Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Облік наданої та отриманої технічної та гуманітарної допомоги

Основними нормативними актами, які регулюють питання гуманітарної допомоги в Україні є Указ Президента України “Про гуманітарну допомогу, що надходить в Україну” від 04 липня 1998 року № 738/98 та Закон України “Про гуманітарну допомогу” від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV.

Вищезазначеними документами передбачено, що гуманітарна допомога, яка надходить в Україну, є однією з форм благодійництва, що здійснюється у напрямах, визначених статтею 4 Закону України “Про благодійництво та благодійні організації”.

Закон України “Про гуманітарну допомогу” 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV визначає правові, організаційні, соціальні засади отримання, надання, оформлення, розподілу і контролю за цільовим використанням гуманітарної допомоги та сприяє гласності і прозорості цього процесу.

Гуманітарна допомога може здійснюватись у вигляді коштів, матеріальних і нематеріальних активів, цінних паперів, що передаються (пересилаються), виконання робіт, надання послуг іноземними юридичними і фізичними особами безоплатно або як безповоротна фінансова допомога чи добровільні пожертвування:

а) підприємствам, установам та організаціям, що утримуються за рахунок бюджетів;

б) благодійним організаціям, створеним відповідно до Закону України “Про благодійництво та благодійні організації”;

в) громадським організаціям, створеним з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, а також творчим спілкам;

г) релігійним організаціям, зареєстрованим у порядку, передбаченому законом.

Під безоплатною передачею (пересилкою, виконанням робіт, наданням послуг) слід розуміти надання гуманітарної допомоги набувачам, без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсацій донорам.

Донори (іноземні, вітчизняні) - юридичні та фізичні особи в Україні або за її межами, які добровільно надають гуманітарну допомогу отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за її межами;

Гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров'я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб.

Порядок надання та розподілу гуманітарної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Підставою для започаткування процедури визнання допомоги гуманітарною є письмова пропозиція донора про її надання.

Підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.

Зміну отримувача гуманітарної допомоги та її переадресування можливо здійснювати лише за погодженням з іноземними донорами за рішенням відповідної комісії з питань гуманітарної допомоги.

Отримувачі гуманітарної допомоги - такі юридичні особи, яких зареєстровано в установленому Кабінетом Міністрів України порядку в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги:

а) підприємства громадських організацій інвалідів ветеранів війни та праці, а також підприємства, установи та організації, що утримуються за рахунок бюджетів, та уповноважені ними державні установи;

б) благодійні організації, створені у порядку, визначеному Законом України "Про благодійництво та благодійні організації";

в) громадські організації інвалідів, ветеранів війни та праці, Товариство Червоного Хреста України та його обласні організації, творчі спілки, а також громадські організації, створені для здійснення передбаченої їх статутними документами

екологічної, оздоровчої, аматорської, спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності;

г) релігійні організації, зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації";

ґ) реабілітаційні установи для інвалідів та дітей-інвалідів, які мають відповідну ліцензію на здійснення реабілітаційних послуг, незалежно від відомчого підпорядкування, типу і форм власності.

До спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги належать:

- Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України;

- Комісія з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим;

- Комісії з питань гуманітарної допомоги при обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях.

До складу комісій з питань гуманітарної допомоги в обов'язковому порядку входять представники митних і податкових органів України, Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України, їх органів на місцях, Національного банку України чи його філій (територіальних управлінь) та, за їх згодою, народні депутати України, депутати відповідних рад та представники громадських організацій.

У разі надання Україною гуманітарної допомоги іншим державам до складу Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України обов'язково додатково залучаються представники центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, Міністерства фінансів України, Міністерства України з питань надзвичайних итуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, центрального органу виконавчої влади з питань державного матеріального резерву, спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у справах охорони державного кордону.

Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України здійснює:

- визнання вантажів, коштів, у тому числі в іноземній валюті, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою;

- контроль за транспортуванням, отриманням, збереженням, охороною, складуванням, розподілом, цільовим використанням, обліком гуманітарної допомоги, підготовкою відповідної статистичної звітності;

- контроль за діяльністю комісій з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях, які діють в межах наданих їм повноважень.

Комісії з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях мають право визнавати гуманітарною допомогою вантажі, зокрема збірні гуманітарні вантажі продуктів харчування з обмеженим терміном зберігання, предмети медичного призначення, одяг, взуття, м'який інвентар, предмети соціального призначення та реабілітації інвалідів. Вартісна оцінка або кількісні розміри цих вантажів визначаються Кабінетом Міністрів України.

У разі незгоди отримувача гуманітарної допомоги або іноземного донора з рішенням комісій з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях остаточне рішення приймає Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України.

У випадках стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров'я населення, або тяжкої хвороби конкретних фізичних осіб Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України може встановлювати спрощений порядок надання та розподілу гуманітарної допомоги або надавати тимчасові надзвичайні повноваження комісіям з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республік Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях.

Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України та відповідні комісії з питань гуманітарної допомоги при Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях забезпечують широку гласність у висвітленні через засоби масової інформації всіх аспектів своєї діяльності щодо отримання, розподілу та використання гуманітарної допомоги.

Гуманітарна допомога, що ввозиться (надається, пересилається) на митну територію України, крім підакцизних товарів (предметів), звільняється від оподаткування згідно з законами України про оподаткування.

Визнання гуманітарною допомогою виконання робіт, наданих послуг, товарів (предметів), крім підакцизних товарів (предметів), що надходять від іноземних юридичних і фізичних осіб безоплатно або як безповоротна фінансова допомога чи добровільні пожертвування, а також контроль за отриманням, збереженням, розподілом, використанням та обліком гуманітарної допомоги здійснюється Комісією з питань координації, приймання, транспортування, охорони та розподілу гуманітарної допомоги, що надходить із зарубіжних країн, при Кабінеті Міністрів України.

Комісія з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України може визнати гуманітарною допомогою, із звільненням від оподаткування та обов'язкових платежів до бюджету, такі підакцизні товари:

- автомобілі швидкої медичної допомоги, легкові автомобілі спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України;

- транспортні засоби, призначені для перевезення більше ніж 8 осіб, що передаються для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров'я і навчальним закладам, громадським організаціям інвалідів, ветеранів війни та праці, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, державним закладам системи реабілітації, фізичної культури і спорту інвалідів “Інваспорт”;

- легкові автомобілі, які на момент ввезення на митну територію України були виготовлені не більш як 8 років тому, з об'ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються Міністерством праці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, правліннями соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або Міністерством праці та соціальної політики України для подальшої передачі інвалідам, які перебувають в установленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством;

- аудіо- та відеотехніка, призначена відповідно для сліпих і глухих, аудіо- та відеокасети з навчальними, соціальними, реабілітаційними програмами, інформацією з фізичної культури та спорту інвалідів, програмами для формування здорового способу життя, з лекціями нобелівських лауреатів;

- шоколад з начинкою та без неї, інші шоколадні вироби, що входять до новорічних і різдвяних подарунків, отриманих у термін за два місяці до відповідних свят;

- меблі, що передаються виключно для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров'я та навчальним закладам, громадським організаціям інвалідів, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, релігійним організаціям, що зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України “Про свободу совісті та релігійні організації”;

- медико-соціальне обладнання та оснащення, що передається виключно реабілітаційним установам для інвалідів та дітей-інвалідів, які мають відповідну ліцензію на здійснення реабілітаційних послуг, незалежно від відомчого підпорядкування, типу і форм власності, за обов'язкової умови заборони його подальшого продажу.

Якщо кошти або товари (роботи, послуги), звільнені від оподаткування як гуманітарна допомога, було використано не за цільовим призначенням, вони вважаються доходом і оподатковуються відповідно до законодавства України.

Гуманітарна допомога, що надається Україною, при її вивезенні за межі митної території України звільняється від сплати мита за митне оформлення таких вантажів. На підставі рішення про надання гуманітарної допомоги отримувачам гуманітарної допомоги за межами України держава забезпечує донорам України повернення суми податку на додану вартість.

Товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають декларуванню митним органам України з обов’язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях штампу “Гуманітарна допомога. Продаж заборонено”.

Вантажі гуманітарної допомоги, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України, крім митного, можуть підлягати також санітарному, ветеринарному, фітосанітарному, радіологічному, екологічному та іншим видам контролю. Митне оформлення може бути закінчено тільки після здійснення відповідних видів контролю.

Якщо кошти або товари (послуги), звільнені від оподаткування як гуманітарна допомога, були використані не за цільовим призначенням або в будь-якій діяльності з метою отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, вони вважаються доходом і оподатковуються згідно із законодавством України.

Зарахування коштів в іноземній валюті на рахунки в іноземній валюті отримувача гуманітарної допомоги здійснюється без ліцензій (спеціального дозволу) Національного банку України за наявності рішення Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті

Міністрів України про визнання цих коштів гуманітарною допомогою на основі зазначеного іноземним донором напряму використання. У дорученні на перерахування коштів на рахунок в іноземній валюті отримувача гуманітарної допомоги має бути визначено напрям використання гуманітарної допомоги.

Гуманітарна допомога у вигляді іноземної валюти, що зараховується на рахунок в іноземній валюті отримувача гуманітарної допомоги, не підлягає обов'язковому продажу на міжбанківському валютному ринку і має бути використана виключно за цільовим призначенням.

