Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



History of the School

The scientists of the school are concerned with the development of mathematical tools of fractal structures of dynamic systems and mesostructures that are non-equilibrium systems. The school emerged in the late 1980s when it branched off from the school of the geometric theory of functions and the qualitative theory of differential equations proposed by Academician M. A. Lavrentyev together with Prof. V. N. Monakhov, Corresponding Member of the USSR Academy of Science and Prof. P. P. Belinsky. The school was created at the NSTU department of higher mathematics in close co-operation with the Institute of Mathematics of the Siberian Branch of the Russian Academy of Sciences. Members of the school took an active part in the work of the city intercollegiate scientific seminar “Fractal structures and dynamic systems” under the direction of Prof. V. A. Seleznev, head of the department.

Currently the core of the school is formed by a group of mathematicians, mechanics and physicists interested in the theory and simulation of fractal structures in dynamic systems and general iteration processes, fundamentals of computational and computer geometry and dynamic flows in infomedia. The list of these researchers includes such competent and qualified specialists as Prof. V. V. Aseev, D. Sc. (Phys. & Math.), Prof. V. P. Golubyatnikov, D. Sc. (Phys. & Math.), Prof. V. I. Kruglikov, D. Sc. (Phys. & Math.), Prof. D. L. Tkachev, D. Sc. (Phys. & Math.), and others.

At the moment 14 staff members, 3 postdoctoral and 5 doctoral students are involved in doing research within the school.

Main Areas of Research

· Fractal analysis, development of theoretical principles of non-regular structures based on the geometrical theory of functions and theory of continuous and discrete dynamic systems

· Simulation of fractal structures representing continuos and discrete processes of non-equilibrium systems

· Developing a theory of abstract dynamic systems including discrete computer models of the non-difference type.

· Stability of discrete and continuous sets in information flows of dynamic systems

· Computational geometry and modern image theory


Читайте також:

  1. A Brief History of Clothes
  2. At the Library. My School Library. (1)
  3. B) What can you say about the significance of the event described above for the history of Russian and world theatre?
  4. B. How well do you know Kazan and its history? Do the quiz and check your knowledge.
  5. Crossing the school's threshold
  6. D. Can you say what these dates mean in the history of Russia? Use the dates to complete the sentences below.
  7. Different phonological schools and their concept of phoneme
  8. Ecclesiastical History of the English People
  9. Education in Great Britain: Schools
  10. Elementary Schools
  11. English Schools
  12. Environmental Damage through History




Переглядів: 620

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Main Areas of Research | Main Lines of Training

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.