МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функціональні обмеження, їх види та наслідкиСеред названих вище компонентів хвороби найбільшої уваги заслуговує вивчення функціональних обмежень, порушень, недостатності. Їх класифікують за різними ознаками. Зокрема, з врахуванням того, які саме органи і системи організма уражені, розрізняють: 1) недостатність психічних функцій: відчуття, сприймання, пам’яті, мислення, емоцій тощо; 2) порушення сенсорних функцій, а саме: зору, слуху, нюху тощо; 3) порушення статико-динамічної функції, здатності до самостійного пересування, вільного стояння і ходіння; 4) недостатність функцій окремих внутрішніх органів і систем, зокрема, кровообігу, дихання, травлення, обміну речовин тощо. Враховуючи міру порушення певної функції, вираженість недостатності, функціональні обмеження поділяють три послідовних ступені: - І-ступень – початкова, компенсована недостатність функції, яка не проявляє себе у стані функціонального оптимуму і може бути виявлена тільки при великому навантаженні на ушкоджений орган (систему); - ІІ-ступінь – середньої вираженості, порубіжна недостатність, яка проявляє себе вже при помірному навантаженні на орган, охоплений певним патологічним процесом; - ІІІ-ступінь – тяжка, некомпенсована недостатність, що виявляється навіть при функціональному спокої ураженого органу і різко посилюється при найменшому на нього навантаженні. Зрозуміло, що значне порушення певних функцій організму обумовлює обмеження життєдіяльності людини. Під таким обмеженням слід розуміти - стан організму, при якому виникає суттєве порушення здатностей людини до повноцінного виконання соціально важливих життєвих ролей і функцій. Обмеження життєдіяльності людини бувають різноманітними, залежно від його характеру (тривалості у часі) та ступені (тяжкості порушень). Так, прийнято розрізняти такі ступені обмеження життєдіяльності: - І ступінь – помірно виражене обмеження; - ІІ ступінь – виражене, суттєве обмеження; - ІІІ ступінь – значне, тяжке обмеження життєдіяльності. В останньому випадку виникає така ситуація, коли людина не тільки не здатна до виконання певної соціально важливої функції, але і потребує стороннього догляду. До числа найбільш важливих здатностей людини, які оцінюють при вивченні стану життєдіяльності, відносять такі: 1) здатність до самообслуговування, що полягає у можливостях людини самостійно і ефективно виконувати повсякденну побутову роботу і задовольняти свої насущні життєві потреби; 2) здатність до пересування, яка пов’язана з можливостями самостійно і вільно ходити, бігати, користуватися особистим та громадським транспортом; 3) здатність до орієнтації, яка зумовлена вміннями людини адекватно сприймати час, простір і навколишнє середовище взагалі; 4) здатність контролювати свою поведінку, що проявляється вміннями людини правильно поводитися у відповідності із загальноприйнятими суспільними нормами права і моралі; 5) здатність до спілкування – це можливості встановлювати необхідні комунікативні зв’язки з оточуючим, підтримувати з ними нормальні взаємовідносини; 6) здатність до навчання, яка зумовлена вміннями людини сприймати, засвоювати знання та формувати на їх основі відповідні вміння та навички; 7) здатність до трудової діяльності, яка пов’язана з можливостями людини реалізувати свій фізичний і розумовий потенціал в процесі виконання певної суспільно-корисної праці. Звичайно трудова діяльність людини розглядається як одна з головних складових життєдіяльність. Тому проблема здатності до праці, тобто працездатність людини заслуговує більш детального вивчення.
Читайте також:
|
||||||||
|