Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Хвороба та її компоненти

ЛЕКЦІЯ №1

Тема: Вступ до курсу. Основні поняття предмета

План

1. Хвороба та її компоненти.

2. Функціональні обмеження, їх види та наслідки.

3. Працездатність людини та її порушення.

4. Інвалідність, її фактори та моделі.

5. Основні права інвалідів та проблеми їх реалізації.

 

Література

1. Стандартні правила забезпечення рівних можливостей для інвалідів. Резолюція Ген. Асамблеї ООН від 20.12.1993.

2. Закон України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 з наступними доповненнями.

3. Інструкція про встановлення груп інвалідності. Наказ МОЗ України від 07.04.2004.

4. Правовий та соціальний захист інвалідів в Україні. За ред. І.Я. Соханя. – К.: Юрінком, 2000.

5. Апанасенко Г.А., Попова Л.А. Медицинская валеология. – К.: Здоров’я, 1998.

6. Богданов С.І. Соціальний захист інвалідів. – К.: Основи, 2002.

7. Патологическая физиология. Под ред. Н.Н. Зайко. – К.: Вища школа, 1987.

8. Сташків Б.І. Правовий статус інвалідів // Соц. захист, 2001, №11.


Вивчення предмета доцільно починати з аналіза сутності головних його понять. До їх числа слід віднести такі, як недостатність функції, обмеження життєдіяльності, порушення працездатності, нарешті, інвалідність. Надалі розглянемо сутність цих понять.

 

Хвороба та її компоненти

 

При вивченні предмета „Основи валеології” вже розглядалися такі важливі поняття як здоров’я, його порушення, хвороба. Зараз дещо повторимо і поглибимо цю інформацію.

Як відомо, здоров’я людини є динамічним станом, якому притаманні певні коливання. Під впливом різних негативних факторів, такі коливання можуть виходити за межі фізіологічної норми і зумовлювати виникнення захворювання. Це патогенний процес, що призводить до формування певної хвороби з характерними її ознаками.

Термін „хвороба” (по латині morus) має різні визначення. Найбільш ґрунтовним може бути таке:

 

Хвороба – це наслідок неефективного протистояння адаптаційних механізмів організма дії певних патогенних факторів, що зумовлює порушення здоров’я та нормальної життєдіяльності людини.

 

Структурний аналіз з цього патологічного явища дозволяє виявити в складі хвороби три пов’язаних між собою компоненти, а саме:

1) морфологічний компонент, що пов’язано з виникненням хворобливих змін в анатомічній структурі органів. Це, наприклад, запалення певних тканин, руйнівні процеси в органах тощо;

2) функціональний компонент – це порушення нормальної діяльності ушкоджених органів і систем. Прикладом може бути порушення кровообігу, травлення тощо;

3) психологічний компонент хвороби пов’язаний з певною реакцією людини на захворювання, переживанням свого стану. У деяких неврівноважених, екзальтованих осіб цей компонент може виходити на перший план і ставати у перебігу хвороби вирішальним.

В цілому хвороба є складним, інтегральним явищем. Тому про неї можна говорити з різних точок зору. Зокрема, з погляду медико-біологічного, хвороба - це порушення здоров’я, пов’язане з виникненням патологічних змін у будові та діяльності певних уражених органів і систем організму. Соціальний аспект хвороби пов’язаний з явищем дезадаптації, порушення життєдіяльності людини. Існує думка, що хвороба – це життя обмежене у своїй свободі і перспективі, це біль і страждання.

 

 


Читайте також:

  1. АДЕНОВІРУСНА ХВОРОБА
  2. Активні компоненти – електронні прилади
  3. Вірусний гепатит (жовтяниця, хвороба Боткіна)
  4. Гастрит хронічний. Виразкова хвороба шлунка і 12п кишки. Рак шлунка.
  5. Гастрит хронічний. Виразкова хвороба шлунка і 12п кишки. Рак шлунка.
  6. Гіпертонічна хвороба
  7. Гіпертонічна хвороба.
  8. Гіпертонічна хвороба.
  9. Гіпотези, які не відхиляються в експерименті, перетворюються на компоненти теоретичного знання про реальність: факти, закономір­ності, закони.
  10. Головні етапи розробки програми соціологічного дослідження та її компоненти.
  11. Головні компоненти біологічного фактора
  12. Групи ризику щодо інфікування ВІЛ/СНІД та хворобами, що передаються статевим шляхом.




Переглядів: 409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАДАНИЕ 13 | Функціональні обмеження, їх види та наслідки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.