Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок виконання роботи

 

1. Ввімкнути прилади згідно з наведеною нижче схемою (рис. 1).

Телефон та мікрофон розмістити на мінімальній відстані, рухаючи шток з телефоном всередину труби, на кінці якої вмонтовано мікрофон. Мікрофон ввімкнути до входу Y підсилювача вертикального відхилення осцилографа і встановити чутливість цього входу приблизно 2 мВ/см. Низькоомний вихід генератора звукової частоти (ГЗЧ) з’єднати з телефоном та входом X підсилювача горизонтального відхилення осцилографа. Установити частоту ГЗЧ n » 1,6 кГц. Ввімкнути осцилограф і ГЗЧ. На екрані осцилографа повинна з’явитися фігура Ліссажу у вигляді еліпса.

 
 

2. Плавною зміною частоти встановити на екрані осцилографа пряму лінію. Зафіксувати цю частоту як n. Пересуваючи шток з телефоном, домогтися, щоб фігура Ліссажу набула такого самого вигляду N разів (N »3). Виміряти відповідну зміну відстані між телефоном та мікрофоном l (за переміщенням кінця штока), визначити за формулою (6) швидкість звуку.

Таблиця 1

№ п/п n, Гц N l, м , м/с
       
       
       
        < >=

 

3. Оцінити похибки вимірювань. Кінцевий результат надати у вигляді:

, для a = 0,95 та =…%.

Питання для самоперевірки

1. Що таке амплітуда, період, частота та циклічна частота коливань ?

2. Пояснити фізичний зміст фази коливань.

3. Що таке хвиля ? Дати визначення повздовжнім і поперечним хвилям.

4. Що називається довжиною хвилі ?

5. Навести співвідношення, що пов’язує частоту і довжину хвилі.

6. Що називається хвильовою поверхнею ? Дати визначення плоским і сферичним хвилям.

7. Що таке фронт хвилі ?

8. В якому діапазоні частот знаходяться звукові коливання ?

9. Який вигляд на екрані осцилографа матиме результат додавання двох гармонічних коливань з однаковими частотами та фазами, що відбуваються у двох взаємно перпендикулярних напрямках ?

10. Як теоретично можна визначити швидкість звуку в повітрі ?

 


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  6. III. Виконання бюджету
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  12. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи




Переглядів: 389

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретичні відомості | МОДУЛЬ 2. ОПТИКА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.