Гуманітарна допомога у вигляді іноземної валюти не підлягає списанню у безспірному порядку з рахунків в іноземній валюті отримувача гуманітарної допомоги уповноваженими на це органами. Відсотки, які нараховуються на залишки коштів гуманітарної допомоги, мають статус гуманітарної допомоги і використовуються виключно за цільовим призначенням.

Надходження гуманітарної допомоги на рахунки в іноземній валюті здійснюється у спеціальному порядку, визначеному Національним банком України.

Використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти з рахунків в іноземній валюті отримувачів гуманітарної допомоги у межах цілей, визначених іноземним донором, здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України спільно з Національним банком України.

Товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам України відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов'язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма “Гуманітарна допомога. Продаж заборонено”, завіреного печаткою митника. Установи та організації незалежно від форми власності, що здійснюють декларування митним органам України, у разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги позбавляються права на декларування митних вантажів. Інструкція про першочергове безкоштовне спрощене декларування гуманітарної допомоги затверджується Державною митною службою України.

Строк перебування вантажів гуманітарної допомоги під митним контролем без митного оформлення встановлюється Кабінетом Міністрів України. Митне оформлення гуманітарної допомоги здійснюється за місцезнаходженням її отримувача.

Бухгалтерський облік гуманітарної допомоги та відповідна звітність здійснюються отримувачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги (юридичними особами) у порядку, встановленому Міністерством фінансів України. У разі відсутності обліку щодо отримання та цільового використання гуманітарної допомоги вона вважається використаною не за цільовим призначенням.

Отримувач гуманітарної допомоги і набувач гуманітарної допомоги (юридична особа) щомісячно в установленому порядку подають до відповідної комісії з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги.

Порядок відображення в обліку гуманітарної допомоги затверджений Наказом Мінфіну України вiд 14.12.1999 № 298 “Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги”.

Даний порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги, що поширюється на юридичних осіб незалежно від видів діяльності та форм власності (крім бюджетних установ), які одержали гуманітарну допомогу (отримувачі), які її потребують і яким вона безпосередньо надається (набувачі).

Передача отримувачами коштів і предметів гуманітарної допомоги здійснюється за довіреністю набувачів або документами, що засвідчують фізичну особу набувача, і оформлюється відповідними видатковими документами (ордерами, накладними, дорученнями та тощо).

Порядок відображення отриманої гуманітарної допомоги у вигляді грошових коштів та товарно-матеріальних цінностей відображено у табл. 7.2 та 7.3.

Таблиця 7.2

Типова кореспонденція рахунків по обліку гуманітарної допомоги

Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків
  Д-т К-т
Отримана гуманітарна допомога у вигляді грошових коштів
Отримана гуманітарна допомога у вигляді товарно-матеріальних цінностей 20, 22, 28
Отримана гуманітарна допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг
Одночасно визнається дохід від безоплатно одержаної гуманітарної допомоги
Використано грошові кошти і товарно-матеріальні цінності, одержані у вигляді гуманітарної допомоги, на забезпечення статутної діяльності 20, 22, 28, 31
Одночасно визначається дохід на суму використаних грошових коштів та інших товарно-матеріальних цінностей, одержаних у вигляді технічної допомоги
       

Облік операцій з отримання технічної допомоги на рахунках відбувається наступним чином:

Таблиця 7.3

Типова кореспонденція рахунків по облікугуманітарної допомоги у вигляді основних засобів допомоги

Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків
  Д-т К-т
Отримання обладнання
Включено суму мита до вартості обладнання Введено в експлуатацію обладнання Визнається дохід від безоплатно одержаних основних засобів у вигляді гуманітарної допомоги в сумі нарахованої амортизації        

Митна вартість отриманих від іноземних донорів товарно-матеріальних цінностей, виконаних ними робіт, наданих послуг та одержана іноземна валюта відображаються у бухгалтерському обліку і звітності в грошовій одиниці України шляхом перерахунку суми в іноземній валюті відповідно до П(С)БО 21 “Вплив змін валютних курсів”, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 10.08.2000 № 193.

Отримувачі та набувачі гуманітарної допомоги в примітках (поясненнях) до річної фінансової (бухгалтерської) звітності наводять інформацію про види і вартість одержаної гуманітарної допомоги та її використання за цільовими напрямками. Порядок відображення переданої гуманітарної допомоги у вигляді грошових коштів та товарно-матеріальних цінностей відображено у табл. 7.4.

Таблиця 7.4

Типова кореспонденція рахунків по обліку операцій по наданню гуманітарної допомоги

Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків
  Д-т К-т
Передано грошові кошти у вигляді гуманітарної допомоги
Передано товарно-матеріальні цінності у вигляді гуманітарної допомоги 20, 22, 28 Отримана гуманітарна допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг   Одночасно визнається дохід від безоплатно одержаної гуманітарної допомоги        

 

Підприємство-резидент також може надавати іноземним фірмам різні технічні послуги: експорт проектних робіт і технічної документації, відрядження спеціалістів з України за кордон для надання технічного сприяння іноземним фірмам-замовникам, продаж патентів та ліцензій, навчання іноземних кадрів і спеціалістів на підприємствах за кордоном, експорт інших робіт та послуг.

