Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кембриджська школа в Англії. Синтетична економічна концепція Дж. Б. Кларка

На кінець Х1Х ст. в Англії формується Кембриджська школа, засновником якої є Альфред Маршалл (1842-1924 рр.). А. Маршалл увійшов в історію економічної думки в першу чергу як автор синтетичної теорії ціни. Під вартістю Маршалл розумів ціну рівноваги – середню ціну, що сформувалася на ринку. Він поєднував теорії цінності, що існували до нього в єдину теорію ціни, на підставі якої пояснив процес ціноутворення. Маршал виходив із того, що у створенні вартості приймають участь два чинники: продуктивний чинник (витрати виробництва) та суб’єктивний чинник (корисність). Ціна формується в результаті співвідношення дії цих чинників. Корисність визначає ціну пропозиції. В результаті попиту та пропозиції отримується ціна рівноваги. А. Маршалл – створювач теорії оптимальних цін, що пояснює виникнення монопольних цін. Великий внесок в історію економічної думки вніс учень А. Маршалла Артур Пігу (1877-1959 рр.), що розробив економічну теорію добробуту.

Синтетична економічна концепція Дж.Б.Кларка. Американський економіст Джон Гейтс Кларк (1847-1938 рр.) висунув синтетичну економічну концепцію, розподілив економічну теорію на три частини: 1) універсальна економіка, завдання якої складається у визначенні формулювання всезагальних економічних законів – граничної корисності, спадної родючості землі и т.д.; 2) економічна статистика; 3) економічна динаміка. Висуваючи термін економічної статистика , Кларк вважав необхідним досліджувати вмінені частки продукту, що залежать від кожного чинника виробництва. Він сприйняв теорію трьох чинників виробництва Сея, стверджуючи, що кожний з них має самостійну продуктивність, вмінюючи праці – заробітну плату, капіталісту – прибуток, землі – ренту. Заробітну плату Кларк поставив у залежність від чисельності працюючих та продуктивності їх праці; запровадив категорію граничної продуктивності праці, пов’язавши її з останнім найманим працівником, що був прийнятий на підприємство.

 

 

Тема 8 собливості розвитку ринкового господарства та основні напрями економічної думки в Україні (друга половина ХІХ-початок ХХ ст.)

 

1. Передумови, основні етапи і наслідки промислового перевороту в Україні. Економічний зміст аграрних реформ 1848-1861 р., їх соціальні наслідки

2. Основні форми організації внутрішньої торгівлі в Україні. Фінансова політика

3. Критичний напрям політичної економії. Формування соціалістичних ідей

 

 


Читайте також:

  1. III. Економічна інтерпретація результатів статистичного дослідження банків
  2. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  3. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  4. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  5. Австрійська школа маржиналізму.
  6. Австрійська школа.
  7. АДМІНІСТРАТИВНА ШКОЛА МЕНЕДЖМЕНТУ (1920-1950).
  8. Американська школа.
  9. Аналітико-синтетична переробка інформації
  10. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  11. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  12. Антропологічна школа кримінального права




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нова історична школа в Німеччині на початку ХХ ст. та австрійська економічна школа. Маржиналізм | Передумови, основні етапи і наслідки промислового перевороту в Україні. Економічний зміст аграрних реформ 1848-1861 р., їх соціальні наслідки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.