Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості сприйняття інформації співрозмовника

 

Зовнішні сигнали ми отримуємо різними каналами. Є люди, котрі сприймають зовнішній світ через зір, тобто через візуальний канал зв'язку. Є такі, хто отримує інформацію переважно через слух, або аудіальний канал. Третя група всі відомості отримує через дотик, відчуття, або кінестетичний канал. У мові представників цих груп обов'язково будуть слова, які укажуть вам, як ваш співбесідник сприймає навколишній світ і, відповідно, як краще знайти з ним спільну мову.

Великим резервом взаєморозуміння є уміння визначати, яким із способів співрозмовник сприймає інформацію або обмінюється нею – візуально (за допомогою зору), аудіально (за допомогою слуху), кінестетично (через дотик та ін. відчуття), про що свідчать ознаки, які проявляються і у жестах, і у диханні, і у положенні очей, і у мовному контексті.

 

Ознаки, які характерні для основних способів сприйняття інформації Способи сприйняття
Візуальний Аудіальний Кінестетичний
Жести:      
а) вище пліч +    
б) на рівні грудей   +  
в) нижче грудей     +
Дихання:      
а) верхнє (ключичне) +    
б) середнє (міжреберне)   +  
в) нижнє (діафрагмальне)     +
Голос (тон, темп)      
а) високий +    
б) середній   +  
в) низький     +
Ключові слова      
а) бачити, уявляти +    
б) слухати, говорити   +  
в) відчувати, почувати     +

 

Слід пам'ятати, що співрозмовників, які дійсно користуються лише одним каналом сприйняття інформації, дуже мало. Більшість достатньо ефективно користується декількома каналами, але один з них буде «ведучим». Дуже важливо уміти визначати ведучий канал сприйняття інформації співрозмовника. Якщо його не враховувати, то результат може бути нульовий.

Наприклад, ви кажете своєму співбесіднику: «Послухайте, …..», але він не «слухає», не «чує», а «бачить» проблему. «Станьте на моє місце» - скажете ви, але він не кінестетик, він не може стати на ваше місце. Єдиний правильний хід, що допоможе вам розмовляти зі своїм співбесідником на його мові так, щоб з ним домовитися у даній ситуації, це вживати зрозумілі йому слова, що відповідають його ведучій (репрезентативній) системі сприйняття інформації: «Подивіться на цю проблему…..».

 

1.4. Бар’єри спілкування

 

Циркулювання інформації, налагодження і розвиток контактів, сприймання партнера по спілкуванню у процесі міжособистісної взаємодії наштовхуються на різноманітні бар’єри. Найсуттєвішими є комунікативні бар’єри, що виникають на міжособистісному рівні.

Комунікативні бар'єри (франц. barriereперешкода) — психологічні перешкоди, що виникають на шляху отримання інформації.

Причинами комунікативних бар’єрів є змістові й формальні характеристики повідомлення (логічні, фонетичні, стилістичні, семантичні). На цій підставі виокремлюють смисловий, логічний, фонетичний, семантичний, стилістичний комунікативні бар’єри.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  3. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  4. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  5. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  6. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  7. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  8. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  9. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  10. Або зі зберігання інформації та забезпечення доступу до неї, за умови, що ця особа не могла знати про незаконність розповсюдження інформації.
  11. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  12. Аграрна сфера виробництва та її особливості




Переглядів: 998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні принципи ефективного спілкування | Види комунікативних бар'єрів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.