Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальні принципи ефективного спілкування

Специфіка ділового спілкування обумовлена тим, що воно виникає на основі і з приводу певного виду діяльності, яка пов’язана з виробництвом якого-небудь продукту або ділового ефекту. При цьому сторони ділового спілкування виступають у формальних (офіційних) статусах, які визначають необхідні норми і стандарти (у тому числі і етичні) поведінки людей. Відмінною рисою ділового спілкування є те, що воно не має самодостатнього значення, не є самоціллю, а слугує засобом для досягнення яких-небудь інших цілей. У діловому спілкуванні предметом спілкування є діло.

 

Характеристиками ділового спілкування є:

- співрозмовники є особистостями значущими один для одного;

- вони взаємодіють з приводу конкретної справи;

- основним завданням ділового спілкування є продуктивна співпраця.

Специфічною ознакою ділового спілкування є його регламентованість, тобто підпорядкування встановленим обмеженням, які визначаються національними і культурними традиціями, професійними етичними принципами.

Правила ефективного спілкування:

Перше правило: розмовляйте на мові партнера. Мова повідомлення повинна бути зрозуміла усім суб’єктам спілкування.

Друге правило: підкреслюйте значущість партнера, виявляйте повагу до нього. Реалізація цього правила може здійснюватись як на вербальному, так і на невербальному рівнях. Приклад вербального прояву: «Ми звернулись за порадою саме до вас, тому що ваш професійний досвід дуже цінний у цьому питанні». На невербальному рівні прикладом може бути те, що ви відповідально віднеслись до зустрічі і готувались до неї (підготовлені робочі записи, помітки в робочому плані, підготовлені матеріали і т. ін.). Можлива велика кількість інших варіантів реалізації цього правила. Головне – за усіма діями повинна стояти щира повага до партнера.

Третє правило: підкреслюйте спільність. Ефективний вид цієї техніки спілкування – підкреслювання професійної спільності. Протилежна поведінка, неефективна – це підкреслювання відмінностей, коли акцент ставиться на розбіжностях.

Четверте правило: виявляйте інтерес до проблем партнера.

 

Загальні принципи ефективного спілкування:

Принципи ефективного спілкування закладенні у Кодексі світського спілкування, але для ділового спілкування існує Кодекс ділового спілкування відповідно і принципи в нього інші:

1) принцип кооперативності – «твій вклад повинен бути таким, якого потребує спільно прийнятий напрям розмови»;

2) принцип достатності інформації – «говори не більше і не менше, ніж необхідно у даний момент»;

3) принцип якості інформації – «не бреши»;

4) принцип доцільності – «не відхиляйся від теми, зумій знайти рішення»;

5) «висловлюй думки ясно й переконливо для співрозмовника»;

6) «умій слухати і зрозуміти необхідну думку»;

7) «умій враховувати індивідуальні особливості співрозмовника заради інтересів діла».

 


Читайте також:

  1. I. Загальні збори АТ
  2. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. I. Загальні положення
  4. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  5. XXXIII. ЗАГАЛЬНІ ПРОФЕСІЇ (У ВСІХ ГАЛУЗЯХ ГОСПОДАРСТВА)
  6. А) загальні критерії
  7. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  8. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  9. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  10. Антикорупційні принципи
  11. Антикорупційні принципи
  12. Антикорупційні принципи




Переглядів: 2112

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура спілкування (за Андрєєвою Г.М.) | Особливості сприйняття інформації співрозмовника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.