Динамічним фактором автомобіля називають відношення надлишкової сили тяги на колесах до ваги автомобіля
, (2.8)
де: Рк - сила тяги на ведучих колесах, Н;
Pп - сила опору повітря, Н;
Gа - сила тяжіння від маси автомобіля, Н.
(Рк – Pп ) – це залишкова сила тяги, яка може бути використана на подолання інших сил опору та на розганяння автомобіля. Фізичною сутністю динамічного фактору є чисельне значення коефіцієнта опору, що може подолати автомобіль при усталеному русі.
Динамічна характеристика є залежністю динамічного фактора автомобіля від швидкості його руху на кожній з передач коробки передач та роздавальної коробки (якщо вона є на автомобілі). Таким чином, кількість кривих динамічної характеристики автомобіля визначається кількістю передач коробки передач та роздавальної коробки.
Щоб забезпечити порівняння характеристик різних автомобілів розраховують величину динамічного фактора для повної маси автомобіля. При розрахунках конкретного автомобіля вираховують значення динамічного фактора при різних ступенях завантаженості автомобіля (відповідно до завдання на курсову роботу).
Значення величин D обчислюють для кожної з передач коробки передач (у разі необхідності - і роздавальної коробки) для кожного значення кутової швидкості колінчастого валу (див. табл. 2.9 частини І методичних рекомендацій) із швидкісного діапазону двигуна, кожної швидкості руху автомобіля (див. табл.. 2.1) та заносять до таблиці 2.3.
За даними таблиці 2.3 на координатно-масштабному папері будують графіки динамічного фактору автомобіля. Зразок графіків динамічного фактору автомобіля наведені в додатку 2.