МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Passive VoiceWhen we use an active verb, we say what the subject does: My grandfather was a builder. He built this house in 1935. It's a big company. It employs two hundred people.
When we use a passive verb, we say what happens to the subject: This house is quite old. It was built in 1935. Two hundred people are employed by the company.
When we use the passive, who or what causes the action is often unknown or unimportant: A lot of money was stolen in the robbery, (somebody stole it, but we don't know who) Is this room cleaned every day? (does somebody clean it? - it's not important who) If we want to say who does or what causes the action, we use by ... This house was built by my grandfather. Two hundred people are employed by the company.
The passive is be (is/was etc.) + past participle (done/cleaned/seen etc.): (be) done (be) cleaned (be) damaged (be) built (be) seen etc. For irregular past participles (done/seen/known etc.), Study the active and passive forms of the present simple and past simple: Present simple active: clean(s) / see(s) etc. passive: am/is/are + cleaned/seen etc. Somebodv cleans this room every day. This room is cleaned every day. Many accidents are caused by careless driving. D I'm not often invited to parties. How is this word pronounced? Past simple active: cleaned/saw etc. passive: was/were + cleaned/seen etc. Somebody cleaned this room yesterday. This room was cleaned yesterday. We were woken up by a loud noise during the night. 'Did you go to the party?' 'No, I wasn't invited.' How much money was stolen in the robber Passive (be done / been done / being done) Study the following active and passive forms: Infinitive active: (to) do/clean/see etc. Somebody will clean the room later. passive: (to) be + done/cleaned/seen etc. The room will be cleaned later. The situation is serious. Something must be done before it's too late. A mystery is something that can't be explained. The music was very loud and could be heard from a long way away. A new supermarket is going to be built next year. D Please go away. I want to be left alone.
Perfect infinitive active: (to) have + done/cleaned/seen etc. Somebody should have cleaned the room passive: (to) have been + done/cleaned/seen etc. The room should have been cleaned. I haven't received the letter yet. It might have been sent to the wrong address. If you hadn't left the car unlocked, it wouldn't have been stolen. There were some problems at first, but they seem to have been solved. Читайте також:
|
||||||||
|