Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



VI. Read and act out the following dialogue.

Nick: Hi Jerry! Welcome back from summer vacations. Did you have a good time in London?

Jerry: Yes, I did. It was everything I expected, and more. How about you? Did you go anywhere?

Nick: Yes, as a matter of fact I did. I spent a week in Canberra. I think about studying there.

Jerry: Ah, Canberra – such a wonderful city! You’ll really enjoy living and studying there.

Nick: That’s for sure. I know that the two main tertiary institutions are the Australian National University and the University of Canberra with over 10,500 and 8,000 full-time-equivalent students respectively.

Jerry: A good choice Nick. I have also heard that the Australian National University has always had a strong research focus and is ranked among the leading universities in the world and the best in Australia.

VI. Make up the dialogue on the following situation:

· Ask your friend for his advice on visiting interesting places in Australia.

· Talk about the geography and climate of Australia.

· Your friend has just returned from Sidney. Ask him to share his impressions.

 

Grammar Exercises

 

I. Complete the Conditional Sentences. Decide whether to use Type I, II or III.

1. If I had time, I … sightseeing with you to see Canberra’s attractions.

2. If you … English, you will get along with his Australian friends perfectly.

3. If she … to see us, we shall go to the Canberra Zoo.

4. I would have told you if I … the Great Barrier Reef.

5. Would you mind if I … the window?

6. If they … me to go for a ride in a glass-bottomed boat, I wouldn’t have refused.

7. My friend … me at the station if he gets the afternoon off.

8. If I went anywhere it … Australia.

9. We could help John if we … his problems.

10. If we … to Sydney it will be a fantastic trip.

11. My friend would stay longer in Canberra if he … more time.

12. If Jane wouldn’t have lost her job as a sales representative in Canberra, she … to Sydney.

 


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. A. Role-play the following situation.
  3. A. Study the following.
  4. Agree or disagree with the following statements.
  5. Agree or disagree with the following statements. Give your arguments to support your viewpoint.
  6. Answer the following questions
  7. Answer the following questions about the text.
  8. Answer the following questions about yourself, your friends and your ideas about friendship.
  9. Answer the following questions.
  10. Answer the following questions.
  11. Answer the following questions.
  12. Answer the following review questions




Переглядів: 466

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. Complete the sentences by choosing appropriate prepositions from those in brackets. | II. Translate into English.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.