МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості трубопровідного транспорту зріджених газівПри зріджуванні природного газу, його обсяг при атмосферному тиску зменшується приблизно в 630 разів. Завдяки цьому, можна значно зменшити діаметр трубопроводів для транспортування великих обсягів газу, отримавши значну економію капіталовкладень. Метан стає рідиною при атмосферному тиску, якщо його охолодити до мінус 162 °С. При тиску 5 МПа він залишиться рідиною, якщо його температура не перевищить мінус 85 °С. Таким чином, трубопровідний транспорт зрідженого природного газу (ЗПГ) можливий тільки при низьких температурах. Газ в промислових умовах надходить на головний завод скраплення (ГЗС), де проводиться його очищення, осушення, зріджування і відділення домішок. Перекачування зріджених газів здійснюється відцентровими насосами, але інших типів, ніж застосовувані при перекачуванні нафти і нафтопродуктів. Завдяки малій в'язкості СПГ, потужність, споживана насосами в цьому випадку менше, ніж при роботі на воді. Але тиск на вході в насоси повинно бути значно вище, щоб запобігти регазифікацію СПГ. Перекачування зрідженого природного газу здійснюється під тиском 4...5 МПа і при температурі мінус 100...120 °С. Щоб запобігти нагріву газу за рахунок теплопритоку від навколишнього середовища, трубопроводи СПГ покривають тепловою ізоляцією, а вздовж траси розміщують проміжні станції охолодження (ПСО). Проміжні насосні станції (ПНС) розташовуються на відстані 100 ... 400 км один від одного. Це, як правило, більше, ніж при перекачуванні нафти і нафтопродуктів, так як СПГ має меншу в'язкість. У порівнянні з транспортуванням природного газу в звичайному стані при перекачуванні СПГ загальні металовкладення в систему, включаючи головний завод скраплення, низькотемпературне сховище, установку регазифікації, в 3...4 рази менше. Крім того, зменшується витрата газу на перекачування, внаслідок низької температури знижується інтенсивність корозійних процесів. Разом з тим даний спосіб транспортування газу має свої недоліки: • для будівництва лінійної частини і резервуарів застосовуються сталі з вмістом нікелю до 9%. Вони зберігають працездатність в умовах низьких температур перекачування, проте в 6 разів дорожче звичайної вуглецевої сталі. • перекачування СПГ повинна вестися спеціальними кріогенними насосами. • при аваріях втрати газу значно більше, ніж у випадку його транспортування за звичайною технологією. Крім природного в зрідженому стані транспортуються та інші гази. Але найбільш широке поширення отримав трубопровідний транспорт зріджених вуглеводневих газів (ЗВГ): етану, етилену, пропану, бутану і їх сумішей. Основною сировиною для виробництва зріджених вуглеводневих газів є попутний нафтовий газ, «жирний» газ газоконденсатних родовищ і гази нафтопереробки. Назва зрідженого вуглеводневого газу приймають по найменуванню компонентів, що залишають більшу його частину. Читайте також:
|
||||||||
|