Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Main Lines of Training

· Teaching special and general courses “The theory of dynamic systems. Modern models”. “Computational geometry and computer graphics”, “Modern models of mathematical physics equations”, “ Non-equilibrium system modelling and synergetics elements ”, “Fractal structures: theory and application”, “Chaotic structures in dynamic systems (Kolmagorov-Arnold diffusion, Poincare resonance, strange attractors)” and others.

· The city intercollegiate scientific seminar “Fractal structures and dynamic systems. Modern theory” under the direction of Prof. V. A. Seleznev works at the higher mathematics department of NSTU. A scientific-educational seminar on the same subject is also conducted for undergraduate, graduate and postgraduate students on a regular basis.

· Teaching aids, handbooks and instructions are developed and published for students of all forms of training including teaching materials for distance education students distributed through computer nets and the Internet.

· Workshops on mathematics are held for secondary school pupils of Novosibirsk.

Major Research Results

· Computer models of discrete dynamic systems of the non-difference type (Volterra-Lotke-type models based on the non-categorical axiomatics have been developed.

· A theory of an ensemble form stability of dynamic system states based on functional estimates of the displacement tensor norm has been proposed.

· The relationship between the Poincare resonance and fractal formation in dynamic systems (I. Prigozhin’s problem) has been discovered and analysed.

· Educational computer technologies for finding and computation of fractals in dynamic systems have been designed.

· Educational software products for computer graphics based on computational geometry algorithms have been developed.

Statistical methods of digital signal and image processing

Department of theoretical radio engineering (TRE)

Leader of the school

Prof. A. A. Spektor, D. Sc. (Eng.), head of the TRE department; full member of the International Academy of Informatization; author of over 115 printed papers including 1 monograph and 2 handbooks. Prof. A. A. Spector has supervised research of 2 postdoctoral and 5 doctoral students who successfully defended their theses in engineering. He is a member of 2 Doctor’s Boards (Chairman and Vice-Chairman) conferring the Doctor’s degree


Читайте також:

  1. Assets (Symbols and Lines)
  2. Basic Military Training
  3. Creating Lines
  4. Ex.1 Read the text below, and underlines the answers to the first three questions above.
  5. Experimenting with Lines
  6. General and Aviation-Specific English Language Training
  7. HEADLINES
  8. III. Fill in the spaces in the following text using a suitable form of the word given at the end of the lines. The first is given as an example
  9. Lesson 15 Officer Training System
  10. Lesson 17 Basic Military Training
  11. Lesson 19 Physical Training
  12. Lesson 19 Physical Training




Переглядів: 499

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
History of the School | History of the School

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.