Важливу роль у діловому житті людей відіграють різні форми спільного обговорення проблем.
До форм колективного обговорення належать наради, збори, конференції, переговори, дискусії, "мозковий штурм" і т. ін.
На жаль, форми колективного обговорення поки що чітко не розмежовуються. У розмовній мові, наприклад, терміни "нарада" та "збори" є синонімами. Однак перший доцільно вживати, коли учасники справді радяться, обмінюються поглядами і спільно доходять певних висновків. Але якщо директор скликає підлеглих для того, щоб проінформувати їх з якогось питання і дати розпорядження про виконання певних завдань і наказів, то присутні лише сприймають готову інформацію. Це вже не нарада в прямому розумінні слова.
Кожний вид ділового спілкування має свої особливості. Розглянемо особливості організації і проведення найбільш розповсюджених видів ділового спілкування.
Організація і проведення ділових контактів (співбесіда, телефонні переговори)