SJn].

 

II. Substitute the words in bold type by a word or a combination of words from the text.

1. Britain has a long tradition of investigation and novelty in science.

2. The boy was weak and suffered from severe migraines.

3. James went on his studies in London and came back to Glasgow as a masterly instrument-maker.

4. Glasgow University often needed a skilled specialist to mount new instruments.

5. Once James Watt was asked to fix a working model of an atmospheric-steam engine.

6. Watt perfected the model and made one of greatest inventions – a steam engine.

7. Watt’s copying machine was a forerunner of the typewriter.

8. James Watt went on pension at the age of 64.

III. Complete the sentences by addingpersonal,possessiveorreflexive pronouns.

1. James’s parents taught (he, him, his) at home by (themselves, they, their).

2. Being a teenager, James by (his, him, himself) invented a small electric machine with which (he, his, him) gave (him, he, his) friends shocks that made (their, theirs, them) jump.

3. At eighteen James moved to (her, hers, his) uncle in Glasgow.

4. Watt made some inventions. One of (they, their, them) is a copying machine.

5. There is a monument to James Watt in Westminster Abbey. (He, She, It) was erected in 1819.

 


Читайте також:

  1. A. Mind the vocabulary that you will here in the conversation.
  2. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  3. Active Vocabulary
  4. ACTIVE VOCABULARY
  5. Active Vocabulary
  6. ACTIVE VOCABULARY
  7. ACTIVE VOCABULARY
  8. Active Vocabulary
  9. Active Vocabulary
  10. Active Vocabulary
  11. ACTIVE VOCABULARY
  12. Active Vocabulary




Переглядів: 364

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
James Watt | IV. Translate into English.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.