Іноземна валюта, яка надійшла як гуманітарна допомога на рахунок отримувача, використовується ним виключно у цілях, визначених іноземним донором, для:

- розрахунків з резидентами та нерезидентами за придбання товарів (виконання робіт, отримання послуг) відповідно до чинного законодавства;

- продажу на Міжбанківському валютному ринку з метою подальших розрахунків з резидентами за придбання товарів (виконання послуг);

- перерахування коштів на власні рахунки в іноземній валюті тих, хто отримує гуманітарну допомогу, відкритих в уповноважених банках України.

Для перерахування коштів в іноземній валюті з рахунку отримувача у випадку розрахунків з нерезидентами за придбання товарів (виконання робіт, надання послуг) отримувач повинен представити банківській установі, в якій відкрито вказаний рахунок, такі документи:

- доручення на перерахування коштів, в якому вказується напрямок використання гуманітарної допомоги в межах цілей, визначених іноземних донором;

- контракт (договір), на виконання зобов'язань якого потрібні валютні кошти.

Для перерахування коштів з рахунку в іноземній валюті отримувача на власний рахунок в іноземній валюті покупця отримувач представляє банківській установі доручення на перерахування коштів на власний рахунок покупця в іноземній валюті, відкритий в уповноваженому банку України. У дорученні повинен бути вказаний напрямок використання гуманітарної допомоги в межах цілей, визначених іноземним донором.

Якщо отримувачем гуманітарної допомоги є неприбуткова на організація, то відповідно до ПКУ, то така сума доходів звільняється від оподаткування податком на прибуток. Відповідно до ст.197.1 ПКУ звільняються від оподаткування операції із ввезення на митну територію України майна як міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону України “Про гуманітарну допомогу”.

Іноземна валюта, отримана платником податку на окремий спеціальний рахунок у банку у вигляді гуманітарної або міжнародної технічної допомоги, не враховується під час проведення перерахунків у національну валюту в цілях оподаткування.

Отримувач після повного використання гуманітарної допомоги у вигляді іноземноївалюти зобов'язаний протягом п'яти робочих днів представити Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України та органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням звіт про цільове використання гуманітарної допомог у вигляді іноземної валюти.

Отримувач щомісячно до 5 числа наступного за звітним місяця представляє Комісії з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України звіт про наявність та розподіл гуманітарної допомоги у вигляді іноземної валюти до повного використання всієї суми отриманої гуманітарної допомоги.

Добровільні внески в іноземній валюті відображаються в бухгалтерському обліку і звітності шляхом перерахунку суми іноземної валюти у грошову одиницю України за офіційним обмінним курсом НБУ, який діяв на дату її ' зарахування на валютний рахунок одержувача. При зміні курсу НБУ на дату здійснення операції з цією іноземною валютою або на дату складання бухгалтерської звітності виникають курсові різниці. Ці курсові різниці будуть відображатися у тому звітному періоді, на який припадає дата здійснення операції або за який складається бухгалтерська звітність.

Гуманітарна допомога, у тому числі грошовими коштами, звільняється від оподаткування за умови її цільового використання.

У протилежному випадку суми цих коштів вважаються доходами і оподатковуються податком на прибуток.

У табл. 7.5 відображено операції по отриманню гуманітарної допомоги у вигляді грошових коштів.

Таблиця 7.5

Типові кореспонденції рахунків по обліку гуманітарної допомоги в іноземній валюті

Зміст господарської операції Кореспонденція рахунків
  Д-т К-т
Одержано іноземну валюту в рахунок гуманітарної допомоги
Визначено курсову різницю на дату складання звітності Одержано відсотки на залишок коштів в іноземній валюті        

Читайте також:

  1. IX. Відомості про військовий облік
  2. IX. Відомості про військовий облік
  3. Автоматизовані форми та системи обліку.
  4. Акції та їх облік
  5. Акції та їх облік
  6. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  7. Аналіз та узагальнення отриманої інформації.
  8. Аналітичний та синтетичний облік ГП
  9. Аудит на підприємствах з комп’ютеризованим бухгалтерським обліком
  10. Аудит на підприємстві з кмп’ютеризованим бухгалтерським обліком.
  11. Базові принципи обліку виробничих витрат і калькулювання собівартості продукції
  12. Баланс робочого часу одного середньооблікового працівника




Переглядів: 1761

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Облік комплексного будівництва | Особливості обліку статутного капіталу на підприємствах, створених за участю іноземних інвесторів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.