МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||
Походження, виникнення держави і права..Тема 1. Загальна характеристика держави та державної влади Тематичний план Ресурси 60. www.president.gov.ua. 61. www.rada.gov.ua. 62. www.nau.kiev.gov.ua. 63. www.kmu.gov.ua. 64. www.bank.gov.ua. 65. www.minfin.gov.ua. 66. www.ukrstat.gov.ua. 67. www.mе.gov.ua. 68. www.customs.gov.ua. |
Назва теми | Всього год. | Лекції, год. | Семінари, практичні, год. | Самостійна робота, год. | ||
Частина перша: ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА | ||||||
Тема 1. Загальна характеристика держави та державної влади | - | |||||
Тема 2. Державний лад. Особа, суспільство, держава | - | |||||
Тема 3 . Поняття і загальна характеристика права | - | |||||
Тема 4. Правопорядок і правопорушення та юридична відповідальність | ||||||
Частина друга: ОСНОВИ ПУБЛІЧНОГО ПРАВА УКРАЇНИ | ||||||
Тема 5 . Конституційне право. Основні права, свободи і обов'язки громадян України | - | |||||
Тема 6. Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні | ||||||
Тема 7. Фінансове право | - | |||||
Тема 8. Адміністративне право | - | |||||
Тема 9. Екологічне право | - | |||||
Тема 10. Кримінальне право | ||||||
Частина третя: ОСНОВИ ПРИВАТНОГО ПРАВА УКРАЇНИ | ||||||
Тема 11. Цивільне право | - | |||||
Тема 12. Сімейне право. Житлове право | - | |||||
Тема 13. Земельне право | - | |||||
Тема 14. Трудове право | ||||||
Всього годин | ||||||
Лекція – 1 год.
План
1. Походження, виникнення держави і права..
2. Теорії походження держави.
3. Поняття та ознаки держави.
4. Органи держави.
5. Поняття і види влади.
Самостійна робота: 2 год.
План
1. Історичні типи держави.
2. Функції держави.
Основні поняття:держава, державний суверенітет, органи держави, влада,історичний тип держави, функції держави.
Передумовами виникнення держави (загальні) теорія держави і права називає:
1. Економічні причини– це умови розвитку економічної системи, що спричинили необхідність державно-правової регламентації економічних відносин, це : а) три великих суспільних поділи праці; б) поява надлишкового продукту; в)внутрішньо родова нерівність і поява приватної власності;
2. Політичні причини, що визначили необхідність вдосконалення владних повноважень, це : а)неможливість існування родоплемінної організації суспільства за нових історичних умов; б)поява соціальних груп з різноманітними інтересами і виникнення міжкласових конфліктів, а звідси неспроможність суспільної влади первісного ладу їх врегулювати та виникнення держави як політичної організації публічної влади і можливістю здійснювати примус;
3. Соціальні причини –це умови, що спричинились ускладненням відносин між людьми, це : а) ліквідація общинного колективізму; б); поява соціальних суперечностей; в) упорядкування відносин між людьми ;
4. Психологічні причинивизначили особливості розвитку психіки та свідомості людей, це : а)усвідомлення таких понять, як права та обов’язки, а також відчуття провини.
5. Культурні причини –це умови, що визначилися рівнем духовного розвитку суспільства, це : а) необхідність управління суспільством більш цивілізованими методами; б)поява релігії соціально-неоднорідного суспільства та писемності.
Особливості формування державно-правових інститутів у різних народів:
Держава у різних народів формувалась не однаково. Окрім закономірних причин виникнення держав , що проявлялися у всіх народів були в окремих народів і специфічні причини, які Ф. Єнгельс у своїй праці „Походження сім’ї, приватної власності і держави” назвав форми виникнення держави : а) афінська; б) римська; в) германська. Наприклад, класично із класових протиріч в середині родового суспільства виникла держава у Стародавніх Афінах. У Стародавньому Римі особливості виникнення держави характеризуються боротьбою патриціїв (родової знаті) і плебеїв (прийшлого населення).
У німецьких народів важливим фактором виникнення держави було завоювання ними колишніх територій Римської імперії, яка на той час вже розпадалася. Для тримання в покорі населення завойованих територій німці ставили своїх намісників, що з часом перетворювалися на князів. Тому ці процеси спонукали прискорення розпаду первісного ладу у німців і утворення ранньофеодальної держави. У виникненні держави у народів Стародавнього Сходу важливу роль відіграла організація суспільних робіт при будівництві каналів. Створенню держави у народів
Центральної і Південної Америки (інки і майя) сприяло землеробство. У східнослов'янських племен, що групувалися навколо Київського князівства, результатом виникнення державності було переродження органів військової демократії в державні органи.
Особливістю виникнення державності у слов'ян і німців було те, що вони виникли як ранньофеодальні, минувши рабовласництво.
Таким чином, виникнення держави в результаті розпаду первісного суспільства мало свої передумови. Держава з'явилась там і тоді, де і коли суспільство розділилось на класи з протилежними інтересами. Отже, хоча у різних народів держава виникала по-різному, проте завжди в основі була класова боротьба.
Право, як і держава, виникло з огляду на необхідність управляти суспільними процесами, вчасно корегувати їх.
У суспільства з'явилася погреба в такому регулюванні, яке: по-перше, було б динамічнішим, ніж традиції і звичаї, що давало б змогу оперативніше реагувати на зміни, котрі відбуваються в суспільстві; по-друге, було б менш догматичним, ніж релігійні норми; по-третє, мало б під собою раціональне і логічне обгрунтування, що давало б змогу переконати в правильності запропонованої поведінки окремого індивіда. Отже, таке пояснення появи права свідчить як про становлення людської особистості, так і про розвиток суспільства. Та оскільки уявлення про "правильне" в різних людей (їх груп) різне, до того ж воно залежить від їх становища в соціальній структурі суспільства, не виключена можливість
конфліктів навколо понять справедливого і правильного. Щоб не допустити цього, суспільство почало виробляти те, що прийнято називати "право", як приписи, забезпечені силою примусу.
Юридичне право - це задекларовані державою правила поведінки суб'єктів. Воно встановлюється чи санкціонується лише державою, тобто може виникнути лише за наявності держави.
Право -це система загальнообов'язкових, об’єктивних, формально визначених правил (норм) поведінки встановлених державою, спрямованих на врегулювання суспільних відносин, і за недотримання яких застосовується державний примус.
Причини виникнення права:
1) переростання первісних звичаїв, традицій в юридичні норми:
2) правотворча діяльність компетентних державних органів чи посадових осіб;
3) перетворення рішень судових органів щодо конкретних справна загальну норму, що с обов'язковою для вирішений аналогічних справ (т.зв. прецедент).
Через право держава прагне впроваджувати в життя свою волю. Право, у свою чергу, встановлює межі державного втручання у життя громадян.
Читайте також:
<== попередня сторінка | | | наступна сторінка ==> |
Основна | | |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|