Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості трубопровідного транспорту зріджених газів

При зріджуванні природного газу, його обсяг при атмосферному тиску зменшується приблизно в 630 разів. Завдяки цьому, можна значно зменшити діаметр трубопроводів для транспортування великих обсягів газу, отримавши значну економію капіталовкладень.

Метан стає рідиною при атмосферному тиску, якщо його охолодити до мінус 162 °С. При тиску 5 МПа він залишиться рідиною, якщо його температура не перевищить мінус 85 °С. Таким чином, трубопровідний транспорт зрідженого природного газу (ЗПГ) можливий тільки при низьких температурах.

Газ в промислових умовах надходить на головний завод скраплення (ГЗС), де проводиться його очищення, осушення, зріджування і відділення домішок. Перекачування зріджених газів здійснюється відцентровими насосами, але інших типів, ніж застосовувані при перекачуванні нафти і нафтопродуктів. Завдяки малій в'язкості СПГ, потужність, споживана насосами в цьому випадку менше, ніж при роботі на воді. Але тиск на вході в насоси повинно бути значно вище, щоб запобігти регазифікацію СПГ.

Перекачування зрідженого природного газу здійснюється під тиском 4...5 МПа і при температурі мінус 100...120 °С. Щоб запобігти нагріву газу за рахунок теплопритоку від навколишнього середовища, трубопроводи СПГ покривають тепловою ізоляцією, а вздовж траси розміщують проміжні станції охолодження (ПСО). Проміжні насосні станції (ПНС) розташовуються на відстані 100 ... 400 км один від одного. Це, як правило, більше, ніж при перекачуванні нафти і нафтопродуктів, так як СПГ має меншу в'язкість.

У порівнянні з транспортуванням природного газу в звичайному стані при перекачуванні СПГ загальні металовкладення в систему, включаючи головний завод скраплення, низькотемпературне сховище, установку регазифікації, в 3...4 рази менше. Крім того, зменшується витрата газу на перекачування, внаслідок низької температури знижується інтенсивність корозійних процесів.

Разом з тим даний спосіб транспортування газу має свої недоліки:

• для будівництва лінійної частини і резервуарів застосовуються сталі з вмістом нікелю до 9%. Вони зберігають працездатність в умовах низьких температур перекачування, проте в 6 разів дорожче звичайної вуглецевої сталі.

• перекачування СПГ повинна вестися спеціальними кріогенними насосами.

• при аваріях втрати газу значно більше, ніж у випадку його транспортування за звичайною технологією.

Крім природного в зрідженому стані транспортуються та інші гази. Але найбільш широке поширення отримав трубопровідний транспорт зріджених вуглеводневих газів (ЗВГ): етану, етилену, пропану, бутану і їх сумішей.

Основною сировиною для виробництва зріджених вуглеводневих газів є попутний нафтовий газ, «жирний» газ газоконденсатних родовищ і гази нафтопереробки. Назва зрідженого вуглеводневого газу приймають по найменуванню компонентів, що залишають більшу його частину.



Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IV. Закони ідеальних газів.
  3. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  4. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  5. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  6. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  7. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  8. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  9. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  10. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  11. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  12. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.




Переглядів: 634

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Автозаправочні станції | ЗБЕРІГАННЯ І РОЗПОДІЛ ГАЗУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.