Аналіз постачальників спрямований на виявлення тих аспектів у діяльності суб'єктів, що постачають організацію різною сировиною, напівфабрикатами, енергетичними й інформаційними ресурсами, фінансами й т.п., від яких залежить ефективність роботи організації, собівартість і якість виробленого організацією продукту.
Постачальники матеріалів і комплектуючих виробів, якщо вони мають велику конкурентну силу, можуть поставити організацію в дуже високу залежність від себе. Тому при виборі постачальників важливо глибоко й всебічно вивчити їхня діяльність і їхній потенціал, для того щоб зуміти побудувати такі відносини з ними, які забезпечували б організації максимум сили у взаємодії з постачальниками. Конкурентна сила постачальника залежить від наступних факторів:
• рівень спеціалізації постачальника; • величина вартості для постачальника перемикання на інших клієнтів; • ступінь спеціалізації покупця в придбанні певних ресурсів; • концентрація постачальника на роботі з конкретними клієнтами; • важливість для постачальника обсягу продажів.
При вивченні постачальників матеріалів і комплектуючих у першу чергу варто звертати увагу на наступні характеристики їхньої діяльності:
• вартість товару, що поставляється
• гарантія якості товару, що поставляється
• часовий графік поставки товарів
• пунктуальність і обов'язковість виконання умов поставки товару.